تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805506285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ایران به اظهارات آمانو: باعث تعجب است!


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش ایران به اظهارات آمانو: باعث تعجب است!


نماینده ایران در آژانس هسته ای در واکنش به اظهارات یوکیا آومانو مبنی بر اینکه ایران هیچ قدم مثبتی برنداشته است، گفت: اگر این اظهارات صحت داشته باشد باعث تعجب است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ،  یک روز پس از انتشار گزارش ماهانه آژانس درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 که در آن تصریح شده ایران براساس توافق به کاهش ذخیره اورانیوم 20 درصدی ادامه داده، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است.   مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدید ترین اظهاراتش درباره ایران، ضمن ندیده گرفتن تمام همکاری های ایران، ادعا کرد: همچنان نمی‌تواند نتیجه گیری کند که برنامه هسته‌ ای ایران صلح آمیز است.
 مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد:ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است

" یوکیا آمانو " در مصاحبه روز سه‌ شنبه خود با " شینهوا " افزود: که آژانس برای حل سریع‌ تری موضوع هسته‌ ای به همکاری تهران نیاز دارد.
وی گفت : که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتظار دارد به همراه ایران برای رویارویی با موضوعات نامشخص حول محور برنامه هسته‌ای تهران به جلو پیش رود تا تضمین حاصل کند که ماهیت برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد که اگر پیشرفت‌ ها در زمینه همکاری ایران کند پیش رود، حل موضوع هسته‌ای تهران زمان زیادی می‌برد.
چارچوب همکاری نوامبر سال گذشته میلادی با فرض اینکه آژانس و ایران رویارویی با فعالیت‌های مربوط به ابعاد احتمالی نظامی را در ماه مه آغاز کنند، امضا شد اما آمانو به شینهوا گفت که تابه حال نه هیچ چارچوب پیشنهادی وجود داشته نه پاسخ‌های روشنی از جانب تهران درباره این همکاری مطرح شده است!
آمانو در حالی این سخنان را مطرح کرد که یک روز پیش از آن  در گزارش ماهانه آژانس درباره توافق هسته ای ایران و 1+5 موسوم به " برنامه اقدام مشترک " (توافق ژنو)  تصریح شده بود که ایران بر اساس این توافق به کاهش ذخیره اورانیوم 20 درصدی اش ادامه داده است .
 ایران بر اساس توافق ژنو به کاهش ذخیره اورانیوم 20 درصدی اش ادامه داده است .

در این گزارش با اشاره به این که ایران اورانیوم را بیش از 5 درصد (U-235) در تاسیسات اعلام شده غنی سازی نکرده است می افزاید: ایران آبشارهایی در زنجیره به هم متصل شده تاسیسات اعلام شده راه اندازی نکرده است. در ادامه همچنین با اشاره به این که ایران نیمی از اورانیوم 20 درصدی خود را رقیق کرده و به 5 درصد رسانده می افزاید : ایران 1/50 کیلوگرم از اورانیوم UF6 غنی شده 20 درصد را در روند تبدیل به صفحه سوخت برای تبدیل به اکسید اورانیوم وارد کرده است. این گزارش همچنین می افزاید :ایران هیچ پیشرفتی در فعالیت های خود در نیروگاه بوشهر، راکتور فردو یا راکتور اراک و تولید و آزمایش سوخت برای راکتور IR-40 نداشته واطلاعات طراحی خود را برای راکتور IR-40 به روز کرده است . در این گزارش همچنین تصریح شده است :ایران دسترسی روزانه به تاسیسات غنی سازی در نطنز و فردو را فراهم کرده است.
این اظهارات در شرایطی ایراد می شود که ایران تمام فعالیت های هسته ای خود را متوقف کرده، امتیازات بی نظیری برای بازرسان آژانس در نظر گرفته و در حال از بین بردن سانتریفیوژها و ذخیره اورانیوم غنی شده ای است که طی سال های گذشته با تلاش دانشمندان جوان ایرانی به دست آمده بود.
دو روز پس از این  اظهارات آمانو ، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به انتشارسند دو صفحه ای آژانس، گفت: این سند در واقع روزآمد شده سند قبلی و نشان دهنده آن است که ایران به اجرای اقدامات داوطلبانه طبق توافق ژنو همچنان ادامه می دهد.
  " رضا نجفی " در وین همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات اخیر یوکیا آمانو مدیرکل آژانس در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا گفت: اگر چنین مطالبی صحت داشته باشد، مایه تعجب است که در فضای همکاری فعلی با آژانس چنین موضوعاتی مطرح می شود.
  نماینده ایران در آژانس تاکید کرد: با اجرای اقدامات طبق توافق ژنو و همچنین اقدامات عملی توافق شده طبق بیانیه مشترک در مورد چارچوبی برای همکاری، ایران اقدامات داوطلبانه ای را به اجرا در آورده که براساس آن تمام ابعاد برنامه هسته ای کاملا شفاف بوده و طبق خود گزارش های آژانس همه فعالیتها صلح آمیز و آژانس هیج انحرافی را تاکنون ثبت نکرده است.
  نجفی افزود: مواضع ایران درخصوص اجرای کد اصلاح شده سه ممیز یک و همچنین پروتکل الحاقی که آمانو به آنها اشاره کرده نیز کاملا روشن است. ایران قبلا هر دو را امضا و بصورت داوطلبانه اجرا می کرد ولی با ارجاع غیرقانونی و غیر حقوقی موضوع ایران به شورای امنیت و وضع تحریم های ناعادلانه اجرای انها را متوقف کرد.
  نجفی تصریح کرد: لذا اینکه با عدم اجرای پروتکل الحاقی آژانس نمی تواند در خصوص عدم وجود فعالیت های احتمالی اعلام نشده نظر دهد فقط مربوط به ایران نیست و بسیاری از اعضای آژانس که پروتکل الحاقی را یک سند داوطلبانه می دانند آن را اجرا نکرده و همه آنها همین وضعیت را دارند.
  نماینده کشورمان در آژانس گفت:این موضوعات اکنون در چارچوب گفتگوها با گروه یک بعلاوه پنج در حال مذاکره است و تا رفع کامل تحریم های ناعادلانه هیچ کس حتی آژانس نباید انتظار اجرای آنها را داشته باشد.
 


شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن