تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813210618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه هاي دشمنان شبيه معجزه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۴۱ب.ظ)
آيت الله العظمي مکارم شيرازي: عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه هاي دشمنان شبيه معجزه است آيت الله العظمي مکارم شيرازي گفت: عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه هاي دشمنان شبيه معجزه است.
به گزارش خبرگزاري موج‏، حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي امروز در ديدار دبيرکل و شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين کشور، با تبريک ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) توجه به علم را يک اصل مهم در دين مبين اسلام و مکتب تشيع دانستند.
ايشان با بيان اين که تحصيل تمام علومي که نياز جامعه به آن وابسته است، واجب کفايي به شمار مي آيد، ابراز داشتند: در دنياي امروز جوامعي که در علوم مختلف پيشرفت داشته اند داعيه حکومت بر همه دنيا را دارند و اين وظيفه ما را سنگين تر مي کند.
معظم له با تاکيد بر اين که هيچ فاصله اي بين حوزه و دانشگاه نمي بينيم، گفت: دشمنان ما همواره اصرار داشته اند که بين دانشگاه و حوزه هاي علميه تضاد ايجاد کنند و آنها را به جان هم بيندازند و با پيروزي انقلاب هم ارتجاع سرخ و سياه را مطرح کردند.
ايشان شرايط فعلي کشور را خطير، حساس و پيچيده عنوان کرد و فرمودند: از نظر خارجي هر روز دشمنان ما بهانه تازه اي مي گيرند و اگر يک مساله را حل کنيم بهانه اي ديگر مي گيرند، اميدواريم مذاکرات به جايي برسد اما نبايد مطمئن باشيم و خود را از فريضه هاي ديگر و وظايفي که در قبال آن داريم غافل کنيم.
معظم له با بيان اين که در داخل نيز مشکلات اقتصادي و فرهنگي فراوان است، فرمودند: ريشه مشکلات اقتصادي از سويي تحريم ها و فشارهاي خارجي و از سويي ديگر اشتباهاتي بود که در گذشته انجام شد و کشور را در يک چالش برد، ان شاءالله که سؤ نيت نداشته اند.
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي افزودند: مشکلاتي نيز از ناحيه خود مردم وجود دارد که متاسفانه برخي بي انصافي مي کنند و بي جهت قيمت اجناس را بالا مي برند و بر مشکلات اقتصادي مي افزايند.
ايشان با تاکيد بر اين که نبايد اشتباهات گذشته را تکرار کنيم و بايد مشکلات اقتصادي را با تدبير حل کنيم، فرمودند: مشکلات اخلاقي در زمان ما عوامل و سرمنشاهاي بسياري پيدا کرده است،90 درصد ماهواره ها در خوشبينانه ترين فرض دعوت به فساد مي کنند و متاسفانه با گسترش فناوري هاي روز نشر فساد امکان بيشتري پيدا کرده و همين تهديدي جدي براي جوامع و خانواده ها است؛ شبهه افکني دشمنان عليه اصل دين و اعتقادات مذهبي نيز در جاي خود قابل بحث است.
ايشان نامگذاري امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي از سوي رهبر معظم انقلاب را بسيار هوشمندانه توصيف و تصريح کردند: بايد مسائل و مشکلات اقتصادي و مشکلات فرهنگي را در کنار هم با عزم ملي و مديريت جهادي حل کنيم.
معظم له تصريح کردند: اميدواريم همه دست به دست هم دهيم تا پايان سال بتوانيم نتيجه بگيريم و شعار سال را به واقعيت برسانيم.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي مشکل تورم در کشور را جدي عنوان و اضافه کردند: اگر مساله هدفمندي و قيمت حامل هاي انرژي مجلس و دولت به صورت جدا و غير همزمان مورد اصلاح قرار مي گرفت بهتر بود؛ اما به هر حال هيچ چيز در زندگي بن بست ندارد و مي توان مشکلات را با اخلاص، درايت و وحدت حل کرد.
ايشان با تاکيد بر اين که بايد جلوي حالت انفعالي و ياس و نا اميدي در جامعه را بگيريم، فرمودند: بايد مردم را نسبت به آينده اميدوار کرد چراکه همه مشکلات قابل حل است و ما مشکلاتي سخت تر از مشکلات کنوني را پشت سر گذاشته ايم و عمر 35 ساله انقلاب با وجود توطئه هاي وحشتناک دشمنان شبيه معجزه است.
معظم له خواستار حفظ وحدت نيروهاي داخلي شد و با بيان اين که من نگران اختلاف جناح ها و گروه ها هستم، ابراز داشتند: در حالي که دشمنان همه را مي کوبند بايد وحدت داشته باشيم، انصاف نيست که اختلاف داشته باشيم. اختلاف سليقه ها نبايد به جنگ، نزاع و مخالفت تبديل شود.
ايشان با اشاره به شعار اعتدال، فرمودند: در هر جامعه اي تندروهايي هستند اما اگر اکثريت جامعه به سمت اعتدال بروند تندروها منزوي مي شوند و نمي توانند کاري از پيش ببرند و بايد در همه مسائل اعتدال داشته باشيم.
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي با تاکيد بر اين که همه بايد به اصول اسلام پايبند باشند، فرمودند: آنچه تا امروز کشور ما را سرپا نگاه داشته ارزش هاي ديني و اسلامي بوده است و آنچه ما را در برابر دشمنان حفظ مي کند پايبندي به اصول اسلام است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن