تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820984162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصراف از یارانه نقدی بسترسازی برای تقویت اقتصاد ملی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: انصراف از یارانه نقدی بسترسازی برای تقویت اقتصاد ملی است ارومیه - ایرنا - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: انصراف از دریافت یارانه نقدی بسترسازی برای تقویت اقتصاد ملی و اقدامی ارزشمند در جهت توسعه کشور است.


موید حسینی صدر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح هدفمندی یارانه ها باید داوطلبانه از سوی مردم انجام شود.
وی اظهار کرد: بخشی از جامعه به هر دلیل از تامین مخارج اولیه ناتوان هستند که باید به فکر توانمندی و خودکفایی آنها باشیم تا در نهایت از محل درآمد عمومی زندگی شان تامین شود.
وی افزود: نگاه کلی و کلانی که دولت در بخش هدفمندی یارانه ها دارد منطقی و درست است و اگر بخش متمکن جامعه از دریافت یارانه انصراف دهد، منابع کشور به سمت تولید هدایت می شود و آثار مثبت آن در جای دیگری بروز می کند.
حسینی صدر ادامه داد: اگر درآمد دولت بدون نفت و اتکای به آن باشد، بودجه بر روی مالیات در بخش های دیگر متمرکز شده و در کلان امر به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود.
این نماینده مجلس با اشاره به تحلیل هایی که در زمینه انصراف از یارانه انجام می شود اظهار کرد: عدم دریافت یارانه از سوی افراد مرفه در چشم انداز اقتصاد کلان کشور آثار مثبتی را به جای می گذارد.
وی به ضرورت توجه به فرهنگ مصرف و مدیریت اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: منافع و منابع عمومی در کشور ما فدای منافع فردی می شود، در صورتی که این گونه نباید باشد، زیاده خواهی و مصرف بیش از اندازه در درازمدت به ضرر اقتصاد کلان کشور تمام می شود و این ضرر را مردم از جیب خود پرداخت می کنند.
به گفته این نماینده مجلس همکاری مردم به هر میزان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بیشتر باشد به همان میزان آزادی عمل دولت برای ارتقای شاخص های اجتماعی و رفاهی، کنترل تورم، ایجاد اشتغال و توسعه تولید و سرمایه گذاری بیشتر می شود.
حسینی صدر افزود: انصراف اقشار بی نیاز از دریافت یارانه، با در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر کشور و جلوگیری از تورم در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها، دولت را در تحقق اهداف خود که همان تقویت چرخه تولید، افزایش درآمدها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است، می تواند یاری دهد.
8135/581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن