تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815249082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف نایلکس در فروشگاههای استان قزوین کاهش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف نایلکس در فروشگاههای استان قزوین کاهش می یابد قزوین - ایرنا - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به مناسبت هفته زمین پاک در یک اقدام گروهی مصرف نایلکس در این روز در فروشگاههای استان قزوین به حداقل ممکن خواهد رسید.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ˈسیاووش شمسی پورˈ در جلسه ای که با حضور مسوولین فروشگاههای بزرگ استان به مناسبت فرا رسیدن هفته زمین پاک برگزار شد، افزود: روز زمین پاک روزی برای افزایش آگاهی و ایجاد آگاهی جهانی و نیز سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است .
وی با اشاره به روند رو به رشد استفاده ازمواد پلاستیکی تجدید ناپذیر به دلیل ارزان، سبک و کاربردی بودن برای حمل مواد غذایی اظهارداشت: تجزیه کیسه های پلاستیکی حداقل 400 سال طول می کشد و متاسفانه کشور ما جزو پنج کشور اول جهان در زمینه سرانه مصرف پلاستیک است که با فرهنگ سازی می توان این جایگاه را تغییر داد.
وی تصریح کرد: پلاستیک ها زندگی ما را از جهاتی ساده تر کرده اند، اما تاثیر نامطلوب و مخرب حضور مواد سمی آنها در طبیعت را نمی توان نادیده گرفت .
شمسی پور اضافه کرد: سونامی انواع سرطانها، مرگ هزاران ماهی، پرنده، خزنده و پستاندار تنها به دلیل حضور ناخواسته پلاستیک و مواد سمی در محیط زندگی جانداران است.
وی اضافه کرد: تصمیم داریم توزیع کیسه های نایلونی در فروشگاههای بزرگ استان در روز جهانی زمین پاک به حداقل ممکن برسد و درصورت امکان پلاستیک های قابل بازیافت با پایه گیاهی در این مراکز توزیع شود.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی گفت: تمامی برنامه های این اداره کل به مناسبت روزجهانی زمین پاک با محوریت آموزش و فرهنگ سازی به خانواده ها است به طوری که با همکاری تشکل های مردم نهاد اقدام به آموزش شهروندان در مراکز خرید خواهیم نمود و از مسوولین فروشگاهها درخواست شده است با نصب شعارهای زیست محیطی و پخش تیزرها و مطالبی با مضامین حفظ محیط زیست، اقدام به پیش برد این اهداف کنند.
وی تصریح کرد: طبق آمارها عدم مصرف یک کیسه پلاستیکی در هفته در هر خانواده ایرانی، می تواند از مصرف حدود 816 میلیون کیسه پلاستیکی در سال جلوگیری کند.
شمسی پور از مردم شریف استان درخواست کرد با توجه به مضرات بی شمار کیسه های نایلونی، در هنگام خرید از کیسه های پارچه ای استفاده کنند یا با قرار دادن تعدادی از خریدها در یک کیسه نایلونی مقدار مصرف را به حداقل برسانند.
7390/ 614
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن