تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820410591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری مراسم بزرگداشت روز ارتش در البرز/ امام راحل در 29 فروردین به ارتش هویتی تازه بخشید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز گزارش خبری/
برگزاری مراسم بزرگداشت روز ارتش در البرز/ امام راحل در 29 فروردین به ارتش هویتی تازه بخشید
کرج - خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در استان البرز برگزار شد و یگان های نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.



به گزارش خبرنگار مهر در کرج، مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و رژه یگان های نظامی و انتظامی در استان البرز، صبح جمعه 29 فروردین ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد. در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان، استاندار البرز، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان یگان های مختلف ارتش، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی البرز و دیگران مسئولان استانی و خانواده های معزز شهدا و مردم سرافراز البرز حضور داشتند. فرمانده تیپ 23 تکاور شهید آبشناسان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در 28 فروردین ماه سال 58 با صدور فرمان تاریخی امام راحل(ره) 29 فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

امیرسرتیپ دوم وجیهه الله جمشیدی در ادامه اظهار داشت: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران این فرمان را زمانی صادر کردند که منافقان و مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال انحلال ارتش بودند. امام راحل (ره) با آگاهی و دانش و اعتماد به ارتش روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کرد این مسئول بیان کرد: امام راحل (ره) با آگاهی، دانش و همچنین اعتمادی که به نیروهای ارتش داشت این فرمان تاریخی را صادر کرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران هویتش را از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران دارد. جمشیدی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 بسیاری از نیروهای ارتش با بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشتند و از امام(ره) دستور می گرفتند. این مسئول اظهار داشت: 29 فروردین ماه برگرفته از راهبرهای دفاعی و سیاسی و همچنین شناخت امام راحل از ارتش بود چرا که پس از انقلاب احتیاج به یک نیروی قوی بود تا بتواند در مقابل فتنه های دشمنان در داخل و خارج بایستد. فرمانده تیپ 23 تکاور شهید آبشناسان ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و بر هم خوردن توازن قدرت های منطقه و جهان، آمریکا تلاش کرد انقلاب را مصادره کند ولی نتوانست و پس از آن به دنبال ایجاد ناامنی در کشور بود. حوادثی که در ترکمن صحرا یا کردستان اتفاق افتاد با حضور نیروهای ارتش مدیریت شد. ارتش با عملیات مروارید نیروی دریایی رژیم بعث عراق را به زانو آورد جمشیدی ادامه داد: در8 سال دفاع مقدس نیروهای زمینی، دریایی و هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دلاوری، ایثار و فداکاری زیادی از خود نشان دادند، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین جنگ در سال 59 با اجرای عملیات کمال 99 رژیم بعثی عراق را زمین گیر کرد. وی در پایان افزود: نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مروارید نیروی دریایی رژیم بعث عراق را زمین گیر کرده و موفقیت های بیشماری را به دست آورد. در ادامه مراسم استاندار البرز با بیان این مطلب افزود: روز ارتش روز بزرگداشت دلاورمردانی است که جانانه و با ایثار و فداکاری در مقابل صفوف دشمنان ایستادگی کردند و ماشین جنگی دشمنان را زمینگیر کردند.

سید طاهر طاهری در ادامه تاکید کرد: 29 فروردین روز پرافتخار و غرورآفرینی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است. طاهری تصریح کرد: نام ارتش مترادف با غیرت، آگاهی، ولایتمداری، ایثار و فداکاری است. عملکرد ارتش در همه سالهای بعد از انقلاب به ویژه در جنگ تحمیلی نقطه عطف و افتخاری بزرگ در تاریخ کشور ماست. ارتش در همه زمینه ها رشد کرده است استاندار البرز خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی قدردان ارتشیان در همه زمان ها است ارتشی که وظیفه پاسداری از مرزهای این مرز و بوم را دارد و با تمام قوا کمر به نابودی دشمنان ایران اسلامی بسته است. طاهری اظهار داشت: دلیل این ادعای ما وجود 48 هزار شهید ارتش در 8 سال جنگ تحمیلی است که برای نسل های آینده نیز مایه افتخار و غرور است. طاهری بیان کرد: به لطف خداوند و سایه مقام معظم رهبری ارتش همگام با دیگر نیروای مسلح به رشد و تعالی در همه زمینه ها رسیده است. استاندار البرز خاطرنشان کرد: ارتش چه در دوران انقلاب چه در دوران 8 سال جنگ تحمیلی و چه در دوران سازندگی در برقرای امنیت و پشتیبانی از ملت نقشی با اهمیت ایفا کرده است. طاهری افزود: ارتش آینه تمام نمای صلابت ملت ایران است و همیشه تصویر گویایی از تحول و توان خود را در برهه های حساس تاریخ این سرزمین در حضور به موقع در مقابل دشمنان از خود نشان داده است. وی تصریح کرد: در بهمن سال 57 رژیم طاغوت تلاش کرد تا ارتش را از بدنه ملت جدا کند ولی خیل عظیمی از ارتشیان با پیوستن به صف های مردم خداجوی و حق طلب اعلام وفاداری خود را از بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و مسیر عزت و شرف را برگزیدند. طاهری بیان کرد: شهدا و جانبازان ارتش جمهوری اسلامی ایران به واقع پایه های اقتدار ارتش هستند شهدای مانند شهید فلاحی، شهید فکوری، شهید شیرودی، شهید کشوری، شهید بابایی و شهید سرفراز صیاد شیرازی مانند ستاره در آسمان این کشور می درخشند. ارتش می تواند الگوی جهادی مناسبی برای دیگر دستگاههای اجرایی باشد طاهری افزود: ما تردید نداریم به فضل الهی و به برکت وجود مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح کشور امروز ملت ایران معتدلترین ملت های منطقه و جهان است. استاندار البرز تاکید کرد: ملت ایران به واسطه برخورداری از این همه نعمت های الهی باید الگوی مدیریت جهادی بر پایه عدالت باشد. وی خاطرنشان کرد: سال جدید از سوی مقام عظمای ولایت به نام سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و ملت ایران باید با دست یافتن به موفقیت های بیشمار در حوزه فرهنگ و اقتصاد تبدیل به الگوی مدیریت جهادی شوند.

این مسئول تصریح کرد: ارتش می تواند ارائه کننده الگوی مدیریت جهادی در همه حوزه ها برای دستگاههای اجرایی باشد چرا که وظیفه ارتش حفاظت از مرزهای این سرزمین و حفظ امنیت است. استاندار البرز گفت: در دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و نظامی شاهد موفقیت های خوبی خواهیم بود پس واجب است با دوری از نزاع های و جناح بندی ها به مصلحت کشور قدم برداریم. طاهری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با بیان این مطلب افزود: اقدامات تیم مذاکره کننده هسته ای ارزنده بود و قطعا برای استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند بود. وی در پایان تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تجربه های مدیریت جهادی را در انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی به خوبی از خودنشان داده است و می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی به الگویی بی بدیل تبدیل شود. گفتنی است، در این مراسم علاوه بر یگانهای پیاده نظام، یگانهای موتوری نظامی و امدادی استان البرز از مقابل جایگاه رژه رفتند.














۱۳۹۳/۱/۲۹ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 263]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن