تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813280944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو خبر از شهرستان آستانه اشرفیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو خبر از شهرستان آستانه اشرفیه رشت - ایرنا - مسوول دفتر نمایندگی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آستانه اشرفیه گفت: تاکنون بیش از یکهزار نفر از هنرمندان فعال صنایع دستی در این شهرستان شناسایی شده اند.


ˈ علیرضا زارع کار ˈ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هنرمند شناسایی شده 433 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند که 181 نفر آن در سال گذشته بیمه شده اند.
وی در ادامه از کورکاء و عبدا... آباد به عنوان مهمترین مراکز تولید صنایع دستی این شهرستان نام برد و یادآور شد: در زمان حاضر تعداد 34 کارگاه تولیدی صنایع دستی در این شهرستان فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: حصیر بافی، مروار بافی ، گلیم بافی ، البسه محلی و... از جمله تولیدات صنایع دستی هنرمندان این شهرستان به شمار می روند.
زارع کار در ادامه از شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان یکی از مناطق گردشگری و تفریحی گیلان یاد کرد و اظهار داشت: این شهرستان از وجود آثار تاریخی نیز بهره مند است.
وی با بیان اینکه تاکنون 16 اثر تاریخی در این شهرستان به ثبت رسیده اظهار کرد: سه پل خشتی به جا مانده از دوره قاجاریه و همچنین مجموعه ساختمان شیلات بندرکیاشهر با قدمت بیش از 130 سال از جمله آثار تاریخی این منطقه به شمار می روند.
وی گفت: همچنین هم اکنون دو اثر تاریخی دیگر چون بقعه آقا سید محمد یمنی کیسم و مکان تعزیه خوانی روستای کاچاء چهارده این شهرستان نیز در شرف ثبت قرار دارند.
********
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات آستانه اشرفیه گفت: مردم خیر این شهرستان از آغاز فعالیت این ستاد (سال 84) تاکنون بیش از 2 میلیارد ریال برای بازسازی ستاد عتبات کمک کردند.
ˈ محمد رمضانی ˈ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دوستداران اهل بیت (ع) این شهرستان تاکنون در بازسازی ساخت 10 باب سقاخانه ، طلاکاری گنبد امام جواد (ع)،ساخت بیمارستان یکصد تخته خوابه در کربلا، تعویض سنگ بارگاه امام حسین (ع) ، ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) و... مشارکت داشته است.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته نیز مردم این شهرستان 280 میلیون ریال برای ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) کمک کرده اند، افزود: جلب مشارکت ها مردمی جهت ادامه ساخت این صحن از مهمترین برنامه های ستاد عتبات عالیات این شهرستان در سال جاری به شمار می رود.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد.ک/3
7287/ 603
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن