تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812850616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي ضد‌ايراني لندن به روز رساني شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تحريم‌هاي ضد‌ايراني لندن به روز رساني شد
دولت انگليس كه پيشينه ننگيني در زمينه امور بشردوستانه دارد به بهانه نقض حقوق بشر در ايران با انتشار بيانيه‌اي فهرست افراد تحت تحريم خود در ايران را به روزرساني كرد.


دولت انگليس كه پيشينه ننگيني در زمينه امور بشردوستانه دارد به بهانه نقض حقوق بشر در ايران با انتشار بيانيه‌اي فهرست افراد تحت تحريم خود در ايران را به روزرساني كرد. وزارت خزانه‌داري انگليس در تازه‌ترين گزارش خود كه روز دوشنبه در پايگاه رسمي انگليس منتشر شد، فهرست تمديد تحريم‌هاي خود عليه مقامات ايراني به بهانه‌هاي نقض حقوق بشر در ايران را ارائه كرد. بر اساس اين گزارش، در اين فهرست نام 15 نفر از مقامات كنوني و پيشين ايران به چشم مي‌خورد كه تحريم‌ها عليه آنها تمديد شده است. اسامي اين افراد عبارتند از: حسن فيروزآبادي فرمانده ستاد كل نيروهاي مسلح، حيدر مصلحي وزير اطلاعات پيشين، اسماعيل احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي، مرتضي تمدن استاندار پيشين تهران، رضا تقي‌پور وزير سابق ارتباطات، حجت‌الله سوري رئيس پيشين زندان اوين و نماينده مجلس، محمود سالاركيا معاون پيشين دادستان تهران، عزيزالله رجب‌زاده فرماند پيشين نيروي انتظامي، سعيد مرتضوي دادستان پيشين تهران، محمد جوكار نماينده يزد در مجلس، محمد حسيني وزير پيشين فرهنگ و ارشاد، حميدرضا عمادي مدير توليد پيشين شبكه پرس‌تي‌وي، قربانعلي دري نجف‌آبادي دادستان پيشين كل كشور، سيدمرتضي بختياري وزير پيشين دادگستري و محمود عباس‌زاده مشكيني مديركل دفتر سياسي سابق وزارت كشور. وزارت دارايي انگليس در اين بيانيه خواستار بلوكه شدن دارايي‌هاي اين افراد در انگليس شده و نهادهاي مالي اين كشور را از هرگونه مراوده با آنها منع كرده است. انگليس تاكنون جمعا نام 86 ايراني را در ليست تحريم‌هاي خود قرار داده است. نام افرادي كه در ليست تازه‌منتشر شده آمده است، پيش از اين هم در فهرست تحريم‌هاي انگليس بوده‌اند، اما در ليست جديد اطلاعات اين افراد به روز شده است. تحريم‌هاي جديد انگليس عليه مقامات ايراني درحالي است كه ايران و گروه 1+5 در حال مذاكره براي رسيدن به توافق نهايي درباره برنامه هسته‌اي ايران هستند. قرار بود بر اساس توافق ژنو هيچ تحريم جديد عليه ايران اعمال نشود و حتي برخي تحريم‌ها نيز برداشته شود كه تاكنون اين امر محقق نشده و غرب در اجراي توافقات خود كارشكني كرده است. مسئله وضعيت حقوق بشر ايران در ماه‌هاي اخير به موضوع مهم اتحاديه اروپا و امريكا تبديل شده است و آنها سعي دارند از فرصت به دست آمده استفاده كرده و با فشار بيشتر عليه ايران بتوانند در چارچوب مذاكرات هسته‌اي ايران با 1+5 موضوع حقوق بشر در ايران را كه به نظر آنان در وضعيت بدي قرار دارد مطرح كرده و بتوانند امتيازات بيشتري را از ايران بگيرند. اين درحالي است كه كشور انگليس خود در زمينه حقوق بشر سابقه ننگيني هم در داخل كشور و هم در كشورهاي ديگر دارد و چندين قرن استعمار نام اين كشور را به عنوان بزرگ‌ترين جنايتكار تاريخ بشريت ثبت كرده است. حتي چند ماه پيش نيز كميسيون بشردوستانه سازمان ملل از وضعيت حقوق بشر در اين كشور ابراز نارضايتي كرد و خواستار بررسي بيشتر در اين زمينه شد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: 26 فروردين 1393 - 22:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن