تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820963437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت هزار راننده تاکسی بالای 70 سال در پایتخت / شورا بیمه رانندگان بالای 50 سال را پیگیری می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فعالیت هزار راننده تاکسی بالای 70 سال در پایتخت / شورا بیمه رانندگان بالای 50 سال را پیگیری می‌کند

فعالیت هزار راننده تاکسی بالای 70 سال در پایتخت / شورا بیمه رانندگان بالای 50 سال را پیگیری می‌کند
هزار و 195 راننده تاکسی بالای 70 سال در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران در حال فعالیت هستند این درحالی است که این رانندگان مسن می توانند عامل بسیاری از تصادفات باشند.
به گزارش نامه نیوز، در حال حاضر 49 راننده بالای 81 سال مسافران را در پایتخت جا به جا می کنند. این رانندگان مسن می توانند عامل بسیاری از تصادفات باشند زیرا از دقت و توانایی لازم برای رانندگی های طولانی مدت برخوردار نیستند و نشستن مداوم پشت فرمان احتمال ابتلا به کمردرد، پادرد و دردهای مزمن عضلانی را در خود رانندگان افزایش می دهد.

سن رانندگان تاکسیکمتر 23سال 16سه دهم درصد 23-3020124 درصد 31-40901418 درصد 41-501529430درصد 51-601655732درصد 61-70622712درصد71-8011462 درصد 81 به بالا 49یک صدم درصد 

محمد رحیمی روانشناس با اشاره به اینکه رانندگی در شهر تهران شغل پراسترسی است به خبرنگار مهر می گوید: آلودگیهای هوا و صوتی که در پایتخت به مرز بحران رسیده است به مروز زمان رانندگان را دچار مشکلات تنفسی و کم‌شنوایی و کم‌بینایی می‌کند.

وی معتقد است این مشکلات در رانندگان مسن نمود بیشتری دارد. این عوارض می تواند در افراد بالای 50 سال همراه با اختلال حواس و اختلالات حرکتی باشد. چرا که توان و قدرت بدنی رانندگان تاکسی سالمند کمتر از جوانان است در نتیجه زودتر به خستگی مفرط دچار می‌شوند.

ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران نیز در گفتگو با مهر با بیان این که رانندگان تاکسی که در این سن همچنان فعالیت می کنند نیازمند هستند می گوید: باید ضوابط و قوانینی تدوین شود که این رانندگان در این سن فعالیت نکنند زیرا هر لحظه امکان سکته آنها است و به مسافرانی که در این تاکسی هستند لطمه وارد می شود و هم امکان دارد با خودروی کناری تصادف کنند.

وی ادامه می دهد: نباید در این شرایط سنی این رانندگان به عنوان راننده تاکسی فعالیت کنند و باید فکری هم برای بر طرف کردن نیازهای این رانندگان شود و ما موضوع بیمه رانندگان تاکسی بالای 50 سال را در کمیسیون عمران پیگیری می کنیم.

به گزارش مهر، دغدغه اقتصادی مهمترین دلیل فعالیت رانندگان مسن ناوگان تاکسیرانی است. رانندگانی که راه رفتن در این شهر نیز برایش خطر ساز است و بر اساس هشدارهای هر روزه سازمان هواشناسی تردد می تواند سبب مشکلات تنفسی و قلبی برایشان ایجاد کند.






1393/1/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن