تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ و تفکر اسلامي، امروز قدرت اول جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۵۲ب.ظ)
آيت الله واعظ طبسي: فرهنگ و تفکر اسلامي، امروز قدرت اول جهان است آيت الله واعظ طبسي گفت: اين فرهنگ و تمدن اسلامي است که امروز قدرت اول جهان است.
به گزارش خبرگزاري موج از روابط عمومي آستان قدس رضوي، نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي در مراسم توديع و معارفه قائم مقام توليت آستان قدس رضوي با بيان اين مطلب افزود: اگر نظام اسلامي در دنيا اين‌قدر مورد حسادت و حساسيت است، به خاطر برخورداري از فرهنگي جامع و تأثيرگذار است که توانسته نسل جوان را جذب کند.
در اين مراسم که با حضور آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد، رشيديان، استاندار خراسان رضوي و مديران اجرايي استان و آستان قدس رضوي در تالار اماکن متبرکه رضوي برگزار شد، آيت الله واعظ طبسي با بيان اين که ترجيح مي‌دهم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي در رابطه با فرهنگ يک توضيح کوتاه داشته باشم،‌گفت: اينکه رهبر معظم انقلاب به مقوله فرهنگ اشاره داشتند، ايشان از بزرگترين و استثنايي‌ترين شخصيت‌هايي است که در زمينه‌هاي ديني و اسلامي مي‌توانند اظهار نظر کنند و برداشت و نظرات ايشان براي متفکران و انديشمندان حجت است.
وي افزود: فرهنگ آن چيزي که در ذهن بعضي مي‌آيد که تنها به مسائلي مانند حجاب و نظير آن خلاصه مي‌شود، نيست. فرهنگ در نگاه اسلامي عبارت است از مجموعه‌اي از اخلاقيات، مسائل فکري، سياسي و فضائل معنوي، قدرت تصميم‌گيري و نگاه دور و تدبير و برخورداري از تجربه، هنر و مجموعه ارزش‌هاي انساني. اين که ما چگونه فکر کنيم و چگونه بينديشيم، براي معرفي تفکر خودمان از چه سبک و روشي استفاده کنيم و چه هنرهايي را به کار بگيريم، اينکه با مردم دنيا با چه زباني گفتمان داشته باشيم، همه جزء مسائل فرهگني ماست که مباني آن را از قرآن و کلام اهل بيت(ع) گرفته‌ايم.
نوع اداره کشور، ژستي که در محافل بين المللي مي‌گيريم، برنامه‌ريزي ما براي نشاط و شادي مردم و اميدواري آنها به آينده، اهميت دادن به وقت مردم و امثالهم همه داراي پايه‌هاي فرهنگي است.

توقعم از مديران، رعايت انضباط مالي است
توليت آستان قدس رضوي در ادامه خطاب به مديران اظهار داشت: اولاً در مسائل مالي بسيار حساس باشيد. به شما بگويم: اگر مديري با همه قدرت و اختياراتي که دارد ولي در حوزه مسؤوليت او به برخي استفاده‌ها تصريحي نشده، اگر يک ريال از اموال آستان قدس رضوي بذل و بخشش کند، حرام شرعي است و بايد پاسخگو باشد. اين‌جور دست باز نيست که از هر وسيله‌اي هر وقت خواستيم استفاده کنيم، هر کاري خواستيم بکنيم و جلوي فعاليت‌هاي مفيد بعضي را بگيريم. اين‌ها کارهاي بسيار خطرناکي است که متأسفانه غرور قدرت اينها را به انسان مي‌دهد.
وي افزود: خيلي دقت کنيد و مراقب باشيد. در معاملات خارجي با توجه به اينکه در اين چند سال، شرايط به گونه اي بود که ناچار بوديم مستقيم وارد شويم و معامله کنيم و بخصوص در بحث تأمين تجهيزات بيمارستان رضوي تجربه هايي را کسب کرده ايم، بنابراين معامله با خارج و قدرتهاي عجيب و غريب، زمينه هايي دارد که بايد حواس مان جمع باشد.

رهبر معظم انقلاب، بهترين معيار تشخيص مسير درست
آيت الله واعظ طبسي توصيه کرد: از قدرتي که داريم در راه خدمت به مردم نه براي تظاهر که به خاطر خدا استفاده کنيم. اين‌ها ماندگار است و موجب طولاني شدن عمر خواهد شد. بخواهيد يا نخواهيد اينها مسائل پايداري است که خوشنامي در پي خواهد داشت.
وي افزود: در برخورد با مسائل، جامع‌نگر باشيد و يک طرفه قضاوت نکنيد. شرايط جهان را مورد مطالعه قرار دهيد و بر اساس آن و با مشورت تصميم بگيريد. توجه داشته باشيد که سلايق و ديدگاه‌ها متفاوت است. شما تصميم‌گيري‌تان بايد اصولي و منطبق با واقعيت باشد که در برابر بعضي فشارها منعطف نشويد.
توليت آستان قدس رضوي افزود: گاهي فضا به حدي سنگين است که ممکن است بعضي از سخني که گفته‌اند، برگردند. چنين افرادي نمي‌توانند مديريت کنند. اگر راه درست است، بايد ثابت قدم بود و بهترين معيار براي درست بودن مسير، رهبري معظم انقلاب هستند. درست فکر کنيد، همه جوانب قضيه را ببينيد و بعد با فکر جمعي تصميم بگيريد. از هرگونه تندروي و فشارهايي که معلول جريان‌هايي است که خود آنها دچار مشکل هستند، بپرهيزيد. اين فشارها را اگر شما امروز قبول کرديد، مطمئن باشيد فشارهاي بعدي هم هست. مثل شرايط فعلي ما با آمريکا.

مشکل آمريکا، نظام اسلامي است
عضو مجلس خبرگان رهبري ابراز داشت: بعضي فکر مي‌کنند همه مشکل ما با آمريکا، بحث هسته‌اي است. نه، اين طور نيست. مشکل آنها‏، نظام اسلامي است. تا نظام اسلامي هست، اين مشکلات هم هست. اين هم که مي‌گويند ما در پي براندازي نظام نيستيم، دروغ مي‌گويند. واقعاً نمي‌توانند اين کار را بکنند. چون هم هدايت و نصرت الهي و هم پشتوانه و عزم ملي مستحکم داريم و در کنار آن، از بهترين فرهنگ و استثنايي‌ترين امام و رهبري بهره‌مند هستيم. مگر مي‌شود همه ملت را از پا درآورد؟ زور مي‌گويند و در مقابل اين زور بايد با منطق ايستاد.
آيت الله واعظ طبسي تصريح کرد: در جلسه اخيري که با وزير امور خارجه داشتم‏، به ايشان تأکيد کردم که مذاکرات بايد قرص و محکم ادامه يابد. عده‌اي مي‌نشينند راجع به مذاکرات حرف بيخود مي‌زنند. نبايد هيچ ترتيب اثري بدهيم. من آقاي ظريف و تيم مذاکره کننده را مي‌شناسم. افرادي سالم و علاقه‌مند به انقلاب و نظام هستند، تلاش هم مي‌کنند. گفتمان سياسي خيلي مشکل است. بايد روي همان اصول و ارزشهاي نظام و آورده‌هاي ملي ايستاد و حق خودمان را بگيريم و اينها شدني و زمينه فراهم است.
وي افزود: اين را هم بدانيم که مشکل فقط اين نيست. امروز بحث انرژي هسته‌اي حل شود، فردا حقوق بشر را بهانه مي‌کنند. بعد بحث به رسميت شناختن اسرائيل پيش مي‌آيد و سپس حمايت نکردن از حزب الله و در نهايت فشار مي‌آورند که موضع سياسي ما را در دنيا دنبال کنيد و از ما الگو بگيريد.
وي تأکيد کرد: مديران تحت فشار و فضا قرار نگيرند و محکم و استوار با تکيه بر خدا و استعدادهاي خود و حمايت مردم کارها را پيش ببرند و قطعاً خداي متعال هم کمک خواهد کرد.
نماينده ولي فقيه در خراسان در ادامه خطاب به مديران آستان قدس رضوي گفت: شما مديران اقلاً اگر هر روز نمي‌شود بايد يک روز در ميان به زيارت حضرت رضا(ع) مشرف شويد و از اين منبع فيض کمک بگيريد. در اين توسلات، توجهات و ارتباطات معنوي که برقرار مي‌شود، اراده‌هاي بد به صاحبانش بر مي‌گردد.

مديران توانمند در آستان قدس رضوي
توليت آستان قدس رضوي در بخش پاياني بيانات خود ضمن اشاره به دوره هشت ساله مسؤوليت آقاي دکتر علوي در سمت قائم مقام آستان قدس رضوي، گفت: از خدمات تحسين برانگير جناب آقاي علوي تشکر مي‌کنم. از ايشان واقعاً راضي هستم. هر سخني که برخلاف اين گفته شود، خلاف واقع است. البته هيچ کس مطلق نيست و همگي اشکالاتي داريم، اما در مجموع ايشان در دو دوره چهار ساله مديريت به نظرم آنچه در توان داشتند در خدمت آستان قدس رضوي گذاشتند.
وي افزود: اين تغيير طبيعي بوده و تصميم گرفتيم در اين فضا از يک فکر جديد استفاده کنيم. ما مديران خيلي خوبي داريم. آستان از نيروهاي توانمندي برخوردار است که بايد از آنها درست استفاده شود.
وي تصريح کرد: آقاي علوي همچنان در هيئت امنا که مهم‌ترين مرکز تصميم‌گيري ماست و شوراي عالي فرهنگي آستان قدس عضويت خواهند داشت.
وي افزود: در مورد جناب آقاي دکتر عبدالحسيني بايد بگويم که من با ايشان قبل از بيمارستان رضوي آشنا بودم. ايشان يک جراح عمومي است که نوعاً آقايان پزشکان ايشان را به پاکي و طهارت دل و پايبندي به ولايت و تعهد در مقابل نظام و انقلاب قبول دارند.
آقاي عبدالحسيني بيمارستان رضوي را که بعضي دوستان توانمند و خوشفکر ما معتقد بودند آستان قدس نمي‌تواند آن را اداره کند، طوري اداره کرد که به اذعان بسياري از بازديد کنندگان خارجي، امروز يکي از برجسته‌ترين بيمارستانهاي سطح دنياست و حتي دشمنان ايران علاقه‌مند هستند که با اين بيمارستان ارتباط برقرار کنند.
وي افزود: به ايمان، تقوا، تلاش، تعهد و انضباط مالي ايشان اعتقاد دارم. به مفهوم واقعي کلمه در مسائل مالي بخصوص اعتماد و اطمينان دارم و ايشان را امين مي‌دانم. اينها برجستگي‌هاي مورد نظر ماست. بنابراين در اين تحولات، بنده شايسته‌ترين مدير را براي سمت قائم مقامي ايشان دانستم.
وي در ادامه افزود: هم به جناب آقاي دکتر علوي و هم عبدالحسيني تبريک مي‌گويم و تشکر مي‌کنم و از خداي متعال براي هر دو آرزوي سلامتي و توفيق دارم. اميدوارم زحمات و خدمات شما مقبول عنايت حضرت رضا عليه السلام قرار گيرد.

براي تحقق شعارهاي رهبري تلاش کنيم
وي ابراز اميدواري کرد در سال جديد جزء کساني باشيم که در رابطه با نامگذاري رهبري با مسائل شعاري برخورد نکنيم و همه به طور جدي بينديشيم و نظر بدهيم و نظرمان را در جمع مطرح کنيم و براي تحقق اين شعارهاي بلند ولي امر مسلمين تلاش نماييم.
وي همچنين با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتي گفت: بعضاً برداشت نادرستي از اين اصطلاح مي‌شود. اقتصاد مقاومتي به معناي کوپني شدن و تحمل فقرا نيست. بلکه معنايش اين است که جامعه ما بايد يک جامعه بي‌نياز باشد و بر همين اساس پايدار در مقابل دشمنان بايستد. اقتصاد مقاومتي به طور خلاصه يعني پايه‌ريزي اقتصادي که در همه شرايط زندگي و دوره حيات و هستي نظام اسلامي بتواند خود را با شرايط گوناگون انطباق بدهد؛ چه در شرايط فشار و چه شرايط عادي. ان شاء الله با هدايت خداوند و کمک حق تعالي همه مديران و سياست‌گذاران موفق و مؤيد باشند و براي دولت محترم هم از خداي متعال سلامت، موفقيت و تقويت فکر براي خدمت به مردم و نظام و توجه به نکاتي که رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند، آرزو مي‌کنيم.
در ابتداي اين ديدار آقايان دکتر سيد احمد علوي و دکتر سعيد عبدالحسيني، قائم مقامان فعلي و قبلي آستان قدس رضوي به ايراد سخن پرداختند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن