تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798275700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماران دیابتی کاندید قطع عضو با روش های نوین درمان می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیماران دیابتی کاندید قطع عضو با روش های نوین درمان می شوند تهران بزرگ- ایرنا- یک درمانگرزخم های دیابت، بستر و صعب العلاج گفت: با استفاده از روش های درمانی نوین می توان بیماران دیابتی مبتلا به زخم های وخیم را درمان و از قطع عضو آنان جلوگیری کرد.


دکتر ˈمنصوره فرهادیانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دیابت یا بیماری قند به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین پدید می آید و به دو دسته دیابت نوع یک و دیابت نوع دو تقسیم می شود.
وی افزود: معمولا کودکان و نوجوانان به دیابت نوع یک مبتلا می شوند و فرد مبتلا به آن لازم است برای ادامه حیات خود انسولین تزریق کند و معمولاٌ افراد بالای 40 سال نیز به دیابت نوع دو مبتلا می شود که این نوع دیابت با رژیم غذایی، فعالیت بدنی و قرص های خوراکی پایین آورنده قند خون یا گاهی تزریق انسولین، قابل کنترل است.
دکترفرهادیان ادامه داد: علاوه بر داروهایی که متخصصان عفونی و ارتوپد برای زخم های بیماران دیابتی تجویز می کنند باید از روش های نوین برای درمان بیماران استفاده کرد.
این درمانگرزخم های دیابت، بستر و صعب العلاج استفاده از پانسمان ها و روش های نوین نظیر گاز ازن، استفاده از نقره به صورت موضعی، ترکیب داروهای مختلف، استفاده از ژل برای از بین بردن بافت های مرده، استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها به شکل موضعی و غیره ... را از روش های موثر در درمان زخم های بیماران مبتلا به دیابت برشمرد.
دکترفرهادیان با بیان اینکه جریان خون دربدن مبتلایان به دیابت با اختلال همراه است و خون به اعضاء انتهایی بدن آنان به درستی نمی رسد، اضافه کرد: باید برای درمان زخم های عفونی بیماران دیابتی از آنتی بیوتیک ها به شکل لوکال یعنی موضعی استفاده کرد زیرا به علت زیاد فعال نبودن رگ وریدی آنان آنتی بیوتیک به درستی به موضع زخم بیمار نمی رسد.
وی تصریح کرد: به علت اینکه اعضا بدن افراد مبتلا به بیماری دیابت، فاقد حس است اگر سوزن، میخ و یا هر شی خارجی وارد پای آنان شود متوجه نمی شود و همین امر باعث وسعت جراحت اعضا بدن فرد بیمارمی شود.
این درمانگرزخم های دیابت، بستر و صعب العلاج اذعان داشت: بیماران مبتلا به زخم های وخیم دیابتی را که کسی نتوانسته بود برای آنان کاری انجام دهد و در مرحله کاندید قطع عضو قرار گرفته بودند را موفق شدم با استفاده از روش های نوین کاملا درمان و از قطع عضو آنان جلوگیری کنم.
دکترفرهادیان افزود: باید آموزش های لازم در خصوص پیشگیری و درمان زخم های دیابتی با استفاده از روش های نوین به افراد داده شود.
وی با بیان اینکه استفاده از روش های درمانی نوین باید زیر نظر متخصصان مربوطه انجام شود و افراد نباید تحت تاثیر یکسری تبلیغات قرار گیرند، تصریح کرد: برای هر زخمی یک نوع پانسمان و درمان نیاز است.
این درمانگرزخم های دیابت، بستر و صعب العلاج افزود: قند خون افراد دیابتی باید همواره کنترل و در محدوده ی طبیعی و یا نزدیک به طبیعی حفظ شود چون بالا رفتن قند خون این افراد باعث شدت عفونت های آنان می شود .
دکترفرهادیان تصریح کرد: هر بیمار دیابتی باید عادت کند روزانه پاهای خود را از نظر وجود زخم، خراش، تغییر رنگ، سردی یا گرمی پوست، رویش مو روی انگشتان ( به خصوص در مردها ) و تاول یا بریدگی بررسی کند.
وی افزود: افراد دیابتی باید روزانه پاهای خود را با آب سالم یا سرم فیزیولوژیک شستشو دهند و بعد از خشک کردن پاهای خود با یک پارچه نرم، در صورتی که پوست بدن آنان خشک است از کرم های نرم کننده استفاده کنند ولی از استعمال کرم در بین انگشتان خود کاملا خودداری کنند.
دکترفرهادیان با بیان اینکه ناخن ها باید طوری کوتاه شود که به بافت سالم و گوشت نرم بدن، آسیب زده نشود اضافه کرد: بیماران دیابتی پاهای خود را از قرار گرفتن در معرض سرما یا گرمای مستقیم حفظ کنند و از جوراب های نخی استفاده کنند.
وی افزود: کفش نقش مهمی در سلامت پای بیماران دیابتی دارد به همین دلیل افراد باید کفش هایی انتخاب کنند که رویه نرم داشته باشد و ترجیحاً چرمی باشد، پاشنه کفش باید نه بلند و نه خیلی کوتاه باشد به طوری که از ضربه های زمین به پا جلوگیری کند .
دکترفرهادیان ادامه داد: بیماران دیابتی هرگز با پای برهنه راه نروند حتی روی فرش یا موزائیک تمیز، از گرم کردن پا با کیسه ی آب گرم و از هر طریق دیگر خود داری کنند، از انداختن پا روی هم ( زانو به زانو ) احتراز کنند زیرا همین عادت ساده وقتی تکرار شود بر عروق پا فشار آورده و آنها را مسدود می کند و به کم خونی بافت کمک می کند، از محلول های ضد عفونی غلیظ برای برطرف کردن پینه یا میخچه استفاده نکنند، هرگز بدون جوراب کفش نپوشند و همیشه قبل از پوشیدن کفش داخل آن را از نظر اجسام خارجی ( خار و خاشاک، شیشه، ریگ و غیره ) با وسواس جستجو کنند .
تهرام 7364/ 699
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن