تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815929137




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب ۱۵ رويکرد براي خروج از رکود تورمي توسط شوراي عالي اشتغال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۶:۵۶ب.ظ)
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي خبر داد: تصويب ۱۵ رويکرد براي خروج از رکود تورمي توسط شوراي عالي اشتغال وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي با اعلام اينکه ۱۵ رويکرد مهم در شوراي عالي اشتغال به تصويب رسيده است، گفت: براي خروج اقتصاد ايران از رکود و مقابله با بيکاري نياز به رشد ۷درصدي اقتصادي در سال جاري است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي ربيعي وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي درهمايش راهکارهاي خروج اقتصاد ايران از شرايط رکود تورمي که در پژوهشکده علوم اقتصاد دانشگاه علامه برگزار شد با تاکيد بر مهمترين علل ايجاد وجود محدوديت در عرضه است، گفت: اگر رکود تورمي را به معني ايستايي توليد و افزايش قيمت‌ها در نظر بگيريم بايد گفت که مهمترين علل بوجود آورنده پديده رکود تورمي محدوديت هاي عرضه اي يا همان دست اندازهايي است که بر سر راه توليد در بنگاه‌هاي اقتصادي قرار دارد.
وي ادامه داد: مسائل متعدد اقتصادي و سياسي نظير نوع ارتباط ما در روابط خارجي واعمال تحريم‌هاي ظالمانه در 40 سال گذشته موجب افزايش نرخ تورم و بيکاري و نوسان آن بين 20 تا 40 درصد شده که اين امر تحميل رکود تورمي بر جامعه است.
ربيعي گفت: وفادارنبودن به مسيرهاي درست طي شده در سال‌هاي اخير و عدم برنامه‌ريزي براساس يک اجماع و دخيل کردن سلايق مختلف در دوره‌هاي مديريتي چنين نتايجي را به بار آورده است که از اين شرايط به عنوان دام مسير طي شده ياد مي‌کنيم.
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه متاسفانه در طي هشت سال گذشته عدم وفاداري مديران ارشد بسيار به چشم مي‌خورد و هيچکدام از تصميمات با اجماع نخبگان و وفاق نبوده است وي ادامه داد: طي هشت سال گذشته درآمدهاي ۱۵۰ ميلياردي در دولت وجود داشت اما نتيجه آن رکود تورمي است که اکنون مشاهده مي‌کنيد.
وي با بيان اينکه اوضاع دولت به گونه‌اي است که انگار در خانه کلنگي قدم گذاشته است در ادامه بيان داشت: اگر مي‌توانستيم نرخ رشد 6 تا 7 درصد را ادامه دهيم، با اين وضعيت روبرو نبوديم بطوري که در هر کدام از بخش‌هاي اقتصادي قدم مي‌گذاريم نيازمند اصلاح مجدد است.
ربيعي با اعلام تصويب ۱۵ رويکرد در شوراي عالي اشتغال براي خروج از رکود تورمي عنوان کرد: دولت يازدهم اين امر را در آينده نزديک بررسي خواهد کرد به نحوي که برنامه‌ريزي دولت براي سال ۱۴۰۰ رشد ۶.۵ درصد در توليد ناخالص ملي است که اگر غير از اين باشد موفقيتي در اقتصاد حاصل نخواهد شد.
وي با تاکيد بر اينکه دولت تدبير و اميد حمايت‌گر و تسهيل‌کننده است اظهار کرد: اين دولت به جاي ايجاد بنگاه اقتصادي حمايت‌گر و تسهيل‌کننده شرايط براي ارتقاء توليد در بنگاه‌ها است.
وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي تصريح کرد: گام بعدي اصلاح وضعيت تزريق تسهيلات است که نبايد به شکل دستوري انحام شود ضمن آنکه ثبات بر تصميم‌گيري بخشي ديگر از برنامه دولت براي خروج از تورم است، چون بايد بدانيم تا 4 سال آينده قرار است چه اقداماتي انجام دهيم.
وي اضافه کرد: اشتغال امري فرابخشي و نيازمند مشارکت تمامي دستگاه‌ها ي اجرايي است چراکه اين امر بسيار مهمي است بطوريکه درقانون شوراي عالي اشتغال ذکر شده تا هر ۶ ماه يکباراين جلسه برگزار شود اين شورا در دولت يازدهم ميانگين هر ۴۵ روز يکبار برگزار شده است.
ربيعي عنوان کرد: نگاه به توليد را در قالب خوشه‌هاي صنعتي و توليد از خانه تا کارخانه در برنامه خود داريم و زيرساخت‌هاي تحقق آن در حال انجام است ضمن آنکه توجه به مشاغل خرد و خانگي و مشاغل روستايي در شهرهاي زير ۲۰ هزار نفر را در دستور کار قرار داده ايم.
وي در پايان به اهميت اصل ۳ جانبه‌گرايي در روابط کار اشاره کرد و افزود:در صدد هستيم تا گفت‌وگوهاي اجتماعي را با حضور شرکاي اجتماعي در برنامه خود بگنجانيم چرا که توجه به عوامل انساني و ارزش‌آفريني در ايجاد يک کار در اين دولت بسيار مهم است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن