تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813342184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب «پلاک عاشقی» در خوزستان منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



با هدف معرفی شهدای شهرستان هفتگل؛
کتاب «پلاک عاشقی» در خوزستان منتشر شد خبرگزاری رسا ـ کتاب «پلاک عاشقی» به منظور معرفی سرداران و شهدای شهرستان هفتگل در استان خوزستان منتشر شد.



 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب «پلاک عاشقی» به منظور معرفی سرداران، امیران و شهدای شهرستان هفتگل به قلم روزعلی قربانی در استان خوزستان منتشر شد. در صفحات نخست این کتاب سخنانی از حضرت امام خمینی رحمةالله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده هایشان درج شده است. در کتاب «پلاک عاشقی» زندگی نامه 66 شهید شهرستان هفتگل انتشار پیدا کرده که از جمله آنها می توان به شهید رحیم رحمانی، شهید جان محمد دمساز، شهید یاراحمد پندش، شهید سید عبدالحسین نجفی، شهید علی شفیع پور چهرازی، شهید محمد ذوالفقاری، شهید سلطان محمد آسترکی، شهید سلیمان ممبینی نژاد، شهید علی امیری، شهید حسین اصلانی و شهید سیروس براتی اشاره کرد.
پرداختن به زندگی سرباز شهید جاویدالاثر عباسعلی زنگنه یکی از بخش های این کتاب است، شهید زنگنه در سال 1340 در شهرک طالقانی هفتگل (برم گاومیشی 3) به عنوان هفتمین فرزند خانواده ای با ایمان به دنیا آمد.
شهید عباسعلی زنگنه در 23 تیر 1361 به همراه دوستش سرباز شهید غلام سواری در منطقه عملیاتی شرق بصره به شهادت رسید که با گذشت 32 سال از شهادت این 2 سرباز دلیر، پیکر پاکشان هنوز به آغوش وطن بازنگشته است.
در کتاب «پلاک عاشقی» همچنین خاطرات و زندگی نامه کوتاهی از شهید قدم علی صالحی مورکانی، شهید عباس قیم، شهید علی بابا صفی خانی، شهید گودرز رخگر، شهید حبیب الله دانش پرور، شهید مهدی شجیرات، شهید حیدرقلی کریمی، شهید رمضان رحیمی زیوار، شهید مهرداد مکوندی و شهید سلطان علی جافری انتشار یافته است.
این کتاب به زندگی سرباز شهید مسعود آرزومند نخستین جاویدالاثر هفتگل نیز می پردازد که در سال 1339 در این شهر به دنیا آمد و در تاریخ 5 مهرماه سال 1359 در روزهای نخست آغاز جنگ تحمیلی جاویدالاثر شد و خانواده اش همچنان چشم انتظار بازگشت فرزندشان هستند.
شهید عبدالعزیز مکی پور اسودی، شهید کوروش مکوندی، شهید علی بدری پور، شهید داریوش براتی، شهید الله رحم برهمن، شهید مراد بهرامی، شهید محمدحسین شجاعی، شهید محمد نیک پوریان، شهید محمود اسکندری، شهید اسکندر جاویدان، شهید نادر ممبینی، شهید اسحاق حاجی زاده، شهید احمد صالحی مورکانی و  شهید یحیی ممبینی اصل از دیگر شهدایی هستند که در کتاب «پلاک عاشقی» به آنها پرداخته شده است.
انتشار زندگی نامه کوتاهی از شهید ملک محمد منجی، از دیگر بخش های کتاب «پلاک عاشقی» است، این شهید در بیست و دوم شهریور ماه سال 1346 در بخش میانکوه شهر سالت آغاجاری متولد شد و در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت سال 1378 در اهواز ترور شد و به شهادت رسید.
انتشار عکس های شهدا، بخش پایانی این کتاب است  که در آن عکس هایی منحصر به فرد از شهدایی همچون: سردار شهید محمدکریم ممبینی، شهید قربان مکوندی، شهید محمد جزایی، شهید جاسم شجیرات، شهید جاویدلاثر عبدالرضا قبلی، سرباز شهید حیدر هاشم پور و سردار شهید شکرخدا بهمنی منتشر شده است.
کتاب «پلاک عاشقی» در شمارگان 3 هزار جلد به سفارش ستاد یادواره سرداران، امیران و 253 شهید شهرستان هفتگل از سوی انتشارات دانش بیگی منتشر شده است./945/ن601/ق


۱۳۹۳/۱/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن