تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814701778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: شیعه و سنی در مقام عمل باید در کنار هم باشند/ کسی برای پاس دادن توب، مذهب و قومیت دیگری را نمی‌پرسد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روحانی: شیعه و سنی در مقام عمل باید در کنار هم باشند/ کسی برای پاس دادن توب، مذهب و قومیت دیگری را نمی‌پرسد

روحانی: شیعه و سنی در مقام عمل باید در کنار هم باشند/ کسی برای پاس دادن توب، مذهب و قومیت دیگری را نمی‌پرسد
رییس جمهور گفت: وحدت را باید در مقام عمل تقویت کنیم و وحدت با زبان و شعار ایجاد نمی‌شود.

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر امروز در جمع نخبگان و ایثارگران زاهدان اظهار کرد: این خادم ملت، افتخار می‌کند که در آغاز سال جدید این توفیق را داشته که در سرزمین غیورمردان، مرزداران با کفایت و مردم عزیز سیستان و بلوچستان باشد.

وی با مورد توجه قرار دادن نقش ایثارگران در کشورمان اظهار کرد: به راستی اگر ایثار، مقاومت، ایستادگی برای جانبازی و شهادت نبود، آیا ما می‌توانستیم انقلاب‌مان را در برابر آن همه دشمن شرق و غرب از نظر ابزار مادی و البته با روحی متکی به خدای آسمان و زمین به پیروزی برسانیم؟

روحانی گفت: اگر ما در همان فروردین سال 42 و کشتار مدرسه فیضیه عقب‌نشینی می‌کردیم و اگر آن روزی که طلبه‌های جوان را از طبقه دوم فیضیه پرتاب کرده و عده‌ای را کشته و مجروح کردند، عقب می نشستیم ایثار و ایستادگی، شهادت و شهامت، ادامه نمی‌یافت و آیا انقلاب به پیروزی می‌رسید؟

وی با بیان این‌که آنکه ما را پیروز کرد، روح مقاومت و ایستادگی بود، افزود: در سر لوحه غیورمردان این سرزمین ایثارگران هستند. آنها که در فیضیه کشته دادند و در 15 خرداد به خون غلتیدند و در 17 شهریور و 21 و 22 بهمن و همه حوادث سال‌های 58 و 59 و به ویژه 8 سال دفاع مقدس در برابر توطئه همه جهان ایستادند.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: با این وجود که جنگ ما در برابر همه آنهایی بود که پشت به پشت هم دادند، اما این ملت روز به روز مقاوم‌تر شد و ایستادگی کرد و در همه صحنه‌ها به پیروزی رسید و افتخار از آن خاندان جدید و بزرگ ایثارگران به ویژه شهیدان، آزادگان، جانبازان و همه آنهایی است که امروز دلاورانه ایستادند و کسانی که امروز مرزداران این سرزمین و به تعبیر اسلامی مرابطون هستند.

روحانی افزود: سلام و درود ما به همه مرزداران این سرزمین بلند و ایران و به ویژه مردم استان سیستان و بلوچستان تقدیم می‌شود. شما سالیان دراز صبر و استقامت را پیشه کردید و اجر شما بی‌حساب نخواهد بود و فقط او و لطف و نگاه او می‌تواند جبران ایثار ایثارگران را کند.

وی گفت: اگر ما امروز ایستاده‌ایم و دنیا از مقابله با این سرزمین و در برابر این ملت یا پشیمان است و یا پشیمان خواهد شد، به خاطر ایثار، ایثارگران و شما خانواده عزیز است.

رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: گفته می‌شود استان سیستان و بلوچستان استانی محروم، پر از رنج و محنت و ناامن است که من هیچ‌کدام از اینها را نمی‌ پذیرم. این سرزمین، سرزمینی است که اقوام دلاوری چون بلوچ و سیستانی دارد. همچنین این سرزمین دارای جوانان غیور و با استعداد است.

روحانی در ادامه با مخاطب قراردادن استاندار سیستان و بلوچستان در راستای توجه بیشتر به ورزش این استان گفت: من از آقای استاندار می‌خواهم که توجه ویژه‌ای به ورزش استان به ویژه والیبال که مردم در آن مهارت بیشتری دارند شود و البته دولت کمک می‌کند تا نشاط بیشتری به ورزش این سرزمین داده شود.

روحانی در ادامه سخنان خود با مدنظر قرار دادن بحث وحدت و اتحاد اظهار کرد: ما همه می‌گوییم وحدت و شما در این استان سیستان و بلوچستان قرن‌ها و قرن‌ها با وحدت و اتحاد کنار هم زندگی کرده‌اید. همچنین اقوام و مذاهب مختلف اینگونه زندگی کردند و ما به وحدت و اتحاد شما افتخار می‌کنیم و امیدواریم این وحدت و اتحاد سرمشق و درسی برای همه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی باشد.

وی افزود: چرا همه آنهایی که در برابر خداوند تسلیم هستند و اسلام را انتخاب کردند و کسانی که افتخارشان آن است که در دنیا و آخرت جزو امت محمد هستند و آنهایی که به خاندان پیامبر رسالت و اهل بیت و عباداتشان افتخار می‌کنند و زیر یک پرچم هستند، با هم نباشیم.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که اقوام مختلف، شیعه و سنی در مقام عمل باید در کنار هم باشند، اظهار کرد: در عرصه ورزش اقوام و پیروان مذاهب مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند و کسی برای پاس دادن توپ، مذهب و قومیت دیگری را نمی‌پرسد. میدان ورزش، میدان وحدت و اتحاد است و در همه انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد همه می‌توانیم در کنار هم باشیم.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه وحدت را در مقام عمل باید تقویت کنیم و وحدت تنها در زبان و با شعار درست نمی‌شود، افزود: در انجمن‌ها و جمع‌های مختلف در کنار هم قرار بگیریم. وقتی دو خانواده شهید که یکی از میان شیعه و یکی از میان اهل سنت یکی از قومی و دیگری از قوم دیگر است، در کنار هم قرار می‌گیرند، در اینجا وحدت عمل بیشتر می‌شود و چنین وحدت عملی در نهادهای مختلف ودانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات باید به چشم خورد.

روحانی در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن نقش شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: من تاکید ویژه به آقای دکتر ستاری دارم که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سیستان و بلوچستان طرح، برنامه و کمک ویژه انجام دهند و ما در دولت دنبال تقویت شرکت‌ها در جهت توسعه انسانی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش نخبگان را مدنظر قرار داد و گفت: نخبگان رسالت سنگینی را بر دوش دارند و نخبه کسی است که واقعیت‌ها را بیشتر لمس می‌کند و بیشتر دنبال راه‌حل می‌رود و راه‌حل را بهتر و زودتر دریافت می‌کند. نخبه کسی است که بهتر می‌تواند صدای مسوولان را به گوش مردم برساند.

وی تاکید کرد: هرچه نخبگان بیشتر دور هم جمع شوند و همفکری کنند و انجمن تشکیل دهند بهتر می‌توانند به استان‌شان و کشورمان ایران عزیز خدمت کنند.





1393/1/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن