تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798720964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساجد، هیئت‌ها و صداوسیما؛ پایگاه‌های جدید مخالف‌‌خوانی منتقدان دولت/ تندروها چشم انتظار به گِل نشستن کشتی مذاکرات هسته‌ای و هدفمندی یارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مساجد، هیئت‌ها و صداوسیما؛ پایگاه‌های جدید مخالف‌‌خوانی منتقدان دولت/ تندروها چشم انتظار به گِل نشستن کشتی مذاکرات هسته‌ای و هدفمندی یارانه‌ها

مساجد، هیئت‌ها و صداوسیما؛ پایگاه‌های جدید مخالف‌‌خوانی منتقدان دولت/ تندروها چشم انتظار به گِل نشستن کشتی مذاکرات هسته‌ای و هدفمندی یارانه‌ها
مخالفان دولت یازدهم در تلاش هستند تا با حضور در مجامع عمومی روحانی و دولت تدبیر و امید را ناکارآمد نشان دهند.
مصطفی داننده: تصمیمشان را گرفته‌ و هدف خود را نیز مشخص کرده‌اند و به دنبال آماده کردن تیرهای خود برای پرتاب به سیبل مورد نظر هستند. آنها طی هشت سال گذشته حالت تدافعی داشتند و سعی می‌کردند از هر اشتباهی، هر تصمیم غلطی و از هر بداخلاقی دفاع کنند چون اعتقاد داشتند نباید زمینه سواستفاده دشمنان را فراهم کرد. اما امروز، فضای برای آنها فضایی متفاوت است و کسانی که تا یک سال پیش در حمایت از دولت سخن می‌گفتند با تغییر در راس قوه مجریه ادبیات خود را تغییر دادند و تبدیل به منتقد جدی دولت یازدهم شدند.

شکست در انتخابات ریاست جمهوری آنهم با فاصله قابل توجه باعث یک سرخوردگی بزرگ در بخشی از جامعه شد که اعتقاد داشتند مردم، همیشه همراه آنها و تفکراتشان بوده‌اند و شکست در انتخابات خط بطلانی بر این تفکر بود و باعث شد، آنها در سیاست‌های خود تغییر ایجاد کنند.

آنها از بدو ورود حسن روحانی به نهاد ریاست جمهوری، تصمیم گرفتند به هر بهانه‌ای دولت را ناکارآمد، سیاسی، غرب زده و وابسته با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دهند. بررسی روزنامه‌ها، سایت‌ها و برخی نطق‌های مجلس در ایام رای به کابینه یازدهم، خود بیانگر همین معناست.

این گروه در هشت ماه نخست دولت، انتقاد از رئیس جمهور و تیم او را محدود در رسانه‌های خود کردند و از آنجا به انتقاد از تیم دولت تدبیر و امید می‌پرداختند تا طرفدار آنان، با زیربنای انتقادها آشنا شوند تا بدانند از چه باید انتقاد کنند و چه از باید دفاع کنند.

بعد از پایان ماه عسل دولت و مشخص شدن سیاست‌های دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و داخلی، منتقدان دولت استراتژی جدیدی را برای خود انتخاب کردند و آنهم، ناکارآمد نشان دادن دولت در مجامع عمومی از جمله صداوسیما، مساجد، دانشگاه‌ها و حتی مدارس.

پرونده هسته ای دستاویز منتقدان تندروی دولت

اصلی ترین هدف روحانی از آغازین روزهای پیروزی، حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران پس از سال‌ها بود. روحانی پس از پس از استقرار دولت، پرونده هسته‌ای را در اختبار یکی از کارکشته ترین دیپلمات‌های ایران یعنی« محمد جواد ظریف» سپرد تا به کمک او بتواند این پرونده پیچیده را حل کند.

ظریف با توجه به تجربیات فراوان خود در عرصه دیپلماسی و با توجه به شناخت صحنه سیاسیت بین الملل، توانست مسیر مذاکره ایران و 1+5 که در گذشته دچار تغییرات فراوانی شده بود، به مسیر اصلی خود بازگرداند که حاصل آن توافق ژنو بود.

در حالی که مردم رضایت خود را از توافق ژنو اعلام کردند و حتی در نظرسنجی‌های مرد سال ایران رای خود را به ظریف اختصاص دادند، مخالفان دولت دم از زیر پاگذاشتن منافع ملی توسط تیم مذاکره کننده ایران زدند. سخنان که حتی واکنش رهبرمعظم انقلاب را نیز به همراه داشت و ایشان فرمودند که «هیچکس حق ندارد تیم مذارکره کننده را سازش کار بداند.»

مخالفان دولت در زمینه سیاست خارجی اما همچنان بر سر حرف خود هستند و برای اثبات حرف‌های خود و بر اساس استراتژی گفت و گوی مستقیم با مردم، از رئیس صداوسیما درخواست کردند تا به آنها اجازه داده شود تا بتوانند در این مورد با مردم سخن بگویند. درخواستی که رئیس صداوسیما به دلیل حفظ منافع ملی آن را رد کرد و به مخالفان اجازه حضور در صداوسیما را نداد تا آنها بازهم تنها در روزنامه‌ها و مجلس به انتقاد از ظریف و تیم او بپردازند.

منتقدان که اعتقاد دارند، مخالف خوانی‌ها در مجلس و رسانه‌های مجازی و نوشتاری نمی‌تواند، نفوذ زیادی در بین مردم داشته باشند، بازهم درخواست خود را از رئیس صداوسیما تکرار کردند و نوشتند:

«در رسانه ملی مسئولین مذاکرات صدها ساعت حاضر شدند و به صورت یکطرفه و مونولوگ کار خود را در بسته زیبا ارائه نمودند و کمتر منتقدی اجازه حضور در رسانه ملی را داشت تا داخل این بسته به ظاهر زیبا را برای مردم پرافتخار ایران مشخص کند.هرچند گستاخی‌های طرف‌های مذاکره‌کننده در عدم پذیرش سفیر ایران در سازمان ملل، دیدار با براندازان، تحریم‌های جدید علیه ملت ایران، صدور قطعنامه‌های توهین‌آمیز، زیر سوال بردن انتخابات مردم در خرداد 92، فشار برای آزادی ازدواج همجنس‌بازان، توهین کلامی مستمر، فشار حقوقی بشری بر ملت پرافتخار در خدمت به بشریت از طرف بی‌آبروترین کشورها در حوزه حقوق بشر، همه و همه زیبایی ظاهری این بسته از بین برده‌اند.

به نظر جا دارد جناب عالی در این رویه تجدیدنظر کنید که اگر زمان بگذرد و منافع ملت ایران از میان رود آن وقت دیر خواهد بود.»

آنها بر حضور در صداوسیما اصرار دارند و به هر صورتی که شده است می‌خواهند رودروی مردم به انتقاد از ظریف و تیمش بپردازند و در این گفت و گوی تمام تلاش خود را برای ضعیف نشان دادن تیم مذاکره انجام دهند. آنها حتی برای نشان دادن جدیت خود فایل منتسب به عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات را منتشر کردند که در آن عراقچی به انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم پرداخته است.

این فایل صوتی واکنش تند عراقچی را به همراه داشت و سخنگوی سابق وزارت خارجه ضمن تکذیب این سخنان به منتقدان توصیه کرد:« منافع ملی کشور و احقاق حقوق هسته‌ای ملت بزرگ ایران را قربانی اهداف کوتاه مدت سیاسی خود نکنند.»

پخش چنین مطالبی نشان می‌دهد که مخالفان شمشیر خود را برای دولت یازدهم از روبسته‌اند و همچنان در تلاش هستند که به صداوسیما راه پیدا کنند و سخنان خود را مطرح کنند. منتقدان دولت تریبون صداوسیما را برای بیان سخنان خود در مورد پرونده هسته‌ای که اصلی ترین هدف روحانی است انتخاب کرده‌اند.

منتقدان چشم انتظار به گِل نشستن کشتی فاز دوم هدفمندی یارانه ها

دولت روحانی، سیاست‌های جدیدی را هم در زمینه اقتصادی آغاز کرده است که مهم ترین آن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌هاست که نحوه اجرای آن می‌تواند زمینه ساز موفقیت و شکست دولت را فراهم کند. تیم اقتصادی دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بارهای مالی و روانی این سیاست اقتصادی را کاهش دهد.

مخالفان دولت، چشم انتظار اجرایی شدن این سیاست و شکست احتمالی آن هستند. منتقدان می‌خواهند از تریبون مسجد و محافل مذهبی برای نشان دادن ناکارآمدی دولت در زمینه اقتصادی هستند. و در جلسات خصوصی خود این معنا را مطرح می‌کنند که از هیچ تلاش در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.

مساجد و هیئت‌های مذهبی به نظر آنان بهترین مکان برای بیان نظرات خود در میان است که می‌توانند در آنجا ذهن مردم را بر علیه دولت یازدهم بشورانند.  بدون شک نحوه اجرای سیاست‌های خارجی و داخلی توسط دولت می‌تواند زمینه ساز این مخالفت‌ها را فراهم کند و چیزی که در این میان مشخص است، تلاش مخالفان برای زمین زدن دولت تدبیر و امید است.






1393/1/30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن