تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813105945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه دفاعی مالزی؛ لاپوشانی یک واقعیت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایشگاه دفاعی مالزی؛ لاپوشانی یک واقعیت کوالالامپور - ایرنا - شرکت های صنعت دفاعی مالزی امسال با حضور پررنگ تر خود در نمایشگاه صنعت دفاعی در تلاش برای ترمیم تصویر آسیب دیده سیستم دفاعی این کشور پس از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 هستند.


به گزارش ایرنا، عملکرد ناموفق رادارهای نظامی مالزی در جریان ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور باعث نشر حقایقی از مالزی شد که به مذاق هیات حاکمه این کشور خوش نیامد.
نشر اطلاعات متضاد در مورد بازگشت هواپیمایی که رادارهای نظامی و شهری مالزی موفق به تعیین هویت آن نشدند به طور قطع بخش مهمی از توان دفاعی مالزی را مورد سنجش قرار داد.
اعزام یک هواپیمای دیگر که با هدف جستجوی پرواز ام.اچ370 در صبح روز 17 اسفند صورت گرفت و خبرآن تا سه روز پس از این پرواز منتشر نشد، بخش دیگری از توان دفاعی این کشور را نشان می دهد.
هر چند که مقامات مالزی اخیرا انجام چنین پروازی را انکار کردند.
سرنوشت ام.اچ 370 که آخرین فناورهای نوین کشورهای مدعی قدرت را مغلوب خود کرده همچنین نقاب از چهره ابرقدرت بودن این کشورها کنار زده است.
پروازی که پیداشدن آن ممکن است نقاب صداقت و راستی برخی کشورها را نیز از چهره برافکند.
پرواز ام.اچ 370 نه تنها چهره دفاعی مالزی و کشورهای مدعی فناورهای نوین دفاعی را دچار آسیب کرد بلکه کشورهایی از قبیل تایلند، ویتنام، سنگاپور و اندونزی نیز از تیررس این آسیب در امان نماندند.
این کشورها با انتشار ندادن اطلاعاتی که احتمالا در اختیار داشتند سعی کردند میزان قدرت دفاعی خود را رو نکنند و در باتلاقی که مالزی در آن فرو رفته است، گرفتار نشوند.
باتلاقی که مالزی برای بیشتر فرو نرفتن در آن حاضر شد مدیریت عملیات جستجو را به یک گروه بین المللی بسپارد تا اندک هویت باقی مانده خود در مقابل همسایگان را حفظ کند.
همسایگانی که با به نمایش گذاشتن آخرین تجهیزات دفاعی خود در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور که میزبان نمایشگاه صنعت دفاعی مالزی است در واقع ذهن بازدیدکنندگان را به این سئوال مشغول داشته اند که آیا این تجهیزات کارکرد واقعی نیز دارند.
شاید کارآمد نبودن این تجهیزات باعث شده است که مقامات مالزی امسال در این نمایشگاه تاکید خود را بر همکاری کشورهای منطقه برای رویارویی با تهدیدهای احتمالی آینده قرار داده اند.
از سخنان مقامات مالزیایی می توان دریافت که برخی از کشورهای منطقه از جمله مالزی از چنان ضعف نظامی برخوردارند که جبران این ضعف تنها با همکاری سایر کشورهای منطقه در رفع تهدیدهای احتمالی جبران می شود.
از این رو می توان گفت که دولت مالزی در آینده ای نه چندان دور برای هویت از دست رفته نظامی خود سیاست های اقتصادی سختگیرانه تری در پیش خواهد گرفت تا بتواند بودجه بیشتری را صرف توسعه سیستم دفاعی و نظامی این کشور کند.
اقدامی که ممکن است تاثیرات زیادی بر عمر سیاسی ائتلاف حاکم بر این کشور داشته باشد که بیش از پنج دهه قدرت را در اختیار داشته است.
پرواز ام.اچ 370 شاید بتواند به نوعی روزشمار سقوط ائتلاف حاکم بر مالزی باشد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن