تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805435877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شفاف سازی سرمایه گذاری در فارس، نیازمند تدوین آیین نامه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شفاف سازی سرمایه گذاری در فارس، نیازمند تدوین آیین نامه است شیراز - ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان فارس گفت: برای شفاف سازی روند سرمایه گذاری در فارس و شیراز نیازمند تدوین آیین نامه سرمایه گذاری هستیم.


به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله رجبی، پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: توسعه و پیشرفت شهر نیاز به نقشه راه دارد و باید با تعریف استراتژی توسعه و اولویت بندی پروژه ها در این مسیر حرکت کنیم.
وی ادامه داد: اینکه در امر سرمایه گذاری شاهد بیان مطالب و نقطه نظراتی هم از سوی منتقدان و هم از سوی موافقان سرمایه گذاری باشیم امری کاملا طبیعی است اما با تدوین یک آیین نامه و حرکت بر اساس آن، بسیاری از اما و اگرها مطرح نخواهد شد.
او اظهار کرد: هرگونه سرمایه گذاری که امروز در شهرها شاهد آن هستیم در چارچوب کاربری های مصوب انجام گیرد و خارج از این مصوبات نیست.
رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان فارس گفت: با تدوین یک آیین نامه با همکاری استانداری، شورای شهر و دیگر دستگاههای اجرایی و بیان شفاف فرایند سرمایه گذاری در آن، بسیاری از چالش هایی که در مسیر سرمایه گذاری به وجود می آید ایجاد نخواهد شد.
رجبی افزود: چنین آیین نامه ای با توجه به اینکه تمام گروههای نظارتی و اجرایی در تدوین آن مشارکت دارند می تواند موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاری را رفع کند.
وی، ضمن تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بخصوص در شرایط اقتصاد مقاومتی ادامه داد: نباید به بهانه منافع شهر و اصول و مبانی شهرسازی با سرمایه گذاری مخالفت کرد و یا به بهانه سرمایه گذاری از مبانی شهرسازی و کیفیت کار عدول کرد.
رجبی، در بخش دیگری از سخنان خود، وجود یک سازمان نظام مهندسی توانمند را برای تمامی دستگاههای اجرایی یک نقطه مثبت دانست و افزود: امروز در مقایسه با گذشته شاهد یک ارتباط بهتر و مطلوب تر بین این سازمان با مجموعه ادارات و دستگاههای اجرایی هستیم و در بسیاری از موارد از تجربه و نظر این سازمان استفاده می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان فارس، تقویت سیستم نظارتی سازمان را از دیگر برنامه های این مجموعه دانست و گفت: تلاش شده که با تقویت این بخش و افزایش مجموعه فعال در امر نظارت، حضور پررنگ تر و موثرتری در این حوزه داشته باشیم.
وی گفت: در بحث آموزش نیز با توجه به افزایش پنج برابری بودجه این بخش، تلاش شده که مواردی که ممکن است برای سازمان نظام مهندسی ایجاد ضعف کند کنترل شود.
نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان فارس نیز گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد هستیم که توجه دستگاههای دولتی به سازمان نظام مهندسی در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر شده است.
مجید ولدان افزود: امروز میزان دعوت از سازمان برای شرکت در کمیسیون های تخصصی و استفاده از تجربه و نظر کارشناسان و متخصصان این سازمان نسبت به گذشته بیشتر شده و به دیدگاه کارشناسان ما در کشور بیشتر اهمیت داده می شود.
وی، در خصوص واگذاری بسیاری از امور به سازمان نظام مهندسی نیز گفت: بسیاری از تصدی گری ها که دولت و دستگاههای خدمات رسان در اداره آن با مشکلاتی مواجه بودند از جمله تهیه نقشه تفکیکی آپارتمان، کنترل اجرای لوله کشی گاز و واگذاری بخشی از مسوولیت های شهرداری به دفاتر خدمات مهندسی، به این سازمان واگذار شد.
نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی و ساختمان فارس هم، یکی از برنامه های هیات رییسه فعلی این سازمان را مقابله با پدیده کد فروشی و خدمات صوری دانست و گفت: به دنبال این هستیم تا قوانین نظام مهندسی به طور کامل و دقیق اجرایی شود.
غلامرضا نامورچی افزود: در این دوره سعی شده که در بحث بازرسی و بازدید از ساختمان های در دست اجرا به شکل جدی تری ورود شود.
وی، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مقررات ملی ساختمان و انجام تبلیغات گسترده در این زمینه گفت: به نظر در زمینه تاکید و تبلیغ اهمیت و ضرورت این مهم آنگونه که باید نتواسته ایم عمل کنیم.
نامورچی ادامه داد: مدیران ارشد و مسوولان استان می توانند با یک سیاست گذاری مناسب، به سازمان نظام مهندسی در بحث نهادینه سازی رعایت ضوابط فنی کمک کنند.ک/2
678/ 667
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن