تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813434943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس خواستاراختصاص یک درصد از درآمد ملی به ورزش شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس خواستاراختصاص یک درصد از درآمد ملی به ورزش شد شهرقدس-ایرنا- نماینده مردم قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یک درصد از درآمدهای ملی به ورزش اختصاص داده شود و آوردن این لایحه به مجلس وظیفه وزارت ورزش است.


اولین جلسه مشترک هیاتهای ورزشی شهرستان قدس در سال 93 با حضور نماینده مجلس، رییس کمیسون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهرقدس، صاحبان صنایع شهرستان و مسوولین هیاتهای ورزشی شهرستان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان این شهرستان تشکیل شد.
در این نشست ˈحسن گروسیˈ نماینده مردم شهرستانهای شهریار ، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در مورد توجه به امر فرهنگ، رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال حق مطلب را به جا و شایسته عنوان کردند و این بیانات به خوبی نشان می دهد که برای توسعه و رشد کشور باید به فرهنگ توجه بیشتری شود.
گروسی با اشاره به لزوم توجه ویژه به این موضوع در جامعه به خصوص برای نسل جوان، افزود: اگر به فرهنگ توجه نشود اقتصاد نیز پویا نخواهد شد و ما شاهد رشد و تعالی جامعه نخواهیم بود و در پی آن با افزایش ناهنجاری ها مواجه خواهیم شد.
وی از ورزش به عنوان یک فرهنگ نام برد و اشاره کرد: کشورهایی که برای ورزش و فرهنگ ورزش، برنامه ریزی و کار کرده اند در اقتصادشان نیز با پیشرفت های زیادی روبرو بوده اند.
نماینده مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه در کشور ما به این موضوع توجه کمی می شود، کشوری مانند چین از طریق ورزش، صنعتی پویا و بهره وری اقتصادی زیادی داشته و به طور کلی همه کشورهایی که رشد اقتصاد خوبی داشتند به ورزش توجه کرده اند و اگر بگوییم ورزش محور توسعه پایدار است به گزاف نگفته ایم.
به گفته وی، وزارت ورزش و جوانان با هدف توسعه کشور تشکیل شده است.
گروسی با اشاره به بیان برخی آمار از عدم توجه مطلوب به ورزش در کشور، گفت: مصرف دارو در ایران به اندازه مصرف دارو در کشور یک میلیاردی چین است که همه از عدم توجه به ورزش است، یا میانگین حضور در محل کار در کشور دو ساعت و نیم است و عدم حضور موثر درمحل کار ناشی از ورزش نکردن اکثر کارکنان و بیماری ناشی از آن می باشد و اگر برای ورزش سرمایه گذاری شود، قطعا ثمرات آنرا در اقتصاد نیز خواهیم دید.
وی از برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی و بازیهای آسیایی در کره جنوبی خبر داد و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری این دو واقعه باید سرعت حرکت ما را بیشتر کند و امیدواریم پایگاه استعدادیابی در شهرستان فعال شود، امیدواریم این گامها با روسای هیاتهای ورزشی برداشته و شاهد رشد فرهنگ ورزشی در کشور باشیم.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قدس نیز در این نشست گفت: امسال با دیدن فعالیت هیاتها، پویایی را در ورزش شهرستان به عینه می بینیم و با وجود پتانسل های خوب در سطح شهرستان که در سطح ملی و بین المللی حرف زیادی برای گفتن دارند، اگر از آنها حمایت شود مدال آوری بیشتری خواهند داشت.
ˈابوطالب آذربراˈ گفت: با توجه به برنامه های انجام شده توسط مسوولین هیاتها، رتبه بندی هیاتهای ورزشی را با توجه به میزان عملکرد هیاتها مشخص کردیم، با این هدف که هیاتهای غیر فعال نیز پویاتر شوند.
آذربرا افزود: حضور در جلسات، تعداد حضور در برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرستان، برگزاری مسابقات هیاتها در طول سال و بالابردن کیفیت و سطح مسابقات وحضور فعال درمسابقات استانی ، کشوری وبین المللی ازجمله برنامه های اداره ورزش شهرستان قدس برای سال 93 است.
وی با تاکید بر لزوم تجهیز و به روز کردن باشگاهها و امکانات آنها متناسب با نیازهای شهروندان، گفت: کارشناسان اداره ورزش و جوانان طی بازدیدهایی که از باشگاههای فعال در سطح شهرستان داشتند، با اعلام امکانات باشگاهها و تعداد افراد تحت پوشش آنها به استان تهران، هر یک از باشگاهها درجه بندی شدند و نزدیک به 30 هزار ورزشکار در شهرستان قدس فعالیت دارند که 10 هزار نفر از آنها سازمان یافته و بیمه شده هستند.
وی با اشاره به حضور صاحبان صنایع در این نشست و اعلام آمادگی آنها برای حمایت از ورزش شهرستان گفت: در سال جدید دو مجموعه به کمک ما در امر ورزش شهرستان آمده اند، شرکت نفت پارس و صنعتگران، ما به دنبال این هستیم که باشگاه نفت پارس را ایجاد کنیم تا به این طریق همه ورزشکاران تحت حمایت این شرکت قرار گیرند.
وی تصریح کرد : در صدد هستیم در آینده با دعوت از صاحبان صنایع سطح شهر هر یک از هیاتهای ورزشی را تحت حمایت یکی از صنایع قرار دهیم، سال گذشته ورزش شهرستان بدون تخصیص بودجه ای از سوی وزارت ورزش و اداره کل به فعالیت خود ادامه داد که امیدواریم با گامهای موثر در سال جدید به حرکت خود ادامه دهیم.
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر قدس نیز در این جلسه گفت: دغدغه اصلی شورا حمایت از ورزشکاران شهرستان می باشد و قرار است در خرداد ماه از جمع زیادی از این عزیزان تجلیل شود.
نماینده صنایع سطح شهر نیز در این جلسه گفت: این شهرستان با داشتن 4 منطقه صنعتی و یک هزار و 200 واحد تولیدی و معادن مصالح مرغوب ساختمانی، پتانسیل های خوبی برای حمایت از ورزشکارن دارد.
ˈمحمد تقی شکریانˈ با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 هیات ورزشی در شهرستان فعالیت دارند، افزود: بر اساس فعالیت هیاتها و علاقه سرمایه گذاران می توان هر کدام از آنها را تحت پوشش حمایتی قرار داد تا ورزشکاران ما دیگر دغدغه مالی نداشته باشند.
شکریان با اعلام حمایت از اداره ورزش و جوانان قدس برای اجرای هرچه بهتر برنامه های ورزشی، خاطر نشان کرد: در سال 92 برای آزادی زندانیان مالی و نیازمند نیز 135 میلیون تومان پول توسط صاحبان صنایع این شهرستان جمع آوری شد.
وی با تاکید بر لزوم حمایت از ورزش و گسترش این فرهنگ افزود: اگر جوانان به جای بیراهه و گرایش به مواد مخدر به سمت ورزش بروند ما به عنوان صنعتگران بهتر می توانیم به تولید بپردازیم چرا که امنیت شهر نیز بیشتر تامین خواهد شد.
تهرام/5570**1565
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن