تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812151868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بالاتر بودن سن پسران برای ازدواج پایه علمی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
بالاتر بودن سن پسران برای ازدواج پایه علمی ندارد

بالاتر بودن سن پسران برای ازدواج پایه علمی ندارد
یک روانشناس معتقد است لزومی برای تفاوت سنی بالاتر پسران نسبت به دختران در ازدواج وجود ندارد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، سید مهدی حسینی بیرجندی با بیان لزوم کفویت در ازدواج، اظهار داشت: یکی از ضروریت‌های ازدواج کفویت به لحاظ سنی است ولی این موضوع که ازدواج دختری 25 ساله با پسری 30 ساله لزوماً موفق خواهد بود به هیچ وجه درست نیست زیرا سن تنها عامل یا مهمترین فاکتور در ازدواج نیست بلکه باید در کنار سایر عوامل قرار گیرد.

وی افزود: کفویت یعنی زوجین با یکدیگر هماهنگ باشند. در ایران این فرهنگ جا افتاده است که دختر به لحاظ سنی باید از پسر کوچکتر باشد در حالی که این موضوع از نظر علمی درست نیست.

حسینی بیرجندی با اشاره به 4 نوع سن در افراد گفت: از منظر روانشناسی رشد، هر انسانی 4 سن دارد. سن تقویمی، زیستی، روانشناختی و اجتماعی. سن تقویمی همان سن شناسنامه‌ای است که از زمان تولد تا مرگ محاسبه می‌شود. اما سن زیستی به سلامت فرد ارتباط دارد و بر حسب سلامت زیستی و کارکرد اندام‌های بدن محاسبه می‌شود. مثلاً ممکن است فردی 20 ساله با داشتن چند نوع بیماری به لحاظ زیستی فردی 40 ساله باشد. در مورد سن روانشناختی و اجتماعی نیز همین طور است.

این متخصص حوزه بهداشت روان تنوع رشدی در افراد را ناشی از تفاوت‌های فردی دانست و اظهار داشت: تنوع زیادی از نظر رشدی میان افراد وجود دارد که همان تفاوتهای فردی بین انسان‌ها است. ویژگی‌های ژنتیکی هر فرد منحصر به فرد است لذا هر فرد با توجه به همان ویژگی‌ها و تاثیر محیط می‌تواند شکل واحدی در رشد داشته باشد.

وی ادامه داد: در مورد لزوم بالا بودن سن پسر نسبت به دختر که برخی خانواده‌ها به لحاظ هنجاری و بر اساس ادله زیستی به آن استناد می‌کنند باید گفت سن بالاتر پسران در ازدواج نه تنها اساس علمی ندارد چه بسا در برخی موارد عکس این موضوع نیز درست باشد و مردی 30 ساله‌ که بانشاط نیست در صورتی که با دختری 35 ساله که شاداب و بشاش است و روابط اجتماعی بالایی دارد ازدواج کند، زندگی موفقی را داشته باشند.

این روانشناس به سن به عنوان یک عامل در ازدواج اشاره کرد که در کنار سایر عوامل باید بررسی شود و به تنهایی نمی‌تواند اساس ازدواج زوجین را زیر سوال برد.

وی گفت: همان طور که اشاره شد، در بحث ازدواج باید به چند عامل توجه کرد که یکی از آنها مسئله سن است. اما این به مفهوم لزوم بالا بودن سن داماد از عروس نیست.

حسینی بیرجندی تصریح کرد:‌ گاهی دختران و پسران ما به یکدیگر علاقه دارند اما به دلیل اختلاف سنی که بر اساس آن دختر چند سالی از پسر بزرگتر است‌، خانواده‌ها با ازدواج آنها مخالفت می‌کنند.

وی افزود: نگاه ما به این مقوله باید تغییر کند چرا که اساس ازدواج تفاهم و درک متقابل است که به ساختار شخصیت و ویژگی‌های آن ارتباط دارد. از طرفی شکل گیری شخصیت به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان به سن به عنوان عاملی که موجب شکل گیری شخصیت پخته در افراد می‌شود اشاره کرد.

این روانشناس با تأکید بر انتخاب سبک زندگی شاد در افراد خاطر نشان کرد: نه تنها به لحاظ زیستی بلکه از منظر روانشناختی نیز ازدواج دختر و پسری که تفاوت سنی دارند در صورتی که دختر شاد بوده و سبک زندگی سالم و شادی داشته باشد بدون مشکل است. سن یک عامل نسبی است نه مطلق و این فرهنگ است که آن را برجسته کرده است.






1393/1/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن