تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814698530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متخصصان خشکیدگی درختان بلوط زاگرس به ایلام سفر کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

متخصصان خشکیدگی درختان بلوط زاگرس به ایلام سفر کردند ایلام- ایرنا- معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: با توجه به موضوع خشکیدگی درختان بلوط منطقه زاگرس، دو گروه متشکل از متخصصان، کارشناسان و خبرنگاران از سوی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سفری دو روزه به این استان سفر کرده اند.


ˈحجت ا... فتحیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با حضور ˈکامران پورمقدمˈ مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور ، ˈمنصوره میر ابوالفتحیˈ متخصص بیماری شناسی گیاهی و ˈمنصور عباییˈ حشره شناس، و جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی،وضعیت خشکیدگی جنگل های بلوط و احیای دوباره این جنگل ها در منطقه زاگرس بررسی می شود.
وی افزود: تخصیص اعتبار برای مقابله و کاهش خشکیدگی درختان بلوط و همه گیر کردن اهمیت این موضوع در ابعاد ملی، از اهداف دیگر این سفر است.
فتحی، دلیل انتخاب استان ایلام برای این طرح را اجرای طرح های وسیع ، کارشناسی شده و عملی متعدد در زمینه بیابان زدایی و حفظ جنگل های این استان دانست که به عنوان یک نمونه و الگو برای کل کشور معرفی شده است.
وی بیان کرد: دیدار از جنگل های مناطقی چون انارک ، روستای قبله ، تجریان، پایلوت خشکیدگی تنگه دالاب در نوبت صبح، و دیدار از دو طرح منحصر به فرد توالی جنگل در صالح آباد و طرح جام در شهرستان مهران از برنامه های این هیات است.
معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: برگزاری نشست خبری،تشکیل کارگروه خشکیدگی درختان بلوط با حضور کارشناسان استان های همسایه ایلام، و تشکیل نشست پرسش و پاسخ از برنامه های این هیات در روز دوم سفر به ایلام است.
فتحی گفت:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام پارسال به عنوان مجری طرح مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط کشور برگزیده شد.
به گزارش ایرنا، 642 هزار هکتار از گستره 20 هزار کیلومتر مربعی استان ایلام دارای پوشش جنگلی است که بخش زیادی از این جنگل ها را درختان بلوط تشکیل می دهند. ک/3
540/640
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن