تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806577669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت یا شکست مذاکرات چهارجانبه اوکراین و تحریم های آتی علیه روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

موفقیت یا شکست مذاکرات چهارجانبه اوکراین و تحریم های آتی علیه روسیه تهران- ایرنا- در حالیکه طرفین بحران اوکراین فردا (پنجشنبه) برای بررسی بحران این کشور در ژنو گردهم می آیند، موضوع تحریم های آتی علیه روسیه و واکنش غرب به اقدامات مسکو محور بحث کارشناسان قرار گرفته است.


به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پاریس با اشاره به نشست مقامات ارشد اوکراین، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا روز پنجشنبه جاری (28 فروردین/ 17 آوریل) برای تنش زدایی و حل بدترین بحران امنیتی شرق اروپا یعنی بحران اوکراین در ژنو نوشت: در حالیکه تنش ها به بدترین مرحله در اوکراین رسیده است، این سوال مطرح می شود که روسیه تا چه اندازه آماده پذیرش کنترل اوکراین است و گزینه غربی ها و کی یف برای روبرو شدن با این وضعیت احتمالی چیست.
جدایی طلبان طرفدار روسیه تقریبا در 10 شهر شرق اوکراین فعالند، وضعیتی که شباهت زیادی با شبه جزیره کریمه پیش از پیوستن به روسیه دارند. روسیه بارها ارتباط با شبه نظامیان و جدایی طلبان را رد کرده است اما کی یف تصور متفاوتی دارد و مسکو را به تلاش برای بی ثباتی اوکراین متهم می کند.
ˈجان لاف/ John Loughˈ کارشناس مسائل روسیه در اندیشکده ˈچتم هاوس/ Chatham Houseˈ در لندن می گوید: این احتمال وجود دارد که وضعیت از کنترل خارج شود و باید منتظر بازی بسیار خطرناکی باشیم.
وی افزود: روسیه می خواهد آمریکا و اتحادیه اروپا را به میز مذاکره بکشاند، آنها را ترغیب کند که تنها روسیه راهکاری واقعی برای حل این مشکلات دارد. روسیه قدرت بسیار بیشتری از آمریکا و اتحادیه اروپا برای نفوذ در اوکراین دارد و بسیار نسبت به سرنوشت اوکراین حساس است. در حالیکه بسیاری از مردم در کشورهای اروپایی اصلا اوکراین را نمی شناختند و تازه متوجه شده اند کشور بزرگی به نام اوکراین در اروپای شرقی وجود دارد که به شدت بی ثبات است.
در حالیکه عده ای از بابت الحاق بخش های گسترده ای از جنوب شرقی اوکراین نگرانند،ˈآنی دو تینگوی/ Anne de Tinguyˈ کارشناس در دانشگاه ˈساینسز پو پاریس/ Sciences-Poˈ می گوید مسکو به این کار نیاز ندارد. پوتین تنها می خواهد اوکراین تسلیم باشد.
ˈاندی هاندر/ Andy Hunderˈ رییس موسسه اوکراین در لندن نیز می گوید: غرب همچنین می تواند تحریم های گسترده تر و هدفمندتر اقتصادی را علیه روسیه اعمال کند.
وی افزود: ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه بیش از آنکه از تانک های غربی نگران باشد، از بانک های غرب نگران است. روسیه پول زیادی در کشورهای اروپایی از جمله لندن دارد و با توجه به تحریم های هدفمند علیه نزدیکانش، تحریم های هدفمند باعث می شود که او روند خود را تغییر دهد. اما لاف می گوید محدودیت هایی در مورد اعمال تحریم روسیه وجود دارد، به ویژه زمانیکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نمی خواهند شاهد آسیب شرکت های خود به دلیل تحریم علیه روسیه باشند.
وی افزود: انتظار داریم محدودیت هایی علیه شرکت های روس خواستار سرمایه گذاری در بازار اروپا، اعمال شود اما پیش از آن تحقیقات بیشتری در مورد رفتار شرکت های روس در بازار اروپا انجام می گیرد.
این وضعیت در حالی است که دولت جدید کی یف نیز نتوانسته کنترل کشور را به خوبی به دست بگیرد. از یک طرف در استفاده از قدرت عجله می کند و تاکنون عملیات ضدتروریستی کامل برای تخلیه ساختمان های دولتی تاکنون محقق نشده است.
دولت اوکراین با فشارهای زیادی از سوی طرفداران خود برای اقدام سریع تر و قاطع تر روبروست، اما ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته هشدار داد اگر اوکراین به قدرت در شهرهای شرقی متوسل شود، مذاکرات به خطر می افت.
در همین حال ˈدیوید فرومˈ کارشناس مسائل سیاسی و دستیار ارشد ˈجرج بوشˈ رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال های 2001 و 2002، امروز (چهارشنبه) در گزارشی در پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری سی ان ان نوشت: زمانیکه شبه جزیره کریمه به روسیه ملحق شد، رهبران کشورهای غربی به روسیه در مورد الحاق احتمالی بقیه اوکراین هشدار دادند اما به نظر می رسد این هشدارها چندان موثر نبوده است.
وی با اشاره به تحولات شهرهای شرق اوکراین از جمله ˈدانتسکˈ، ˈلوهانسکˈ و ˈکراماتورسکˈ افزود: روس ها نیروهای ویژه خود را در چند ماه و هفته های اخیر وارد اوکراین کرده اند و اکنون فعالانه برای بی ثبات کردن شرایط از آنها استفاده می کنند.
فروم به سخنرانی ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا در بروکسل 26 مارس (شش فروردین) مبنی بر این که ˈآمریکا منافع ملی در اوکراین نداردˈ اشاره کرد، اما با اشتباه دانستن این سخنان اوباما افزود: صلح و ثبات کل قاره اروپا اکنون به دلیل بحران اوکراین در معرض خطر است. با وجود این رییس جمهوری آمریکا به روسیه نشان داده نباید از واکنش ناتو یا آمریکا نسبت به اقداماتش در اوکراین نگران باشد.
این سخنان اوباما را می توان ˈچراغ سبزˈ به پوتین قلمداد کرد. واکنش آمریکا به پیشروی های روسیه در اوکراین بسیار ضعیف بوده است و دیدار ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا از اوکراین تا 22 آوریل (2 اردیبهشت) احتمالا زمانی انجام خواهد شد که ˈخارکفˈ نیز به روسیه پیوسته باشد.
فروم معتقد است عملکرد آمریکا در قبال بحران اوکراین بر موقعیت این کشور در دیگر مناطق از جمله سوریه و ایران نیز تاثیر دارد و تنها به جنوب شرق اروپا محدود نمی شود.
همچنین وی می نویسد: ضروری ترین اقدام اکنون اعزام گروه های ناظر ناتو به شهرهای شرقی اوکراین است، ناتو باید در منطقه حضور داشته باشد و روسیه باید بداند مسبب بروز بحرانی بین المللی است. ناتو باید به سرعت حضور دائم خود را در شرق اروپا به ویژه جمهوری های حوزه دریای بالتیک افزایش دهد. چنین اقدامی می تواند مفاد قرارداد 1997 در مورد گسترش ناتو را نقض کند که می تواند پاسخی درست به نقض توافق 1994 در مورد وحدت ارضی روسیه توسط اوکراین باشد.
اوکراین نیز باید توانایی های نظامی و انتظامی خود را تقویت کند. روسیه نیروهایی را از مرز وارد اوکراین می کند و دلیل آن این است که مسئولان مرزی اوکراین به دلیل دریافت نکردن حقوق و کمی دریافت ها به آسانی رشوه می پذیرند، ضمن اینکه نیروهای اوکراین بسیار کم اند و به اندازه کافی آموزش ندیده اند.
فروم معتقد است: دور بعدی تحریم ها علیه روسیه باید موسسات مالی و بانک های این کشور را هدف قرار دهد، اقدامی که باعث می شود ثروت نامشروع روسیه به غرب سرازیر شود. اروپا نیز باید در درازمدت برای تامین نیاز گاز طبیعی خود چاره ای بیندیشد. آمریکا باید اجازه صادرات گاز طبیعی را بدهد، آمریکا و کانادا باید بازیگران خصوصی را وارد عرصه عملیاتی گاز مایع طبیعی کنند که صادرات را ممکن سازد، هرچند این کار دشواری است اما آمریکا با تهدید بزرگی روبروست.
اروپام**9157 ** 1337
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن