تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806737473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پای صحبت بهره برداران و مسوولان پایانه مسافری غرب بیرجند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پای صحبت بهره برداران و مسوولان پایانه مسافری غرب بیرجند بیرجند - ایرنا - پایانه مسافری غرب بیرجند که از حدود یک ماه پیش توسط بخش خصوص راه اندازی شده و هنوز به صورت رسمی گشایش نیافته، در کنار جلب رضایت برخی شهروندان، انتقاد برخی مسافران و رانندگان تاکسی مستقر در سامانه را به همراه داشته است.


رفاه حال شهروندان و مسافران بومی، ایجاد خطوط ارتباطی خارج استان با پایانه غرب و پارکینگ بیهقی تهران، راه اندازی خط بیرجند - شیراز و ساماندهی خط بیرجند اصفهان از اهداف راه اندازی این پایانه عنوان شده است.
یک شهروند ساکن منطقه غرب شهر بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: قبلا که اتوبوس مسافران در پایانه مرکزی پیاده می کرد، خیلی از رانندگان تاکسی تمایل به حرکت به سمت بلوار شهدای عبادی را نداشتند و مجبور بودیم تاکسی دربست سوار شویم.
ˈعلی مودیˈ افزود: اما حالا نه تنها هزینه زیادی نمی پردازم، بلکه علاوه بر من چند مسافر دیگر هم سوار تاکسی شده و کرایه ها بین ما سرشکن می شود.
در مقابل یک دانشجوی غیربومی مقیم بیرجند گفت: خوابگاه من در خیابان معلم واقع شده و از پایانه قبلی تا خیابان معلم راه طولانی نبود و براحتی می توانستم تاکسی دربست سوار شویم.
ˈفاطمه یوسفیˈ افزود: اما اکنون از لحظه ورود اتوبوس به شهر تا پایانه غرب حدود 20 دقیقه طول می کشد می برد و در پایانه نیز به دلیل کم بودن تعداد تاکسی، بیشتر رانندگان تمایلی به سوار کردن مسافر دربستی ندارند.
مسافر دیگری گفت: در بیرجند تنها یک دستگاه اتوبوس ویژه فعال است که علاوه بر آن مجهز بودن صندلیهایش به نمایشگر، خدمات دهی بهتری نسبت به سایر اتوبوسها دارد و زمان حرکت مندرج در بلیت را رعایت می کند.
ˈرضا خلیلیˈ افزود: اما با این اقدام محبوبیت همین یک دستگاه اتوبوس هم از بین می رود مگر اینکه مسوولان نسبت به نحوه ایاب و ذهاب مسافران از پایانه فکری بردارند.
یک راننده تاکسی مستقر در پایانه غرب که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایرنا گفت: زمانی که در پایانه مرکزی بیرجند مستقر بودیم، به دلیل زیادی ورودی اتوبوس، در ساعات اولیه صبح روزانه بین دو تا سه بار مسافر کشی کردیم.
وی افزود: اما حالا به اجبار در این پایانه مستقر شدیم و صبح زود تنها به خاطر یک دستگاه اتوبوس تازه آن هم اگر ظرفیتش تکمیل باشد، منتظر می مانیم و لذا برای ما مسافر دربستی مقرون به صرفه نیست.
او با بیان اینکه اگر در پایانه غرب مستقر نشویم روزانه صد هزار ریال از سوس تاکسیرانی جریمه می شویم، گفت: اگر بناست پایانه به همین شیوه خدمات ارایه دهد، صدای اعتراض رانندگان تاکسی و مسافران بیشتری در خواهد آمد.
ˈاحمد هلالˈ یکی از سرمایه گذاران پایانه مسافری غرب بیرجند به خبرنگار ایرنا گفت: ساخت پایانه از مصوبات شورای ترافیک بیرجند است و من چون قطعه زمینی در منطقه مورد نظر شورای ترافیک داشتم، اقدام به ساخت پایانه کردم.
وی گفت: پایانه در زمینی به مساحت 1650 مترمربع بنا شده و در حال خرید و الحاق هفت هزار متر زمین پشت پایانه به منظور ساخت پارکینگ هستیم.
او افزود: شاید در روزهای ابتدایی آغاز به کار پایانه، مسافران از نحوه خدمات دهی تاکسیها ناراضی باشند، اما در حال مذاکره با یک موسسه خصوصی تاکسی بیسیم هستیم تا در نزدیکی پایانه، ایستگاه استقرار تعدادی از تاکسیهای خود را برپا کند.
وی در خصوص میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در پایانه غرب بیرجند گفت: بجز زمین اصلی پایانه که قیمت آن 20 میلیارد ریال می باشد، تاکنون مبلغ پنج میلیارد ریال برای احداث و تجهیز پایانه هزینه کرده ایم.
یکی دیگر از سرمایه گذاران گفت: موسسه ما یکی از قدیمی ترین موسسات حمل و نقل خراسان جنوبی است که با تعداد 30 دستگاه اتوبوس بیشترین تعداد اتوبوس اختصاصی را دارد.
ˈعلی دلاکهˈ افزود: اگر مسوولان دولتی هربه ما اجازه افتتاح رسمی را بدهند، قادر خواهیم بود، ضمن انجام تبلیغات، خدمات بیشتر و بهتری را به مسافران ارایه کنیم.
وی گفت: کار از طریق این پایانه را در سفرهای نوروزی امسال در مسیرهای مشهد، تهران و اصفهان آغاز کردیم و هم اکنون روزانه دو دستگاه اتوبوس در مسیر بیرجند مشهد از طریق پایانه غرب بیرجند خدمات دهی می کنند.
دلاکه با بیان اینکه یکی از اتوبوسهای این پایانه مجهز به نمایشگر است گفت: قرار است کلیه اتوبوسهایی که به تدریج در این پایانه به کار گرفته می شوند تولید سال 91 و 92 و مجهز به نمایشگر باشند.
وی افزود: هر چند هدف اصلی پایانه ساماندهی مسافرکشهای مسیر بیرجند به سمت غرب استان می باشد، اما متعهد شده ایم با پایانه مسافری غرب و پارکینگ بیهقی تهران و شرکتهای حمل و نقل در غرب کشور نیز مبادله مسافر داشته باشیم.
وی مدعی شد با شرایط موجود سرمایه گذاری در شرکتهای حمل و نقل زیان آور است.
مسوول پایانه مسافری شهرداری بیرجند هم به خبرنگار ایرنا گفت: وظیفه ما ساخت و تجهیز پایانه و تحویل آن به شرکتهای حمل و نقل می باشد.
ˈرحمت خاک وندˈ افزود: پایانه غرب بیرجند طبق مصوبه شورای ترافیک بیرجند و به منظور ساماندهی مینی بوسها و مسافرکشهای مسیر بیرجند خوسف احداث شده و بنا نبود اقدام به حمل مسافر برون استانی کند.
وی اضافه کرد: اما اینکه حال در این پایانه جابجایی مسافر با اتوبوس هم انجام می شود، باید اداره کل پایانه های استان جوابگو باشد.
معاون حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی در پاسخ به این اظهارات در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: ساخت پایانه توسط بخش خصوصی و با حمایتهای قانونی بخش دولتی، از مصوبات شورای ترافیک بیرجند به منظور ساماندهی مسافرکشهای مسیر غرب استان نظیر مسیر بیرجند خوسف می باشد.
ˈمحمد مهدی حسینیˈ افزود: در عین حال هر موسسه حمل و نقل مجاز است در سایر مسیرها نیز اقدام به جابجایی مسافر بنماید.
وی در خصوص وضعیت پایانه مسافری غرب بیرجند گفت: این پایانه با سرمایه بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات دولتی مطابق با استانداردهای مد نظر ما ساخته شده است.
حسینی افزود: برای گشایش رسمی منتظر تکمیل انجام امور اداری مربوط به سامانه صورت وضعیت و موارد مشابه هستیم.
وی ضمن بیان اینکه سرمایه گذاران پایانه غرب متعهد شده اند مسیرهای جدید نظیر بیرجند - شیراز و بیرجند به نقاط غربی کشور را در این پایانه راه اندازی کنند، گفت: تجربه ما نشان می دهد در آغاز کار شرکت مزبور زیانهایی را باید متحمل شود.
امروزه صنعت حمل و نقل و به خصوص حمل و نقل جاده ای در تمامی کشورهای جهان به عنوان یک منبع پردرآمد برای سرمایه گذاران محسوب می شود.
از آنجا که این رشد و توسعه صنعت وابستگی زیادی به کیفیت جاده ها دارد، لذا دست اندرکاران حمل و نقل جاده ای در ایران و به خصوص خراسان جنوبی از بازگشت سرمایه خود رضایت چندانی ندارند.
بنا به آمارهای اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی، پایانه مسافری بیرجند از سال 74 و با استقرار 10 تعاونی راه اندازی شد و در حال حاضر روزانه بین 150 تا 170 دستگاه اتوبوس و مینی بوس کار جابجایی مسافران در داخل و خارج استان را به عهده دارند. 666/110
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن