تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820608490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از زاینده رود، چهارراه بازار شهرکرد را مسدود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمایت از زاینده رود، چهارراه بازار شهرکرد را مسدود کرد شهرکرد-ایرنا-چهارراه بازار شهرکرد به عنوان محور اصلی بازار مرکزی چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه برای برگزاری یک تجمع مردمی در حمایت از زاینده رود مسدود شده است.


به گزارش ایرنا، چهارراه بازار به عنوان اصلی ترین مرکز خرید در مرکز استان چهارمحال وبختیاری، به عنوان محل برگزاری تجمع روز پنجشنبه حامیان آب استان تعیین شده است.
روز پنجشنبه خیابان ولی عصر جنوبی ورودی امامزاده تا حد فاصل چهارراه خواجه نصیر با نرده های فلزی بسته شده تا مردم در این مکان تجمع کنند.
برای عبور و مرور خودروها و وسایط نقلیه شرکت اتوبوسرانی، خیابان فردوسی جنوبی تا سه راه سینما به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.
در این زمینه بنرهایی نیز به منظور دعوت از مردم برای شرکت در این تجمع با عنوان ˈهمه می آییم ˈ در سطح شهرکرد نصب شده است.
حزب اعتدال و توسعه شاخه چهارمحال و بختیاری نیز در اماکن شلوغ شهرکرد بنرهایی با موضوع صیانت از آب زاینده رود نصب کرده است.
تجمع مردمی حمایت از زاینده رود و مخالفت با حفر تونل های غیر کارشناسی گلاب 2 و بهشت آباد در چهارمحال و بختیاری قرار است ساعت 10 روز پنجشنبه در شهرکرد برگزار شود.
فراخوان این تجمع به صورت گسترده در شهرهای مختلف استان نیز توزیع شده است و شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی نیز به منظور برگزاری این تجمع صفحه هایی(پیچ) اندازی کرده اند و خواستار حضور مردم در این تجمع شده اند.
شنیده ها حاکی از آن است که کمیته صیانت از آب چهارمحال و بختیاری و چهار نماینده مردم این استان درمجلس شورای اسلامی به عنوان محور اصلی دعوت عموم به این تجمع می باشند.
به گزارش ایرنا، این سومین تجمع مردمی در حمایت از رودخانه زاینده رود و مخالفت با انتقال آب به فلات مرکزی از طریق روش های غیرکارشناسی و حفر تونل های گلاب 2و بهشت آباد است.
کارشناسان در چهارمحال و بختیاری بر این عقیده اند که حفر تونل برای انتقال آب به فلات مرکزی از بهشت آباد شهرستان اردل غیر کارشناسی است و باعث تخریب منابع آبی و زیست محیطی چهارمحال و بختیاری می شود.
کارشناسان اعلام کرده اند کسی با انتقال آب شرب از این استان به سایر نقاط ایران مخالف نیست، اما تونل های در دست احداث گلاب 2 و بهشت آباد به دلیل غیرکارشناسی بودن و نفوذ در لایه های آب های زیر زمینی ،به منابع آبی و زیست چهارمحال و بختیاری صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.
حفاری تونل گلاب 1 در روستایی به همین نام در حوزه جغرافیایی زاینده رود در محدوده استان اصفهان از سال 84 برای تامین آب کاشان و مناطق شمالی استان اصفهان آغاز شده و در فاز نخست این پروژه، آب زاینده رود با اختلاف ارتفاع 130متر به کاشان پمپاژ می شود.
به منظور تامین آب مورد نیاز فلات مرکزی ،احداث تونل دوم گلاب در کنار تونل گلاب 2 در نزدیکی های سد زاینده رود در دست احداث است.
تونل بهشت آباد نیز در زیرشاخه های کارون در حوزه جغرافیایی شهرستان اردل در دست احداث است که با ظرفیت انتقال سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب، آب را به فلات مرکزی منتقل می کند.
7359/558/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




28/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن