تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818887803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهیان نور/ از جماران تا سهند ...


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

راهیان نور/ از جماران تا سهند ... کرمان - ایرنا- بی شک آب های نیلگون خلیج همیشه فارس، خاطرات و ناگفته های فراوانی از رشادت های فرزندان سپید پوش نیروی دریایی دارد که با رشادت خود از آن حراست کرده اند، خاطرات بسیاری که بخشی از آن را در ناوشکن باشکوه جماران می توان جستجو کرد.


به بهانه اردوی راهیان نور دریایی خبرنگار ایرنا به همراه جمعی از خبرنگاران کرمانی یک فرصت کم نظیر را یافت تا ضمن حضور در ناوشکن جماران، با گل های سفید عشق و ارادت و گل های سرخ به رنگ خون شهیدان، محل شهادت شهیدان ناوچه های سهند و سبلان را گلباران کنند.
سفر معنوی راهیان نور دریایی از کرمان در حالی آغاز شد که اهالی رسانه در محل یادمان شهدای گمنام کرمان حضور یافتند و با این شهیدان و آرمان های آنها تجدید بیعت کردند، آری اینجا اگر با چشم دل می نگریستی، بی شک می دیدیم که شهدا به بدرقه راهمان آمده اند.
وقتی که عقربه های ساعت حدود 9 و 30 دقیقه صبح را نشان می داد، در قالب دو اتوبوس، این سفر معنوی آغاز شد و پس از حدود سه ساعت به پایگاه دریایی سیرجان وارد شدیم، جایی که اولین دیدار را با یک شهید گمنام داشتیم.
فرمانده مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان در جوار مدفن این شهید گمنام گفت: این شهید گرانقدر در دوم مهرماه سال 90 در این مکان آرمیده است و پس از حضور معنوی این شهید در این مرکز، برکت بسیاری حاصل شده است.
ناخدا یکم ˈمجید توسلیˈ افزود: این شهید 24 ساله است که در منطقه عملیاتی خرمشهر و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسیده است.
خبرنگاران کرمانی در بازدید از پایگاه دریایی سیرجان، از سالن تیراندازی آموزشی فاتح 12 بازدید کردند که مسوول این واحد در سخنانی گفت: سامانه الکترونیکی این سالن توسط صنایع الکترونیک اصفهان ساخته شده و این مزیت را دارد که افرادی که برای نخستین بار می خواهند با سلاح کار کنند، با حضور در این مکان، با استفاده از شبیه سازی های انجام شده، به این کار اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این فضا به جای استفاده از فشنگ های واقعی از تیرهای مجازی و لیزر یا پرتو استفاده می شود و فرد پس از تیراندازی می تواند امتیازات کسب شده خود را مشاهده کند.
وی از خبرنگاران داوطلب خواست که اقدام به تیراندازی کنند که این امر با استقبال پرشور همکاران خبری همراه بود و در این میان تیراندازی یکی از همکاران خانم با سلاح آر پی جی و موفقیت وی در انهدام دو تانک شبیه سازی باعث شده تا فرمانده مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان از وی تقدیر کند.
پس از آن خبرنگاران کرمانی با حضور در کارگاه نجوم و جهت یابی با بخشی از آموزش های این واحد آشنا شدند و دانستند که در این مکان نیز با استفاده از یک نرم افزار که امکان تعیین مکان و زمان را دارد، آسمان شب شبیه سازی شده و آموزش های لازم به ناویان (سربازان مراکز آموزش دریایی) ارایه می شود.
پس از این بازدیدها، نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و پس از آن فرمانده مرکز آموزشی نیروی دریایی سیرجان در فضایی صمیمی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
ناخدا یکم ˈمجید توسلیˈ گفت: مرکز آموزش دریایی سیرجان در ابتدا مرکز آموزشی نبوده و مکانی اداری بوده که در زمان جنگ کم کم ارایه برخی آموزش ها در این مرکز آغاز شد و به مرور زمان این مرکز به یک مرکز آموزشی تبدیل شد و با اوج گیری جنگ، یگان های این مکان گسترده تر شد تا کنون که شش گردان آموزشی را در تحت پوشش دارد.
وی با بیان این مطلب که در این مرکز آموزش های رزم مقدماتی ارایه می شود، خاطرنشان کرد: وجود این مرکز افتخاری برای استان کرمان و شهرستان سیرجان است و مردم نیز پذیرای این واحد و ارتش هستند و آن را افتخاری برای خود می دانند.
وی تصریح کرد: ارایه آموزش های فنی و حرفه ای در رشته های مختلفی از جمله جوشکاری، لوله کشی، کاشت گیاهان دارویی و فضای سبز و برق ساختمان در این مکان فرصتی را فراهم می کند که ناویان این مرکز پس از پایان دوره خدمت خود و بر اساس علاقه خود، جذب بازار کار شوند.
وی تاکید کرد: تلاش های بسیار خوبی در زمینه به روز شدن امکانات و سیستم های این مرکز در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: ادعا نمی کنیم که همه چیز ایده آل است اما همواره برای رفع مشکلات موجود تلاش می کنیم.
ناخدا یکم توسلی گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ماموریت های نیروی دریایی باید از خلیج فارس به سمت دریای عمان کشیده شود، نیروی دریایی به تقویت خود پرداخت و به جایی رسید که حتی ناوهای آمریکایی را نیز نجات می داد و توانست ماموریت های بزرگی را انجام دهد.
وی تاکید کرد: این نیروی مقتدر توانسته است در عرصه آب های بین المللی ماموریت های بی نظیری را انجام دهد و در برخی ماموریت ها دزداد دریایی را زنده دستگیر کند.
وی گفت: این مرکز موفق شده که مقام اول را در بین مراکز آموزشی کسب کند زیرا نخستین قدم ها را برای به روز رسانی برداشت و این کار را همواره ادامه می دهد.
** در حالی که عقربه های ساعت حدود 21 را نشان می داد به بندرعباس و مجتمع باشگاهی شهید چمران وارد شدیم .
صبح روز بعد، پس از اقامه نماز صبح و صرف صبحانه، لحظات مان به دقیقه شماری برای حضور در ناوشکن جماران پیوند خورد گرچه این انتظار، زمان زیادی طول نکشید و شاید ساعتی بعد در ناوشکن جماران بودیم.
ابهت این ناوشکن و حضور نیروهایی سپید پوشی که حس اقتدار و سربلندی را به هر ایرانی هدیه می دهد، روحی دوباره در کالبد جانمان دمید و دل به آبهای بین المللی زدیم و پس از انجام مراسمی در این ناو، و در میانه آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس به محل غرق شدن ناوچه های سهند و سبلان رسیدیم.
گل های سپید عشق و گل های سرخ به رنگ خون شهیدان را در این میان به دل آبهای آبی این خلیج همیشه فارس سپردیم و لحظاتی را در دل با شهدای مظلوم نیروی دریایی به گفت و گو نشستیم، از آنها یاد کردیم و برایشان فاتحه خواندیم و .... ک/4
7440/2624
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




30/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن