تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810501515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین روش مقابله با آفت سفید بالک استفاده از زنبور پارازیتوئید و کنه شکارگر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بهترین روش مقابله با آفت سفید بالک استفاده از زنبور پارازیتوئید و کنه شکارگر است تهران - ایرنا - تحقیقات نشان می دهد بهترین روش مقابله با آفت سفید بالک در گلخانه های خیار روش بیولوژیک با استفاده از زنبور پارازیتوئید و ˈکنه شکارگرˈ است.


محمد جواد ارده مجری پروژه ˈ ارزیابی عوامل بیولوژیک سفید بالک ها در گلخانه های خیار ˈ عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: یکی از روش های افزایش تولید محصولات کشاورزی، استفاده از گلخانه ها است که دارای شرایط مناسب تری برای تولید محصولات نسبت به شرایط طبیعی هستند.
وی افزود: اما آفات گیاهی، از جمله سفید بالک ها یکی مشکلات اساسی تولید محصولات گلخانه ای هستند که سالانه خسارات زیادی را به محصول وارد می کنند.
وی ادامه داد: سفید بالک حشره ای است که از شیره گیاه تغذیه می کنند، این حشره نه تنها با مکیدن شیره گیاهی باعث زرد شدن، ریزش ، خشک شدن برگ و کاهش محصول می شود، بلکه ناقل بیش از 100 ویروس گیاهی است.
ارده گفت: هر حشره ماده در مدت زمان زندگی خود حدود 160 تخم در سطح زیرین برگ ها می گذارد و لاروهای سن اول بعد از خارج شدن از تخم در پشت برگ جای می گیرند و در چهار مرحله به حشرات بالغ تبدیل می شوند.
وی اظهارداشت: روش معمول کنترل این آفات استفاده از سموم شیمیایی است و از آنجا که رشد جمعیت آفات در گلخانه به دلیل شرایط خاص محیط زیاد است از این رو مصرف سم بیشتر( گاهی دو بار در هفته ) را می طلبد در نتیجه مقدار باقیماندن سموم در محصولات که مصرف تازه خوری دارند بیشتر شده و سلامت جامعه بیش از پیش به علت مصرف بی رویه سموم شیمیایی مورد تهدید قرار می گیرد.
ارده تاکید کرد: بنابراین لزوم به کارگیری سایر روش های کنترل آفات از جمله کنترل بیولوژیک در گلخانه بیشتر احساس می شود این درحالی است که امکان موفقیت کنترل بیولوژیک در گلخانه نسبت به مزارع و باغات به دلیل محدود بودن فضا بیشتر است از این رو پروژه کنترل بیولوژیک سفید بالک ها در شرایط گلخانه های خیار کشاورزان شهرستان ورامین اجرا شد.
وی درباره این پروژه توضیح داد: دراین پروژه روش های مختلف بیولوژیک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که زنبورهای پارازیتوئید که در بدن حشره سفید بالک تخم گذاری می کند و موجب از بین رفتن آن می شود؛ به همراه کنه شکار گر می توان جمعیت آفت را کنترل کرده و از وارد شدن خسارت به محصول جلوگیری کند.
*** زنبور پارازیتوئید
زنبور پارازیتوئید با ایجاد سوراخ و تخم ریزی در تخم پروانه های کرم ساقه خوار برنج، کرم سبز برگ خوار برنج، کرم ساقه خوار ذرت، کرم غوزه پنبه، کرم سیب و کرم گلوگاه انار زندگی فعال انگلی را سپری و پس از طی مراحل لارو و شفیره به صورت حشره بالغ خارج شده و از خسارت آفات جلوگیری می کند. بر اساس آمارهای اعلام شده بین المللی سطح زیر پوشش جهانی این زنبور سالانه با نوسان 20 تا 70 میلیون هکتار مزرعه ، باغ، جنگل و مرتع است.
*** کنه ها
کَنه ها از جانوران کوچک انگلی هستند. کنه ها بندپا هستند و از راه خوردن خون پستانداران، پرندگان و گاه خزندگان و دوزیستان و آفت ها تغذیه می کنند.
کنه ها به همراه هیره ها زیررده کنه سانان (Acarina) را تشکیل می دهند.
علمی ( 4 ) **9014**1599
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن