تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر مثبت مصرف امگا 3 در دوران بارداری


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تاثیر مثبت مصرف امگا 3 در دوران بارداری
یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف ماهی در طول دوران بارداری امکان زایمان زودرس را تا حد زیادی کاهش می‎دهد.
آفتاب: غلام‎حسین اکبری در گفت‎وگو با ایسنا، منطقه لرستان، بیان کرد: دریافت منظم اسیدهای چرب با زنجیره بلند امگا 3 در دوران جنینی سبب محافظت از بدن در مقابل بسیاری از بیماری‎ها می‎شود، جنین تا قبل از تولد DHA مورد نیاز خود را از مادر تأمین کرده و پس از تولد آن را از شیر مادر بدست می‎آورد‌.


وی اضافه کرد: شیر مادر به طور نسبی 3 تا 4 برابر بیش از هر ماده غذایی حاوی امگا 3 و 6 است. مهارت‎های اجتماعی، هماهنگی بین چشم و دست، میزان سرعت عمل و ضریب هوشی در این کودکان نسبت به کودکانی که مادرانشان از اسیدهای چرب استفاده نمی‎کنند، بیشتر است.


اکبری ادامه داد: کودکانی که از شیر مادرانی تغذیه می‎کنند که در رژیم غذایی آنها ماهی به کار برده می‎شود، از قدرت بینایی بهتری نسبت به دیگر کودکان برخوردارند و علت این امر ذخیره امگا 3 در شیر مادر و انتقال آن به نوزاد است. امروزه ثابت شده که استفاده از مکمل‎های روغن ماهی می‎تواند در کودکانی که رفتارهای بد اجتماعی از خود بروز می‎دهند تا حدودی تغییر ایجاد کند.


این کارشناس تغذیه اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که با وجود نقش مفید امگا 3 در عملکرد صحیح سیستم‎های عصبی، تولیدمثل، ایمنی، قلب و عروق، فرایندهای بیوشیمیایی، تنظیم تقسیم سلولی، تنظیم فشار خون و کاهش التهاب و ده‎ها عملکرد دیگر در مصرف این ماده بایستی دقت لازم را به خرج داد.


وی تصریح کرد: البته مصرف به اندازه امگا 3 بسیار بی‎خطر است، اما مصرف آن با دز بالا سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‎کند و باعث تهوع، اسهال و احساس طعم ناخوشایند در دهان شده، جذب ویتامین‎های K-A-D-E را کاهش می‎دهد و در بیماران دیابتی باعث بالا رفتن قند خون می‎شود‌.


اکبری خاطرنشان کرد: افرادی که دارای اختلالات خونی هستند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‎کنند با توجه به نقش امگا 3 در رقیق‎سازی خون بایستی از استفاده زیاد این ماده پرهیز کنند. همچنین افرادی که دارای فشار خون بالا و کنترل نشده هستند، باید در مصرف آن احتیاط به خرج دهند‌.






تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن