تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814711476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت زنان و مردان تنها در برخی احکام دینی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



یکی از علمای بحرین:
تفاوت زنان و مردان تنها در برخی احکام دینی است خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای بحرین با اشاره به اینکه مردان و زنان از نظر انسانی و اسلامی هیچ تفاوتی با هم ندارند، تأکید کرد که اختلاف آنان تنها در برخی احکام و وظایف دینی است.



 به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای بحرین روز گذشته در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول به بررسی جایگاه و شخصیت زن در طول تاریخ پرداخت و گفت: خداوند همان طور که آدم را آفرید و او را «أبو البشر» قرار داد، زنی به نام حوا را مادر بشریت قرار داد.
وی در تعریف خلقت انسان و مساوات مرد و زن در نوع آفرینش بیان داشت: خداوند، حضرت آدم (ع) را از خاک آفرید و روح خودش را در آن دمید و همان طور نیز حوا را خلق کرد. مردان و زنان از نظر ارزش انسانی برابر و هیچ گونه فرقی با یکدیگر ندارند. برخی می‎پندارند که زنان پست‎تر از مردان آفریده شده‎اند، این گونه سخنان دروغ و جعل شده از سوی انسان‎های بی خرد است.
این عالم بحرینی فرق مردان و زنان را در برخی از وظایف و اعمال دینی دانست و خاطرنشان ساخت: طبق آیه 34 سوره نساء، فرق مردان و زنان در برخی از اعمال عبادی، دلیلی بر برتری مرد نسبت به زن نیست. در هر کدام از مرد و زن خصوصیت‌‎های وجود دارد که با کنار همدیگر قرار گرفتند این خصوصیت‎ها مسیر کمال و سعادت برای انسان‎ها هموارتر می‎شود.
وی ادامه داد: کوچک شمردن زن در خلقت و تکوین، ظلم و جنایتی در حق آنان است. مسیر حیات بشریت به مرد و زن آغاز شد. در طول تاریخ زنان بزرگی همانند آسیه، همسر فرعون وجود داشته است که خداوند در آیه 11 سوره تحریم به تمجید این بانوی مومنه می‎‌پردازد.
آیت الله غریفی با بررسی زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س)، زینب کبری (س)، آسیه و آمنه به مقام و جایگاه برخی از زنان بزرگ تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان معاصر زنان مجاهد و فداکاری بسیار همانند بنت الهدی خواهر شهید صدر داشتیم که در کنار برادر خود به مجاهدت‎های علمی و سیاسی پرداخت.
وی در ادامه سخنان خود، اقدام نظام آل‎خلیفه در یورش به دفتر حجت الاسلام شیخ حسین نجاتی نماینده آیت الله سیستانی و فشار برای اخراج وی از کشور را محکوم کرد و گفت: باطل کردن شناسنامه انقلابیان ظلمی آشکار علیه مردم و شیعیان محسوب می‎شود.
این عالم بحرینی چنین اقدامی را مغایر با قانون‎های انسانی، دینی، بین المللی و ملی خواند و تصریح کرد: مجامع بین المللی نسبت به فعالیت‎های نظام آل‎خلیفه باید واکنش نشان دهد و در مقابل آن ایستادگی کند. بحرین با چنین اقدام‎هایی که نظام آل‎خلیفه در حال انجام آن است هیچ‎گاه رخ آرامش و امنیت را نخواهد دید./994/ب902/د


۱۳۹۳/۱/۳۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن