تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805505246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش هفت درصدی آمار خودکشی در ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش هفت درصدی آمار خودکشی در ایلام ایلام- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: بررسی ها نشان می دهد، سال گذشته آمار خودکشی در استان در مقایسه با سال پیش از آن هفت درصد کاهش داشته است.


دکتر ˈ ساسان روندی ˈ روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بدون اعلام هر گونه رقمی اظهار کرد: با وجود کاهش آمار خودکشی در این مدت، وقوع قتل در استان کمی با افزایش مواجه شده است.
وی افزود: 18 هزار و 542 هزار نفر در سال گذشته با مراجعه به پزشکی قانونی معاینه بالینی شدند که در درمقایسه با آمار مراجعه های 17 هزار و 818 نفری سال 91، چهار درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: چهار هزار و 374 فقره از این آزمایش ها مربوط به نزاع و درگیری بوده که در مقایسه با سال پیش از آن با تعداد چهار هزار و 674 نفر مراجعه شش درصد کاهش یافته است.
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام مراجعه برای انجام آزمایش مروبط به حوادث منجر به جراحت در سال 92 را دو هزار و 796 مورد ذکر کرد که در مقایسه با آمار دو هزار و 602 نفری سال 91، هفت درصد افزایش داشته است.
دکتر روندی، آزمایش های ناشی از حوادث کار سال گذشته را 295 مورد اعلام و بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال 91 از کاهش 19 درصدی برخوردار بوده است.
وی آمار حوادث منجر به فوت سال گذشته در استان را 124 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال پیش از آن 13 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: دامنه فعالیت پزشکی قانونی بسیار گسترده است و در همه مواردی که سبب پرسش و شبهه برای قاضی و دستگاه قضا می شود، ورود پیدا می کند.
وی تعیین سن، نسبت فامیلی، ژنتیک، سقط جنین، نزاع، معاینه روان پزشکی و رشد روانی، حاملگی های خاص، مواد مخدر، روانگردان ها، عوامل و موارد منجر به فوت و جرح را از جمله وظایف، مسوولیت های پزشکی قانونی دانست که با انجام آزمایش ها و بررسی های کارشناسی و علمی به دست می آید.
روندی ادامه داد: نتیجه آزمایش ها و بررسی های کارشناسی پزشکی قانونی برای تعیین تکلیف و دادرسی به دستگاه قضا و نهادهای مختلف ارسال می شود، بنابراین با توجه به اهمیت این مقوله ها در قضاوت وظیفه و کار این دستگاه اجرایی بسیار مهم و حساس است.
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام یادآور شد: این نهاد زیرمجموعه دستگاه قضایی اکنون در بخش های معاینه های بالینی سرپایی، کالبدشکافی، آزمایشگاه و واحد کمیسیون فعالیت دارد و البته آزمایش های تخصصی چون ˈدی ان ایˈ و ژنتیک که نیاز به افراد متخصص و دستگاه های مجهز ویژه دارد در استان انجام نمی شود و پس از انجام کارهای مقدماتی به مرکز ارسال می شود.
وی کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک را از مهمترین مشکل ها و معضل های پزشکی قانونی استان ایلام عنوان کرد.
روندی افزود: پزشکی قانونی ایلام اکنون تنها دارای سه پزشک متخصص است که با توجه به حجم بالای مراجعه مردمی سه تا چهار برابر بیشتر از شرایط استاندارد کار می کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام نداشتن مجوز برای استخدام و جذب نیروی انسانی، اعتبارهای اندک مالی، کمبود خودرو و تجهیزات را از دیگر مشکل های فراروی این اداره عنوان کرد.
وی گفت: اکنون به جز مرکز استانف اداره پزشکی قانونی در سه شهرستان ایوان، دره شهر و دهلران فعال است.
وی تاکید کرد: با وجود همه مشکل های موجود، پزشکی قانونی استان ایلام در حوزه شاخص های کشوری در ردیف 10 استان برتر کشور قرار دارد که مهم ترین عوامل این موفقیت شتاب در عملکرد و دقت در ارسال نظریه های کارشناسی است به گونه ای که افزون بر 99 درصد نظریه های پزشکی قانونی با واقعیت منطبق بوده و توسط مقام های قضایی و خود افراد مراجعه کننده پذیرفته می شود. ک/3
7177/565
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن