تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820839161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنیت اجتماعی مردم باید جدی گرفته شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس قوه قضاییه: امنیت اجتماعی مردم باید جدی گرفته شود تهران - ایرنا - رییس قوه قضاییه بر جدی گرفتن امنیت اجتماعی مردم و پیگیری جرایم خشن تاکید کرد و خواستار رویکرد راهبردی دیگری در بحث پیشگیری از جرم شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، آیت الله «صادق آملی لاریجانی» روز یکشنبه در نوزدهمین همایش ناجا با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن افزود: امنیت، تاثیر قابل ملاحظه ای در پیشرفت کشور دارد و همه مسوولان و مردم اهمیت امنیت را احساس می کنند.
وی ادامه داد: امنیت در همه ابعاد زندگی بشری از جمله اجتماعی، روحی و سیاسی تاثیر شگرفی دارد.
رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: در یک جامعه امن، می توان تصور کرد که فرزندان رشد روحی، اجتماعی، فرهنگی و تعالی در تعلیم و تربیت پیدا کنند.
آملی لاریجانی افزود: ابعاد اقتصادی کشور در یک فضای امن رشد می یابد و در یک چنین فضایی است که اشتغال ایجاد و بازار کسب فراهم می شود.
وی ادامه داد: آموزش عالی خوب، ابداعات و تحقیقات در بستر امنیت فراهم می شود.
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امنیت واقعی تنها موثر نیست و احساس امنیت نیز مهم است، گفت: احساس امنیت مهم است و اینکه بدانیم نیروی انتظامی و قوای کشور، امنیت را رصد می کنند، مقوله ای در کنار امنیت واقعی در جامعه ایجاد می شود.
وی ادامه داد: امنیت نیز مهم است و نیز شرایط باید بگونه ای باشد که مردم احساس امنیت کنند.
رییس قوه قضاییه خواستار پیگیری مستمر و برخورد با اشرار، سارقان، زورگیران و قاچاقچیان مسلح شد، و بر جدی گرفتن امنیت اجتماعی مردم و پیگیری جرایم خشن تاکید کرد.
به گفته آملی لاریجانی، امنیت در کشور تابع عوامل متعددی مانند نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت کشور است، اما نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی امنیت در کشور است.
رییس دستگاه قضا، تعامل ناجا با قوه قضا را خوب توصیف کرد و گفت: تعامل ناجا و قوه قضاییه باعث افزایش مسایل امنیتی شده است.
آملی لاریجانی گفت: بحث پیشگیری از جرم از موارد نادری است که در ماده هشت قانون نیروی انتظامی آمده است.
رییس قوه قضاییه افزود: قانون اساسی، پیشگیری از جرم را از وظایف قوه قضاییه عنوان کرده اما عملا راهکاری در این زمینه اندیشیده نشده است.
وی پیشگیری از جرم را چیزی فراتر از تعقیب مجرم عنوان کرد و گفت: این موضوع از وظایف نیروی انتظامی عنوان شده است.
آملی لاریجانی ادامه داد: میزان فزاینده پرونده های قضایی نشان می دهد که باید نگاه راهبردی دیگری در بحث پیشگیری از جرم داشته باشیم که به همین منظور معاونت پیشگری از جرم در قوه قضاییه ایجاد شده است.
به گفته وی، پیشگیری از وقوع جرم کار فراقوه ای است و لایحه پیگیری از وقوع جرم سیر خود را طی کرده و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
ادامه دارد...
اجتمام(3)**9317/9188
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




31/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن