تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت خواسته یا فرزند ناخواسته؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


جمعیت خواسته یا فرزند ناخواسته؟ وبلاگ > معیری‌نژاد، هادی - بالاخره پس از چند ماه طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در صحن علنی مجلس مطرح شد و فوریت آن به تصویب رسید.

به موجب این طرح در صورت تصویب ، تمامی اقدامات درباره سقط جنین، عقیم‌سازی مانند وازکتومی و هرگونه تبلیغات درباره تحدید موالید و کاهش فرزندآوری ممنوع و مرتکبان به مجازات مندرج در ماده 624 قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.
این طرح و برنامه ریزی هایی از این دست اگرچه در جهت افزایش شیب نرخ جمعیت است و با مستنداتی طرفداران خود را در مجلس ودولت دارد اما زنگها را برای کسانی به صدا در می آورد که در کنار کمیت جمعیت به دنبال کیفیت آن نیز هستند. برنامه ریزان جمعیتی ما باید در بحث افزایش نرخ رشد از انجام سیاستهای هیجانی و شعاری بپرهیزند چرا که مقوله جمعیت بسیار حساس تر از آن است که برنامه ریزان ما با طرح های خلق الساعه و اجباری بخواهند شیب منحنی را به زور در نمودار ذهنی شان بالا بکشند. طرح ها و برنامه های که از کنترل ارادی بارداری یک زوج جلوگیری کند و آنان را مجبور به بارداری ناخواسته کند از پیش طرحهای شکست خورده و محکوم به فناست که در نهایت موجب افزوده شدن جمعیتی ناخواسته در بین خانواده ها خواهد شد.
گرانی ،عدم واردات وسایل جلوگیری، محدودیتهای اجرایی پزشکی برای کسانی که نمی خواهند به دلایل مورد احترام خود بچه دار شوند در صورت موفقیت نیزموجب می شود فرزندی ناخواسته به جمع خانوار و در نهایت به جامعه اضافه شود. فرزند ناخواسته به طور قطع بر روی کیفیت جمعیت تاثیر نامناسب می گذارد بسیاری از خانواده ها حتی اگر نگوییم از سر بی مهری، از روی محرومیت های اقتصادی و امکانات خانوار نمی توانند فرزند ناخواسته را چنان که فرزند دلخواسته، پوشش دهند.
در سالیان گذشته که به دلیل فقدان و کمبود وسایل پیشگیری، نظیر این فرزندان در خانواده ها زیاد بود معمولا این فرزندان با عقده های فراوان خانوادگی که به محض ورود محرومانه به جامعه تبدیل به عقده های پیچیده اجتماعی هم می شد، بار می آمدند.
این فرزندان معمولا نسبت به پدر مادر و برادران و خواهران خود دچار نوعی سرخوردگی بودند که در رفتارهای ناهنجار و انحرافی بروز و ظهور پیدا می کرد گاه با طرد خانواده که از اول هم اورا ناخواسته و فرزند ناخلف تلقی می کردند فرد در موقعیت های مختلف اجتماعی از گروه بزرگتری که در آن عضو بود انتقام می گرفت . البته ندرتا هم دیده می شد که چنین افرادی با کانالیزه کردن انرژی خفته عقده های خود در کار و یا تجارت خاصی موفقیت خیره کننده ای پیدا می کردند و بدین وسیله حق خود را از جامعه می ستاندند. شاید فیلمفارسی وفیلم هندی های فراوانی را هم بتوان با این بن مایه معرفی کرد و حتی در دنیای تجارت افراد زیادی را با این وضعیت می توان دید. اما نکته اینجاست که برای حفظ منحنی رشد جمعیت در شرایطی قابل قبول و عقلانی که از بروز مشکلات جمعیتی برای یک کشور جلوگیری کند باید در کنار سیاستهای تشویقی کارآمد بهداشت و سلامت جمعیت را نیز در نظر داشت. نیاز به معرفی نیست که برخی از کشورهای اروپایی چگونه با حمایتهای جذاب و مقرون به صرفه اعم از مستمری قابل توجه و آموزش و پرورش رایگان حتی در دانشگاه در کنار بالاترین مراقبتهای بهداشتی و حمایت های قانونی از هر نوع تعریف خانواده و ازدواج توانسته اند منحنی رشد خود را ترمیم کنند ودر کنار سیاستهای مهاجرتی و فرهنگ سازی، نگرانی های آینده خود درباره بازار کار را مرتفع کنند سیاست های اجباری که مستقیما بارداری ناخواسته و اتفاقی زوجها را نشانه برود هرگز نمی تواند جامعه ای سالم را برای آینده کشور نوید دهد واین قطعا خواسته هیچ کدام از مسئولان ارشد کشور نیست.    



پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 10:18:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن