تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813189896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روند رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان ادامه دارد کابل- ایرنا - روند رسیدگی به شکایت های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان که 16 فروردین همزمان در سراسر این کشور برگزار شد ؛ ادامه دارد.


به گزارش ایرنا، تاکنون حدود 100 هزار رای در 150 مرکز رای دهی در استان هرات افغانستان از سوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی باطل اعلام شده است و آراء 523 مرکز از سراسر این کشور شمارش مجدد شده است.
همچنین کمیسیون انتخاباتی افغانستان اعلام کرده است که روند بررسی رای 500 محل دیگر ادامه دارد.
عبدالله عبدالله؛ اشرف غنی احمدزی، زلمی رسول، محمد شفیق گل آغا شیرزی، قطب الدین هلال، هدایت امین ارسلا، عبدالرب رسول سیاف و داود سلطان زوی هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و ناظران آنها شکایت های خود علیه دیگر نامزدها را در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی ثبت کرده و خواهان رسیدگی به آنها شده اند.
همچنین ناظران ملی و بین المللی که بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور نظارت می کردند شکایت ها از تخطی های انتخاباتی از سوی نامزدان ریاست جمهوری و کارمندان کمیسیون انتخابات را در کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات ثبت کرده اند و از مسوولان کمیسیون خواسته اند تا بصورت شفاف به تخطی ها رسیدگی کنند.
هفته گذشته کمیسیون انتخاباتی افغانستان 10 درصد آراء را که در این کمیسیون شمارش شده بود اعلام کرد که براساس ان عبدالله عبدالله با کسب 41.9 درصد در رتبه اول، اشرف غنی احمدزی با کسب 37.6 درصد و زلمی رسول وزیر سابق وزارت خارجه نیز با کسب بیش از 9 درصد در رتبه سوم قرار داشتند.
عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی از اعلام این نتایج استقبال کردند و از کمیسیون های انتخابات و رسیدگی به شکایت های انتخابات خواستند که شفافیت شمارش آرا را بطور جدی در نظر بگیرند.
اما شش نامزد دیگر که آراء کمتری بدست آوردند آرای اعلام شده را تقلبی خوانده و آن را مردود شمردند.
در پی این واکنش ها ˈیان کوبیشˈ نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان از کمیسیون انتخابات تقدیر کرد و از آنها خواست تا براساس برنامه تعیین شده به فعالیت خود با شفافیت کامل ادامه دهند.
ˈحامد کرزیˈ رییس جمهوری افغانستان نیز هفته گذشته در بیانیه رادیویی از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور تقاضا کرد که نتایج رای شفاف مردم این کشور را بپذیرند.
کمیسیون انتخابات افغانستان قرار است امروز (یکشنبه) درصد بیشتری از آراء خوانده شده را طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل اعلام کند.
سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و شورای های ولایتی شانزدهم فروردین 93 برگزار شد.
هشت نامزد در انتخابات ریاست جمهوری و دو هزار و هفتصد نامزد در انتخابات شوراهای ولایتی با هم رقابت کردند.
این اولین دوره انتخابات افغانستان است که با مدیریت و نظارت افغانها برگزار شد.
آساق**ع.ن**1392
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن