تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798632663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرسی های آزاداندیشی بهترین روش مقابله با وهابیت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام و المسلمین قریشی:
کرسی های آزاداندیشی بهترین روش مقابله با وهابیت است خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با اشاره به ادامه دادن راه شهدا گفت: دانشجویان می توانند با مطرح کردن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به بهترین شکل به مقابله با وهابیت تکفیری برخیزند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه صبح امروز در دیدار با دانشجویان شاهد و ایثارگر که در فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسئله شهادت در دین از اهمیت زیادی برخوردار است و هر کسی توفیق شهید شدن را نمی یابد. حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به جایگاه و منزلت شهادت در دین و فرهنگ اسلامی اظهار داشت: شهادت در دین اسلام از مرتبه بالایی برخوردار است بنابراین در فرهنگ اسلامی این امر مهم نهادینه شده است.
وی با بیان این که مهم ترین وظیفه مردم به خصوص فرزندان شاهد و ایثارگر ادامه دادن راه شهداست، اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید:«آنانی که ایمان آوردند(شهید شدند)، فرزندانشان در قیامت با پدر و مادرشان محشور می شوند».
 
امام جمعه ارومیه پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت را الگو و سرمشق برای مسلمانان دانست و تصریح کرد: اگر زندگی این بزرگواران را نگاه کنیم خواهیم دید که هریک از اهل بیت در موقعیت ها، مکان ها و زمان هایی قرار داشتند که با توجه به شرایط به تک تک وظایف اقدام و عمل کرده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) به عنوان مؤسس فقه شیعه از شرایط زمان خود بهره گرفت و بر اساس کتاب رجال شیخ طوسی تعداد بیش از سه هزار نفر شاگرد تربیت کرد.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اوضاع امروز کشور اظهار داشت: مردم به عنوان ادامه دهنده راه شهدا باید در مباحث فرهنگی، سیاسی و بحث حمایت از مقام معظم رهبری و بصیرت و دشمن شناسی  را به عنوان وظیفه قلمداد کرده و به آن عمل کنند.
 
وی صدور بیانیه های متعدد از جانب مسؤولان در قبال بحث قطعنامه اتحادیه اروپا علیه ایران را نشانه بصیرت مردم دانست و تصریح کرد: باید مردم با بصیرت بیشتر پیش بروند تا اسیر توطئه های مستکبران نشوند.
 
 حجت الاسلام و المسلمین قریشی خاطرنشان کرد: هجمه های فرهنگی و اعتقادی نظیر سایت ها و شبکه های ماهواره ای افزایش پیدا کرده که یکی از این هجمه ها که همه مذاهب را تهدید می کند، وهابیت تکفیری است.
 
وی با اشاره به اینکه اساسی ترین راه مقابله با توطئه های و هجمه های دشمنان تقویت مبانی دینی و مذهبی و انتقال آن به مردم است گفت: دانشجویان می توانند با مطرح کردن کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به بهترین شکل به مقابله با وهابیت تکفیری برخیزند.
 
علم، سیاست و تهذیب مطالبه جدی رهبری از دانشجویان
امام جمعه ارومیه با بیان این که رهبر کبیر انقلاب سه وظیفه نظیر کسب علم، بحث سیاسی بودن و تهذیب و خودسازی را برای دانشجو مطرح کرده است، اظهار داشت: دانشجویان به خصوص خانواده شهدا و ایثارگر باید از نظر سطح علمی خود را ارتقاء داده و نباید از مباحث سیاسی کشور غافل شود.
 
وی سومین وظیفه را تهذیب و خودسازی خواند و گفت: در کنار علم و سیاست توجه به تهذیب و خودسازی از اوامر بسیار مهم است که تکمیل کننده بحث علم و سیاست است.
 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بهترین ایام را ایام جوانی اعلام و بیان داشت: با گفتن سخنانی مانند این که هنوز فرصت داریم تا خود را اصلاح کنیم خودمان را گول نزنیم، نماز خواندن، حفظ چشم از نامحرم، عمل به محرمات و دوری از منکرات در جوانی، هنر است.
 
وی با اشاره به روایتی خاطرنشان کرد: وقتی جوانی در برابر خداوند سجده می کند، خداوند به سجده جوان مباهات می کند.
 
امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به بحث ورزش و تندرستی که یکی دیگر از تاکیدات رهبر انقلاب به جوانان است، گفت: میل و رغبت به ورزش و تندرستی یکی از اوامر مهم در جامعه است./936/پ202/ب



۱۳۹۳/۱/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن