تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815048616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق اوکراين در التهاب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۳ (۱۰:۴۰ق.ظ)
شرق اوکراين در التهاب اوضاع امنيتي در مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراين به شدت ملتهب است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ناظران سازمان امنيت و همکاري اروپا اعلام کردند اوضاع در اوکراين آرام است و فقط مناطق دونتسک و لوگانسک در شرق اين کشور همچنان با تنش هايي روبرو است.
هيئت ناظر سازمان امنيت و همکاري اروپا در اوکراين با انتشار گزارشي اعلام کرد اوضاع در مناطق غربي و مرکزي اوکراين آرام و باثبات است اما در مناطق لوگانسک و دونتسک به علت فعاليت مخالفان مسلح تنش ها و ناامني هايي وجود دارد.
در گزارش ناظران سازمان امنيت و همکاري اروپا آمده است در مناطق جنوبي و ديگر اکثر بخش هاي شرق اوکراين نيز اوضاع نسبتا آرام است.
طبق اين گزارش، در منطقه لوگانسک ساختمان سرويس امنيت ملي همچنان در اشغال مخالفان دولت است و به نظر مي رسد که به تدريج که اخبار مربوط به توافق هفدهم آوريل ژنو در منطقه منتشر مي شود، تنش ها نيز در اين منطقه افزايش مي يابد.
سازمان امنيت و همکاري اروپا در گزارش خود افزود در منطقه دونتسک، ناظران اروپايي از ساختمان دولت منطقه اي بازديد کرد. اوضاع در آنجا نيز تغيير نيافته است و حصارهايي که در اطراف اين ساختمان کشيده شده، همچنان برقرار است.
در شهر کراماتورسک که در حدود 100 کيلومتري شمال دونتسک قرار گرفته است، ناظران سازمان امنيت و همکاري اروپا از ساختمان شهرداري بازديدند کردند. در اطراف ساختمان شهرداري کراماتورسک نيز حصارهاي امنيتي کشيده شده است. معترضان در اين منطقه مسلح نيستند و نقاب به صورت هاي خود نزده اند اما آنها اعلام کرده اند قصد دارند تا زمان برگزاري همه پرسي در اين شهر در مواضع خود باقي بمانند. آنها مي گويند تمام معترضان از ساکنان شهر هستند و هيچ کس از منطقه ديگري به آنجا نيامده است.
اعضاي هيئت ناظر سازمان امنيت و همکاري اروپا تا کنون از لوگانسک، کراماتورسک، ماريوپول، نوووازوفسک، اسلاويانسک، خارکوف، دنيپروپتروفسک، نوووموسکوفسک، خرسون، نيکولائيف، اودسا، کيف، لووف، چرنوفستي و ايوانوفرانکوفسک بازديد کرده اند.
شهرهاي بزرگ مناطق شرق و جنوب اوکراين از جمله دونتسک، خارکوف، لوگانسک از ماه مارس به صحنه اعتراضات طرفداران نظام فدرالي در اوکراين تبديل شده است. معترضان در اين مناطق خواستار برگزاري همه پرسي درباره نظام سياسي استان هاي خودشان هستند. زورآزمايي ميان تظاهرکنندگان مخالف دولت مرکزي اوکراين و نظاميان ارتش اين کشور در شهرهاي کراماتورسک و اسلاويانسک که در منطقه دونتسک واقع شده اند، از مناطق ديگر شديدتر بوده است.
يکي از تصميم هايي که پارلمان اوکراين اواخر فوريه گذشته پس از سقوط رژيم ويکتور يانوکوويچ، رئيس جمهور سابق اين کشور، گرفت اين بود که قانون مصوب سال دو هزار و دوازده را درباره زبان هاي مورد استفاده اقليت ها در کشور لغو کرد. رئيس جمهور موقت اوکراين از تاييد اين تصميم خودداري کرد اما اقدام پارلمان اوکراين در اين زمينه در برخي مناطق به ويژه مناطق روس زبان شرق و جنوب اوکراين حساسيت هاي زيادي ايجاد کرد.
آرسني ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين، هفته پيش به شهر دونتسک در منطقه روس زبان شرق کشورش سفر کرد به اميد اين که بتواند به رويارويي جدايي طلبان طرفدار روسيه با دولت پايان دهد. نخست وزير اوکراين در شهر دونتسک با نمايندگان شهرداري ، مسئولان نهادهاي محلي و همچنين برخي از نمايندگان محافل اقتصادي ديدار و گفتگو کرد. نخست وزير اوکراين در اين سفر با نمايندگان جدايي طلبان شرق اوکراين که خواستار برگزاري همه پرسي درباره الحاق اين منطقه به روسيه هستند، ديدار نکرد.
شوراي دايمي سازمان امنيت و همکاري اروپا تصميم گرفت يک هيئت ويژه از ناظران خود را بيست و يکم مارس به اوکراين بفرستد. اين هيئت که شامل يکصد ناظر غيرنظامي است، براي کاهش تنش ها و فراهم کردن شرايط صلح، ثبات و امنيت در اوکراين تلاش مي کند. اين هيئت همچنين براي اجراي کامل تمام اصول و تعهدات سازمان امنيت و همکاري اروپا در اين کشور آشوبزده مي کوشد. ماموريت اين هيئت نظارت شش ماهه است اما اگر مقامات اوکراين بخواهند، ممکن است توسط شوراي دايمي سازمان امنيت و همکاري اروپا شش ماه ديگر نيز تمديد شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن