تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814684185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال زایی و افزایش تولید با مدرن سازی کشاورزی در هند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اشتغال زایی و افزایش تولید با مدرن سازی کشاورزی در هند دهلی نو - ایرنا - مسوولان هندی می گویند استفاده از روش های مدرن کشاورزی با استفاده از منابع مالی خارجی باعث افزایش تولید و اشتغالزایی در کشورشان شده است.


به گزارش ایرنا، مطبوعات اقتصادی هند روز جمعه تایید کردند با اجرای برنامه فنون مدرن کشاورزی در مدت سه سال اخیر میزان بهره وری تولید نیشکر در یک ایالت شمالی این کشور 25درصد افزایش یافته است.
این طرح با هدف افزایش بهره وری در تولید نیشکر توسط یک شرکت هندی و با استفاده از منابع مالی بانک جهانی از سال 2009 در برخی نواحی ایالت اوتارپرادش آغاز شد.
به گفته مدیر این طرح، در ابتدا کار دو هزار کشاورز هندی در دو منطقه این ایالت تحت پوشش قرار گرفتند اما درحال حاضر بیش از 80 هزار کشاورز در بیش از 50 هزار هکتار تحت پوشش طرح مدرن سازی کشاورزی می باشند.
این طرح در ظرف مدت سه سال توانسته 25 درصد بهره وری را در تولید نیشکر افزایش دهد.
مدیر این طرح افزود: میزان برداشت نیشکر در گذشته بین 350 تا 400 تن در هکتار بوده که با اجرای روش های نوین به 500 تا 550 تن در هکتار رسیده است.
هند از تولید کنندگان بزرگ کشاورزی در سطح جهان است. کشاورزی و بخش های وابسته به آن تشکیل دهنده بیش از 18 درصد از تولیدات خالص داخلی این کشور است و بیش از 50 درصد از نیروی کار هند نیز در این بخش مشغول هستند.
با وجود اجرای برخی اصلاحات در سال های اخیر، کشاورزی کماکان بزرگ ترین بخش اقتصادی هند است و نقشی بسیار مهمی در توسعهِ اجتماعی - اقتصادی این کشور دارد.
آساق ** 275 **
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




29/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن