تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هفته شوراها فرصت مناسبی برای ارائه برنامه های این نهاد مردمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هفته شوراها فرصت مناسبی برای ارائه برنامه های این نهاد مردمی است دماوند-ایرنا- معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند، هفته شوراها را بهترین فرصت جهت ارائه برنامه های آتی این نهاد مردمی دانست.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اجلاس فصلی شورای شهرستان با حضور معاونان سیاسی - انتظامی و فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان، رییسان شوراها، شهرداران، بخشداران و اعضای شورای شهرستان دماوند در سالن جلسات شهرداری دماوند برگزار شد.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند گفت: اجلاس فصلی شورای اسلامی شهرستان که با حضور نمایندگان شوراها برگزار می شود، می تواند زمینه ساز ارتباط موثر و ایجاد یکپارچگی بین اعضای شوراهای شهر و روستا باشد.
ˈمحسن قاصدیˈ ادامه داد: فعالیت یکایک اعضای شورا موجب پویایی شورای اسلامی شهرستان می شود و همین امر بر رفع مشکلات منطقه و فراهم سازی فرصت های مناسب با همکاری مسوولان استانی را محقق می کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت هفته شورا، خاطرنشان کرد: هفته شورا نیز همچون دیگر هفته ها فرصت مناسبی برای خدمت به مردم است که می توان در این ایام عملکرد و برنامه های آتی اعضای شورا را به عموم مردم اعلام کرد.
ˈاکبر مردانیˈ معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در ادامه به تشکیل مراسمی در قالب سمینار و همایش ویژه اعضای شورا همزمان با هفته شورا تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم شوراها در قالب همایش می تواند مسیر هدایتی برای رشد و پویایی جایگاه شورا در منطقه باشد.
ˈناصر پیرمردیˈ رییس شورای شهرستان دماوند نیز با تاکید بر یکپارچگی شوراها با یکدیگر، اظهارکرد: اعضای شورای اسلامی شهرستان با تشکیل جلسات مکرر از ابتدای آغاز فعالیت دور چهارم شوراها در جهت ارائه خدمات و رفع مشکلات مردم شریف شهرستان تلاش نموده است که برای دستیابی به نقطه مطلوب نیازمند همکاری تمامی مسولان منطقه و اعضای شوراها است.
وی با بیان اینکه نبود منابع مالی مشخص مهمترین عامل تهدید استقلال شوراهای شهرستان است، خاطرنشان کرد: مهمترین عاملی که استقلال شوراهای شهرستان را با توجه به گستردگی حوزه فعالیت اعضای شورا تهدید می کند، نبود منابع مالی به حد کافی و لازم است.
پیرمردی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که اعضای شوراها باید قدردان مشارکت مردم باشند و خود را وقف خدمتی کنند که بر زندگی روزمره اهالی شهر و روستا تاثیری مستقیم و نزدیک داشته باشد.
این مقام مسوول به موقعیت منطقه پرداخت و بیان کرد: دماوند به عنوان حلقه اتصال سه استان تهران، سمنان و مازندران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن آب و هوایی معتدل و قرار گرفتن آن در دو محور استراتژیک تهران و فیروزکوه دارای ظرفیت و پتانسیل های مطلوبی است که می توان از این ظرفیت برای رشد منطقه بهره برد.
رییس شورای اسلامی شهرستان در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته شوراها اشاره کرد و گفت: شهرستان دماوند دارای پنج شهر و چندین روستای با شورای فعال است که با توجه به آغاز فعالیت آنان در دوره جدید، لازم است برنامه هفته شورا به سمت معرفی برنامه های آتی و پتانسیل های منطقه پرداخته شود.
مهندس ˈمهدی درویشیˈ عضو شورای اسلامی شهرستان در شورای عالی استان به اهمیت جایگاه و نقش آن اشاره کرد و گفت: شوراها در جایگاه نظارتی، بازوی توانمند دستگاه های اجرایی و خدماتی در کشور هستند.
وی فرصت شوراها را برای خدمت رسانی به مردم بسیار اندک دانست و افزود: اعضای شورا وظیفه دارند با توجه به رسالتی که بردوش گرفته اند، از فرصت پیش آمده برای خدمت صادقانه استفاده کنند.
این مقام مسوول ادامه داد: در شرایط کنونی شوراها از حداقل اختیارات و حداکثر انتظارات مردمی مواجه هستند و همین امر بر ارائه خدمت در خور شان شهروندان می کاهد.
عضو و نماینده شورای شهرستان دماوند در شورای عالی استان با اشاره به پتانسیل ها و قابلیت های موجود در منطقه بیان کرد: دماوند و پنج شهر و دو بخش این شهرستان دارای توانمندی ها و قابلیت های بالقوه ایی هستند که می توان از این ظرفیت بهره جست و این قابلیت ها را بالفعل کرد.
وی با بیان اینکه اصول شورا برخواسته از فقه و میراث ارزشمند اسلامی است و فرهنگ غنی اسلامی نیز مشارکت مردم را به عنوان یک اصل مهم و اساسی مورد توجه قرار می دهد، افزود: نفس انتخاب اعضای شورا توسط مردم و نیز انتخاب شهردار از سوی این منتخبان، خودباوری و اعتماد عمومی مردم را در دورترین نقاط کشور نهادینه می کند.
عضو و نماینده شورای شهرستان دماوند در شورای عالی استان خاطرنشان کرد: شوراها چه در حوزه شهری و چه روستایی بارزترین حلقه پیوند مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شوند، ولی باید پذیرفت که شوراها دستکم در مقایسه با نهادهای اجتماعی دیگر نظام، بسیار جوان هستند که باید حمایت شوند.
در ادامه این جلسه ˈمصطفی آقاییˈ رییس شورای اسلامی شهر دماوند، ˈابوذر نادریˈ عضو شورای اسلامی شهر دماوند و شورای شهرستان دماوند، ˈعلی پاداشیˈ رییس شورای اسلامی شهر کیلان، ˈغلامرضا احمدیˈ رییس شورای اسلامی شهر آبعلی و ˈبابک همایونفرˈ رییس شورای اسلامی شهر آبسرد در ادامه این جلسه به برگزاری مراسمی ارزشمند و مفید، تقدیر و تجلیل از شوراهای فعال منطقه، پوشش خبری مراسم و ... تاکید کردند.
تهرام/7246/1457/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن