تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804891302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضایی: مذاکرات تیم هسته ای دولت روحانی با غرب شکاف عمیقی در تحریمها بوجود آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رضایی: مذاکرات تیم هسته ای دولت روحانی با غرب شکاف عمیقی در تحریمها بوجود آورد مشهد - ایرنا - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم مذاکرات تیم هسته ای دولت روحانی با غرب به خوبی پیش رفت و شکاف عمیقی در تحریمها بوجود آورد که دیگر آمریکا نخواهد توانست این شکاف را احیا کند.


ˈمحسن رضاییˈ روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد همچنین اظهارداشت: قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران جوکی بیشتر نیست لذا دولت نباید طی مذاکرات با غرب به این قطعنامه بها دهد اما باید خود را تقویت کند تا پاسخ مناسبی برای زیاده خواهیهای غرب داشته باشد.
وی گفت: غرب در مذاکرات با ایران برنامه ریزی حساب شده ای دارد که در طول مذاکره بعضا به طرف مقابل احترام می گذارد و گاهی بی احترامی می کند.
وی بیان کرد: به عقیده من دیپلماسی همه اعضای دولت در مقابل غرب باید بگونه ای باشد که با صلابت و قدرت پاسخگویی به موقع به زیاده خواهیهای طرف مقابل در مذاکرات داشته باشند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خیلی زود است که درباره دیپلماسی دولت آقای روحانی در مقابل غرب قضاوت کرد گفت: غرب مقاومت جدی در برابر معرفی ˈحمید ابوطالبیˈ به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد از خود نشان داد که امیدواریم دولت روی انتخاب خود پافشاری کند و از موضعش کوتاه نیاید.
وی اظهار داشت: با شکافی که در تحریمها بوجود آمد اکنون صادرات نفت ایران از یک میلیون و 300 هزار بشکه بیشتر شده و این مقدار هرگز کمتر نخواهد شد.
او افزود: از سوی دیگر جریان مربوط به کشور اوکراین و اختلاف بین روسیه و آمریکا نیز فرصتی برای ایران به وجود آورده و دیگر آمریکا نخواهد توانست چین و روسیه را علیه کشور ما با خود متحد سازد.
رضایی بیان کرد: اگر تیم هسته ای ایران در مذاکرات شکست بخورد ضرر نمی کند زیرا تعهدی به طرف مقابل نداده و دست دشمن را طی این مذاکرات کاملا رو کرده است.
وی گفت: نتیجه مذاکرات هرچه باشد و میزان غنی سازی اورانیوم بیشتر یا کمتر گردد باید دستاورد پژوهشی و دانش هسته ای خود را حفظ کنیم و آن را توسعه دهیم.
او اظهار داشت: از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که ایران تردست ماهری است و یقین داریم در طول مذاکرات می تواند از حقوق هسته ای خود دفاع کرده و مانع کاهش میزان غنی سازی اورانیوم شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی اذعان داشتند نظام جمهوری اسلامی مانع بزرگی بر سر راه مذاکرات با غرب است افزود: در هر صورت پیروزی یا شکست مذاکرات برای کشور ما ثمربخش است زیرا باعث وحدت ملی می شود و مردم را به نظام امیدوار می سازد.
وی گفت: معتقدم تیم هسته ای در مذاکرات بهتر می توانست عمل کند و از طرف مقابل خلع سلاح شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی را خواستار می شد که متاسفانه تیم هسته ای در این زمینه هیچ تعهدی از طرف مقابل نگرفت.

*انصراف هشت میلیون خانوار در کشور از دریافت یارانه
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هدفمندسازیی یارانه ها گفت: پیش بینیها نشان می دهد هشت میلیون خانوار معادل یک دهک از جامعه از دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند.
رضایی افزود: دولت مدعی است که پول به دست آمده از انصراف دریافت یارانه نقدی را صرف رونق تولید و اشتغال کشور خواهد کرد که امید است این وعده دولت اجرایی شود.
وی بیان کرد: من طی دو دوره انتخابات سال 88 و 92 با شیوه پرداخت یارانه نقدی آقایان احمدی نژاد و روحانی مخالف بودم و نظرم این بود که به جای پرداخت پول نقد، یارانه ها صرف رونق اشتغال و تولید شود.
او افزود: بنده نیز چه در دولت احمدی نژاد و چه در دوره جدید ثبت نام یارانه ها، نه یارانه گرفته ام و نه خواهم گرفت.

*اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی مولفه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: نامگذاری امسال رهبر معظم انقلاب در راستای تبیین این مولفه ها بوده است.
رضایی افزود: برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی هستیم که آمیزه ای از دانش و هنر است.
وی بیان کرد: دانش اقتصاد مقاومتی باید به جامعه آموزش داده شود و به سطوح مختلف اجتماع تسری یابد تا بستر پیاده سازی آن فراهم شود.
او گفت: دبیرخانه مجمع وظیفه تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی را طی سه سال گذشته با استفاده از نظرات نخبگان و دولتمردان برعهده داشته که جمع بندی نظرات مشورتی پس از تایید رهبر معظم انقلاب از سوی ایشان در اواخر سال گذشته ابلاغ شد.
وی افزود: دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام امسال در نظر دارد همایشهای مختلفی درباره اقتصاد مقاومتی در استانهای کشور برگزار کند که در این راستا از جامعه اسلامی دانشگاهها که تاکنون مسیر ارزشی و منطقی را طی کرده است استفاده خواهد شد.
رضایی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر مصداقهای اقتصاد مقاومتی گفت: پس از تبیین مولفه های این نوع اقتصاد گام بعدی پیاده سازی مصادیق آن در جامعه می باشد که یک بخش آن مردمی کردن اقتصاد است که از طریق راه اندازی کسب و کارهای خانگی و روستایی امکانپذیر می شود.
وی ادامه داد: طی چهار ماه آینده برنامه ششم توسعه کشور توسط دولت تهیه می شود و این برهه از زمان بهترین فرصت برای تبیین و تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
او همچنین در پاسخ به این سوال که چگونه باید تحریمها را به فرصت تبدیل کرد گفت: همانطور که انقلاب مردمی شد تنها با مردمی کردن اقتصاد می توان تحریمها را به فرصت تبدیل کرد.
رضایی افزود: دیگر زمان انجام آزمایشهای مختلف بر روی اقتصاد ایران و الگوگیری از اقتصاد دیگر کشورها به سر آمده و شرایط فعلی کشور بهترین زمان برای نجات اقتصاد و مردمی کردن آن می باشد.

*عدم توزان بین سیاست و زندگی در کشور باید از بین برود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نشست با بیان اینکه بال اقتصادی از بال سیاسی کشور برای اوج گیری کوچکتر شده است گفت: اکنون به وضوح عدم توازن بین سیاست و سطح رفاه در زندگی مردم مشهود است لذا اقتصاد مقاومتی درصدد ایجاد بستر برای رفع این عدم توازن است.
رضایی اظهار داشت: دهه اول انقلاب همه انرژی نظام صرف تامین امنیت کشور و مسائل دفاعی شد اما اکنون 20 سال از آن زمان می گذرد و هیچ اقدامی برای بهبود اقتصاد و رونق زندگی مردم انجام نشده است.
وی بیان کرد: نفت تنها یک عنصر از پایه هشتگانه اقتصاد کشور است و باید از اقتصاد نفتی به سوی رونق کشاورزی، گردشگری سلامت، تجارت و دیگر عناصر پیش رفت.
او با بیان اینکه اصل اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی نفت است افزود: قرار است درآمدهای حاصل از فروش نفت به صندوق توسعه ارزی انتقال و به جای اختصاص یافتن آن به هزینه های جاری صرف امور مربوط به سرمایه گذاریهای اقتصادی شود.
وی اظهار داشت: هدف اصلی از اقتصاد مقاومتی توسعه فرآورده های نفتی برای رونق تولید و اشتغال و در نهایت ایجاد ثروت با افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت است.
او در پاسخ به این سوال که راهکار مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رکود تورمی چیست نیز گفت: رکود تورمی یک پدیده ترکیبی است زیرا تا قبل از سال 1970 معمولا اقتصادهایی که بیکاری داشتند فاقد تورم بودند و اقتصادهایی که تورم داشتند از بیکاری مبرا بودند اما بعد از سال 1970 مقوله رکود تورمی وارد اقتصاد کشورها شد که تورم و بیکاری را توامان داشت.
رضایی ادامه داد: از آنجا که در ایران ساختار تولید دولتی است، تولید در مقابل افزایش نقدینگی کشش ندارد و به جای اینکه افزایش نقدینگی صرف سرمایه گذاریها شود باعث صعود یکباره قیمتها می شود و این وضعیت رکود تورمی در کشور ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه راه حلهای بسیار برای رفع رکود تورمی در کشور وجود دارد گفت: در وهله نخست دولت باید انضباط مالی را رعایت کند و تا زمانی که این انضباط ایجاد نگردد رکود تورمی ادامه خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر واقعی نبودن دستمزدها در کشور اظهارداشت: عدالت در پرداخت دستمزدها باید در کشور رعایت شود و دولت باید در این زمینه در کوتاه مدت انضباط دستمزدها را ایجاد و در درازمدت مشکل ساختاری بخش تولید را حل کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر علت واقعی نبودن قیمت دلار در کشور هم گفت: متاسفانه به دلیل خلاء قانونی اتاقهای فراوانی شکل گرفته است که نرخهای مختلفی در بازار برای دلار تعیین می کنند و با نرخ واقعی دلار فاصله بسیار دارد.
رضایی افزود: برای شفاف سازی نرخ دلار در بازار اگر قرار بر نقد شدن دلار باشد باید دولت متولی آن گردد و پول حاصله را خرج مردم نماید.

*ایجاد پالایشگاه در کشور باید به صورت جدی پیگیری شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه همچنین گفت: بعد از جنگ برداشتهای اشتباهی از سوی افرادی مبنی بر به صرفه نبودن ایجاد پالایشگاه در کشور صورت گرفت که باعث شد نتوانیم از نفت، بنزین تولید کنیم و مجبور به واردات آن شویم.
رضایی افزود: اشتباه بزرگی که 25 سال قبل دولتمردان مرتکب شدند باعث عقب افتادگی کشور در صنایع پتروشیمی شد و اکنون متوجه شده ایم که راهمان اشتباه بوده است.
وی اظهار داشت: در دولت نهم، نظام در تولید بنزین تحریم شد لذا برای جبران این مساله به راه اندازی صنایع پتروشیمی مبادرت ورزید اما بنزینی که از پتروشیمی تولید شد ناخالصی بسیار داشت و موجب آلودگی هوای برخی شهرها گردید.
او بیان کرد: دولت آقای روحانی نیز تولید بنزین را متوقف کرده و واردات آن را از سر گرفته اما این مشکل باید اصولی حل شود و ایجاد پالایشگاهها در دستور کار قرار گیرد.

*ایده رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تا دو ماه دیگر ابلاغ می شود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: این مجمع منتظر ابلاغ ایده رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی است تا براساس آن سیاستهای مربوطه را تنظیم کند.
رضایی با بیان اینکه اکنون انگیزه نفع شخصی بطور گسترده ای در جامعه گسترش یافته است افزود: نفع شخصی همان موتور توسعه غرب است اما غرب آن را قاعده مند کرده به این معنا که اگر نخست وزیری هشت هزار دلار رشوه بگیرد از سمت خود عزل می شود.
وی بیان کرد: در دهه اول انقلاب دولتمردان با شعار فداکاری، ایثار و شهادت طلبی به صحنه آمدند و منکر قوت گرفتن نفع شخصی در ایران بودند لذا قواعد و مقرارت لازم در این زمینه تدوین نشد که اگر نفع شخصی به جامعه بازگردد چطور باید با آن مقابله کرد.
او اظهار داشت: این غفلت نظام در دهه اول انقلاب باعث شد که اکنون فساد افسار گسیخته ای در جامعه شکل گیرد لذا باید این را بطور اساسی حل کرد.

*هماهنگی مجلس و دولت در زمینه خوراک پتروشیمی، به اقتصاد کشور ضرر زد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف بین مجلس و دولت نیز گفت: هماهنگی و همکاری نزدیک مجلس شورای اسلامی و دولت منجر به ضرر اقتصادی برای کشور و افت در بورس شد.
رضایی اظهار داشت: اختلاف نظر بین مجلس و دولت خوب است اما مناظره مطلوب نیست و در نهایت هماهنگی بیش از حد بین این دو نهاد نیز به ضرر ملت منجر می شود.
وی بیان کرد: هماهنگی و اختلاف نظر بین دولت و مجلس باید منطقی و کارشناسی شده باشد که در غیر این صورت دود آن به چشم مردم می رود.
رضایی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان اموال و داراییهای خود نیز گفت: بهتر است برای تعیین میزان داراییهای بنده تیم تحقیق و تفحص از سوی دانشگاه تشکیل شود و دانشجویان درباره همه مسائل به صحبتهای مسوولان اکتفا نکرده و تیم تحقیق و تفحص تشکیل دهند.ک/2
7489/664
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن