تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818164919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش خودجوش کرايه تاکسي ها در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۵:۵۳ب.ظ)
دور باطل مذاکرات دولت، استانداري و شوراي شهر تهران؛ افزايش خودجوش کرايه تاکسي ها در پايتخت در شرايطي که مسوولان دولت و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران هنوز براي افزايش بهاي تاکسي ها از ابتداي ارديبهشت ماه به توافق نرسيده اند، هستند تاکسيران هايي که به صورت خود جوش افزايش کرايه را در دستور کار خود قرار داده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در حالي که استانداري تهران، مصوبه شوراي اسلامي شهر مبني بر افزايش 20 تا 25 درصدي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي را به تصويب رسانده اما قرار نيست اين مصوبه که به لحاظ قانوني بايد از ابتداي ارديبهشت ماه سال 93، اجرايي شود فعلا در دستور کار قرار گيرد.
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران بر اساس تورم و بررسي تمام جوانب، افزايش 20 تا 25 درصدي را براي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي در سال 93 در نظر گرفتند. پس از آن، اين مصوبه به استانداري تهران رفت و پس از تصويب، قرار شد ابلاغ شود اما به خواسته مسوولان دولت هم اکنون جلو آن گرفته شده است و اين طور به نظر مي رسد که از ابتداي ارديبهشت ماه سال 93 شاهد افزايش کرايه وسايل حمل و نقل عمومي نباشيم.
دليل اصلي اين موضوع نيز اين است که افزايش هاي در نظر گرفته شده براي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي، تا قبل از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها بوده و حال که قرار است شاهد اجرايي شدن فاز دوم هدفمندي يارانه ها باشيم بايد شرايط تغيير کند.
مسوولان استانداري تهران با مذاکراتي که با سران دولت داشته اند، پذيرفته اند که درخواست افزايش بهاي وسايل حمل و نقل عمومي را مطرح کنند اما اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران اين موضوع را اعلام مي کنند که مصوبه شورا بايد اجرايي شود و دليلي وجود ندارد که در مسير اجرايي شدن اين مصوبه تعلل شود.
علي صابري، عضو حقوقدان شوراي اسلامي شهر تهران در اين رابطه به خبرنگار خبرگزاري موج گفت: مصوبه ي شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر افزايش بهاي کرايه ي وسايل حمل و نقل عمومي به تاييد استانداري رسيده و دولت نمي تواند جلوي اجراي اين مصوبه را بگيرد.
وي افزود: به اعتقاد اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، مصوبه ي شورا بايد از ابتداي ارديبهشت اجرا شود و دليلي نيز براي اجرا نشدن آن وجود ندارد.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاکيد بر اينکه شورا نمي تواند منتظر افزايش بهاي سوخت باقي بماند اذعان کرد: در خصوص افزايش قيمت حامل هاي انرژي، مجلس توپ را به زمين دولت انداخته و مشخص نيست دولت مي خواهد با اين توپ بازي کند يا خير.
صابري تاکيد کرد: شورا نمي تواند در انتظار افزايش بهاي حامل هاي انرژي باقي بماند زيرا با افزايش حقوق کارمندان، پول به بازار تزريق شده و تورم ايجاد مي شود و نمي توان از قشر راننده پايتخت خواست که از شرايط جديد بي بهره بمانند.
همچنين پرويز سروري، رئيس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي شهر تهران نيز در رابطه با افزايش نيافتن بهاي کرايه وسايل حمل و نقل عمومي گفت: جلوگيري از افزايش نرخ کرايه‌هاي وسايل حمل و نقل عمومي با ارائه راهکارهاي حمايتي محقق مي شود.
وي افزود: دولت مي تواند در اين برهه زماني با کمک کردن به شهرداري تهران، جلو افزايش بهاي مترو و اتوبوس ها را بگيرد اما اگر قرار است اجازه ندهيم بهاي کرايه تاکسي ها تا زمان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اضافه نشود بايد اقدامات جبراني و راهکارهاي حمايتي از قشر تاکسيران را داشته باشيم.
بدون شک مسوولان دولت مي توانند با حمايت از شهرداري تهران از اين نهاد درخواست کنند که در حال حاضر اجازه ندهد بهاي بليط مترو و اتوبوس افزايش پيدا کند اما نمي توان جلو تاکسيران ها را گرفت.
در شرايطي که هنوز چند روز تا ابتداي ارديبهشت ماه و زمان اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران باقي مانده، هستند تاکسيران هايي که به صورت خود جوش افزايش کرايه هاي خود را در دستور کار قرار داده اند و زماني که مورد اعتراض مسافران قرار مي گيرند، با اين توجيه که حقوق تمام اقشار اضافه شده چرا نبايد منبع درآمد تاکسيران ها افزايش داشته باشد، مبالغ درخواستي خود را از مسافرانشان طلب مي کنند.
بايد به اين موضوع توجه شود که از سوي سازمان تاکسيراني شماره تلفن 1888 براي اعلام شکايت هاي مردمي به افزايش بهاي تاکسي ها اعلام شده اما تماس با اين شماره تلفن نيز ديگر تهديد کارآمدي براي تاکسيران ها نيست و آن دسته از تاکسيران هايي که معتقد به افزايش کرايه هاي خود هستند اين کار را انجام مي دهند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن