تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799251962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودپردازهایی که از پول‌هایشان دفاع می‌کنند/ خطری که تلفن‌های هوشمند را تهدید می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ٢٤ فروردین؛
خودپردازهایی که از پول‌هایشان دفاع می‌کنند/ خطری که تلفن‌های هوشمند را تهدید می‌کند
وضعیت نامطلوب زیرساخت اینترنت در کشور، در حوزه اینترنت بسیار عقب هستیم، مراقب کرم زدگی موبایل باشید، خودروهای ضد خراش در راه‌اند، اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار به شرکتهای دانش بنیان حوزه ICT، سومین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی برگزار می‌شود و... مهمترین عناوین فناوری اطلاعات امروز بود.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات فناوری اطلاعات در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار فناوری اطلاعات هر روز را در قالب بسته خبری ٢٠ در اختيار مخاطبان قرار دهيم.







وضعیت نامطلوب زیرساخت اینترنت در کشور/ در حوزه اینترنت بسیار عقب هستیم
محمود واعظی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و فعالان بخش خصوصی با مقایسه وضعیت اینترنت ایران گفت: در حوزه اینترنت و آنچه به مردم ارائه می شود بسیار عقب هستیم و این عقب ماندگی هم در حوزه پهنای باند، هم دسترسی و هم سرعت است.

وی با اشاره به اینکه امسال پروانه نسل سوم تلفن همراه ارائه خواهد شد، ادامه داد: اشتباهی در مقطعی روی داد مبنی بر اینکه تلفن همراه را از تلفن ثابت جدا کردند در حالی که تلفن همراه زاییده تلفن ثابت است و باید بخشی از سود تلفن همراه در بخش تلفن ثابت سرمایه گذاری شود.

واعظی این تفکر را که با سرمایه گذاری دولت می توان به مردم خدمت کرد، اشتباه دانست و افزود: دولت تنها باید در زمینه زیرساخت حضور داشته باشد زیرا این حوزه نه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته و نه آنها وارد این حوزه می شوند.






وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت به بخش خصوصی اعتماد دارد گفت: تا آنجا که امکان دارد از بخش خصوصی حمایت کرده تا فعال شود و کل امور را در دست بگیرد؛ زیرا غیر از این راهی وجود ندارد.

وی ادامه داد: پروژه های مختلفی تعریف و بودجه هایی نیز برای آن درنظر گرفته شده تا علاوه بر فراهم آوردن زیرساخت های مناسب زمینه خروج از شرایط کنونی نیز مهیا شود؛ زیرا شرایط کنونی مطلوب نیست. به گفته واعظی با همکاری بخش خصوصی می توان جلوی شبه دولتی ها را گرفت و باید کاری کرد که رقابت بین بخش خصوصی به صورت سالم پیش رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه باید نقاط مشترک میان دولت و بخش خصوصی را پیدا کرده تا همه به سود برسند و حاصل کار نیز خدمت به مردم باشد با اشاره به نحوه تعیین معاونان خود نیز گفت: یکی از مولفه های تعیین معاونان، حامی بخش خصوصی بودن آنها بوده است زیرا اعتقاد بر آن است که کارها در دست بخش خصوصی باشد.

در این دیدار کاظم آیت اللهی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: به طور حتم در حوزه کاربرد محتوا سازمان نظام صنفی رایانه ای با داشتن پتانسیل های فراوان می تواند این بستر را فراهم کند. اعضای شورای مرکزی درخواست کردند که دولت به بخش خصوصی اعتماد کند، زیرا یکی از وظایف دولت، توانمند کردن بخش خصوصی است.

خطری که تلفن های هوشمند را تهدید می‌کند/ مراقب کرم زدگی موبایل باشید
کارشناسان می گویند انجام همین کارهای ساده می تواند تلفن هوشمند را به کرم های رایانه ای آلوده کند به طوریکه نه تنها اطلاعات شخصی کاربر را از تلفنش می دزدد بلکه تلفن دوستان او را نیز آلوده می سازد. چیزی که این حملات را امکان پذیر می کند یک فناوری نوظهور موسوم به اپلیکیشن برپایه HTML5 است که در بین صنعت همراه، به محبوبیت روز افزونی دست یافته است.

وقتی استفاده از این فناوری به یک آستانه خاص می رسد، حملاتی مانند موارد بالا کاملا رایج می شوند مگر آنکه به منظور توقف آن، اقدامی صورت داده شود. گزارش جدید گارتنر حاکی از آن است که تا سال 2016 ، پنجاه درصد از اپلیکیشن های تلفن همراه از فناوری های برپایه HTML5 استفاده خواهند کرد.






تمامی سیستم های عامل مهم تلفن همراه تحت تاثیر این مشکل قرار خواهند گرفت از جمله اندروید، iOS، بلک بری، ویندوز فون و غیره چرا که تمامی آنها از اپلیکیشن موبایل برپایه HTML5 پشتیبانی می کنند.

یک مشکل بدنام فناوری برپایه  HTML5 ،امکان تزریق راحت کدهای مخرب به این برنامه و اجرای آنهاست. به همین دلیل است که حمله Cross-Site Scripting (XSS) هنوز یکی از رایج ترین حملات در شبکه جهانی اینترنت محسوب می شود.

حمله (XSS) تنها می تواند اپلیکیشن های تحت وب را از طریق یک کانال (مثلا اینترنت) هدف قرار دهد اما با استفاده از همین فناوری در وسایل الکترونیکی همراه، دریافته ایم که یک نوع مشابه از حملات می تواند علیه اپلیکیشن های موبایل آغاز شود.

این مشکل می تواند بسیاری از کانال را از جمله بارکدهای دو بعدی، اسکن کردن شبکه های وای فای، جفت سازی بلوتوث، موسیقی MP3، تصاویر MP4، پیامک های متنی، تگ های  NFC، فهرست تماسها و غیره تحت تاثیر بگذارد. تا زمانی که اپلیکیشن برپایه HTML5 اطلاعات گرفته شده از خارج و یا اپلیکیشن دیگر را نمایش می دهد خطر قربانی شدن وجود دارد.

برگزاري مجمع عمومي عادي و فوق العاده همراه اول
از ساعت 9 صبح روز يكشنبه 31 فروردين ماه، مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول(سهامي عام) به شماره ثبت 317512 در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو، برگزار مي شود. استماع گزارش هيأت مديره در خصوص عملكرد مالي منتهي به 29/12/1392، استماع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني، بررسي و تصويب صورت هاي مالي مربوط به عملكرد سال مالي منتهي به 29/12/1392 و تصميم گيري در خصوص سود تقسيمي، انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانوني براي سال مالي منتهي به 29/12/1393 و تعيين حق الزحمه مربوطه، تعيين روزنامه كثيرالانتشار جهت درج آگهي هاي شركت، انتخاب اعضاي هيأت مديره، تعيين پاداش اعضاي هيأت مديره و ساير مواردي كه در صلاحيت مجمع عمومي عادي ساليانه باشد، از موارد دستور جلسه ذكر شده است.






همچنين مجمع عمومي فوق العاده شركت ارتباطات سيار ايران، از ساعت 11 روز يكشنبه 31 فروردين ماه، در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار مي شود. قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانوني موضوع ماده 161 اصلاحيه قانون تجارت، تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه و ساير موارد كه در صلاحيت مجمع عمومي فوق العاده باشد، از موارد دستور جلسه است.

همراه اول از سهامداران و يا وكلاي قانوني ايشان دعوت كرده است، جهت دريافت برگه حضور در جلسه، از ساعت 8:30 تا 16 روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 26 و 27 فروردين ماه، با در دست داشتن برگه سهام (يا برگه خريد و فروش)، وكالتنامه يا برگه نمايندگي معتبر و كارت ملي، به نشاني تهران، خيابان ملاصدرا، پلاك 17، طبقه يك، واحد 3 مراجعه و يا كد بورسي 8 رقمي خود را (صرفاً جهت اعلام آمادگي حضور در مجمع) به شماره 8090 پيامك كرده و در تاريخ برگزاري مجمع، يك ساعت قبل از شروع جلسه، مدارك احراز هويت ياد شده را به متصديان، جهت دريافت برگه حضور در جلسه، ارائه كنند.

خودروهای ضد خراش در راه‌اند/ پلاستیکی که خراشها را ترمیم می‌کند
محققان پلاستیکی ابداع کرده اند که پس از هر آسیب دیدگی با احیای ساختار مولکولی اولیه اش، خود را ترمیم می کند. این شبکه پلیمری جدید با صرف تنها چند دقیقه در دمای نسبتا پایین، خود را ترمیم می کند.

پروفسور "کریستوفر بارنر کووولیک" از موسسه فناوری کارلسروه (KIT) در آمریکا می گوید: روش ما به هیچ کاتالیست و مواد افزودنی نیاز ندارد. این دانش پژوهان از احتمالات ارتباط الیاف عملکردی یا مولکول های کوچک با یک واکنش شیمیایی برگشت پذیر برای تولید مواد خود ترمیم شونده استفاده کردند.






این گروه چهار سال زمان صرف تولید این شبکه پلیمری جدید کرده اند. این شبکه های قابل تغییر را می توان به مواد تشکیل دهنده اولیه تجزیه و پس از آسیب دیدگی دوباره مونتاژ کرد. این ماده نوین طی چند دقیقه در دماهای نسبتا پایین - از 50 درجه تا 120 درجه سانتی گراد-  بهترین خواص ترمیم شوندگی خود را نشان می دهند. این محققان با استفاده از چرخه ترمیم شوندگی ابداعی خود، تعداد زیادی از ترکیبات بین مولکولی را شناسایی کردند که در طول فرایند بسیار کوتاه خنک سازی دوباره به هم متصل می شوند.

آزمایش های مکانیکی مانند آزمایش کشش و چسبندگی نیز تایید کرد خواص اولیه این ماده پس از ترمیم کاملا احیا می شود. این دانشمندان می گویند به طور موفقیت آمیزی نشان داده ایم نمونه های آزمایشی پس از نخستین ترمیم، محکم تر از قبل به هم متصل شدند.

اختصاص 90 میلیارد تومان اعتبار به شرکتهای دانش بنیان حوزه ICT
با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور، باید 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شود، گفت: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت رونق تولید و صادرات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکتهای فعال در این بخش حمایت می کند.






وی گفت: در بودجه سال 93 بودجه حمایت از طرح های ارتباطی و فناوری و ارائه تسهیلات به این بخش حدود 90 میلیارد تومان تخصیص داده شده است که از این جهت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت از شرکتهای دانش بنیان و فعال در این حوزه را در دستور کار دارد.

معاون امور دولت و مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: حمایت از طرح ها و ایده های تولیدی شرکتهای دانش بنیان و فعال حوزه فناوری اطلاعات در قالب وام وجوه اداره شده دیده شده است.

خودپردازهایی که از پولهایشان دفاع می‌کنند/ سارقان در خطر سوختگی
دانش پژوهان دانشگاه ETH در زوریخ سوئیس نوار خاصی تولید کرده اند که درصورت نابودی، واکنش شدیدی از خود نشان می دهد. "وندلین جان استارک" پژوهشگر دانشکده شیمی و علوم زیستی کاربردی ETH دانشگاه و مجری این طرح می گوید: از این نوار هر در جایی که بخواهید کسی به آن دست نزند می توان استفاده کرد.

استارک و همکارانش یک سطح خود - دفاع ساخته اند که از چند لایه در هم پیچیده پلاستیکی ترکیب شده است. اگر این سطح آسیب ببیند کف داغی به صورت مهاجم یا سارق می پاشد. این پژوهشگران برای ساخت این سطح خود - دفاع، از نوارهای پلاستیکی دارای ساختار لانه زنبوری استفاده کردند. فضاهای توخالی این ساختار به طور جداگانه ای با دو ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن یا دی اکسید منگنز پر می شوند.






سپس این دو نوار مجزا بر روی یکدیگر سوار می شوند. یک لایه شفاف از لاک الکل این دو نوار را که از مواد شیمیایی مختلف پر شده اند از هم جدا می کند. وقتی این نوار تحت تاثیر قرار بگیرد (مانند فشار وارده برای سرقت)،  لایه درونی نابود شده و پراکسید هیدروژن و دی اکسید منگنز ترکیب می شوند. این ترکیب با ایجاد یک واکنش شدید، بخار آب، اکسیژن و گرما تولید می کند. دمای این کف به 80 درجه سانتی گراد می رسد. این نوار تازه ابداع شده می تواند به طور ویژه برای حفاظت از دستگاه های خودپرداز یا سامانه های حمل پول نقد به کار گرفته شود.






اگرچه در حال حاضر دستگاه های حفاظتی وجود دارند اما همگی سیستم های مکانیکی هستند که از برق برای حرکت یک موتور کوچک در استفاده می کنند. این سامانه ها نیازمند برق هستند که هم هزینه بر است و هم ممکن است از کار بیفتد.






پژوهش جدید محققان سوئیسی می تواند سیستم های پیچیده کنترل را با مواد هوشمند جایگزین کند. در این طرح محققان رنگ و DNA پوشش داده شده با نانوذرات را نیز به این مواد هوشمند افزودند. اگر این نوار از بین برود کف و رنگ آزاد می شود و از این رو پول موجود در دستگاه بلااستفاده خواهد شد. نانوذرات DNA آزاد شده نیز اسکناس را نشانه گذاری می کند و از این رو می توان رد پول سرقت شده را گرفت.

سومین دوره مسابقات رباتیک دانش آموزی برگزار می‌شود
سومین دوره مسابقات دانش آموزی رباتیک 28 و 29 فروردین ماه جاری در تهران برگزار می شود. این مسابقات با هدف جذب استعدادهای درخشان و علاقمندان در حوزه رباتیک و ایجاد رقابت میان نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.






در مسابقات رباتیک با عنوان "ابتکار، رقابت، یادگیری" 85 تیم از مدارس شهر تهران در دو رشته ربات فوتبالیست و ربات جنگجو طی دو روز به رقابت می پردازند. این دوره از مسابقات توسط فرهنگسرای فناوری اطلاعات و با مشارکت شرکت آریا مک برگزار می شود.

ارائه 4 هزار اثر به هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال
بیش از 4 هزار اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال ارسال شد. مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ارائه بیش از 4 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه های دیجیتال پس از اعلام فراخوان شرکت در این جشنواره خبر داد.






با پایان فرایند غربالگری آثار از نظر شرایط حضور در جشنواره، کمیته انتخاب به بررسی آثار از جهت رعایت مولفه های کیفی و نیز هماهنگی محتوای اثر با عنوان ثبت نامی در جشنواره می پردازد. هم اکنون جلسات هیات علمی با حضور اساتید علوم رایانه، خبرگان فرهنگی و صاحبان این صنعت با هدف بررسی کلی آثار رسیده به دبیرخانه و نیز نظارت بر فرآیند انتخاب آثار، تشکیل شده است.

هفتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در 7 بخش اصلی شامل تارنماهای اینترنتی و رسانه های برخط، نرم افزارهای تلفن همراه و سامانه های برخط غیر اینترنتی، بازی های رایانه ای و سرگرمی های دیجیتال، نرم افزارهای رسانه‌ای، هنرهای دیجیتال، پژوهش - فناوری و ایده، تولیدات دانش آموزی برگزار می شود. این جشنواره با فراهم آوردن بستر رقابت میان تولیدکنندگان به شناسایی و ارزیابی تولیدات رسانه های دیجیتال می پردازد.

اپل در برابر خونریزی قلبی مقاوم است!
كاربران iOS و OS X می‌توانند نفس راحتی بكشند زیرا دستگاه‌های آن‌ها تحت تاثیر رخنه امنیتی OpenSSL Heartbleed قرار ندارند اما اگر برای پیام‌های خصوصی بر روی iOS از BBM استفاده می‌كنند، باید در حال حاضر استفاده از آن را متوقف کنند.

شركت اپل اعلام كرد محصولات این شركت تحت تاثیر آسیب پذیری موجود در OpenSSL قرار ندارد. این شركت از كتابخانه متفاوت SSL/TLS با نام SecureTransport استفاده می‌كند كه در ماه فوریه تحت تاثیر یک مشكل جدی قرار گرفت اما به خطرناكی رخنه Heartbleed نبود.

شركت بلک بری تایید كرد كه چندین محصول آن از جمله BBM برای iOS و اندروید تحت تاثیر آسیب پذیری Heartbleed قرار دارند. BBM در سراسر جهان حدود 80 میلیون كاربر دارد. سایر محصولات آسیب پذیر بلک بری شامل Secure Work Space برای iOS و اندروید و BlackBerry Link برای ویندوز و سیستم عامل مكینتاش می‌باشند.






در حال حاضر این شركت اصلاحیه‌ای برای محصولات آسیب پذیر خود منتشر نكرده است و بدتر از آن هیچ راه حلی برای مقابله با آسیب پذیری در BBM یا Secure Work Spaces اعلام نكرده است. محصولات اصلی بلک بری مانند گوشی‌های هوشمند بلک بری، BlackBerry Enterprise Server 5 و BlackBerry Enterprise Service 10 تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار ندارند.

آمازون تایید كرده است كه نسبت به این رخنه، آسیب پذیر است و افرادی كه از ELB، EC2 ، OpsWorks، Elastic Beanstalk و CloudFront استفاده می‌كنند، تحت تاثیر تهدید ناشی از این رخنه قرار می‌گیرند.

روز پنج شنبه موزیلا اعلام كرد كه پروژه تایید هویت این شركت، Persona و Firefox Account تحت تاثیر آسیب پذیری Heartbleed قرار دارد. سرورهای آن ها در AWS اجرا می‌شود در حالی كه ارتباطات رمزگذاری شده TLS به AWS ELB كه از OpenSSL استفاده می‌كنند منتهی می‌شود.

نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید مواظب حمله خونریزی قلبی باشند
نه تنها سرورها بلكه برنامه‌های كاربردی سمت كلاینت نیز به خصوص آن‌هایی كه بر روی اندروید 4.1.x در حال اجرا هستند، نسبت به رخنه Heartbleed یا همان خونریزی قلبی آسیب پذیر می‌باشند. روز گذشته شركت گوگل تایید كرد كه سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.1 Jelly Bean تحت تاثیر این رخنه قرار دارد و این شركت اصلاحیه‌ای را برای برطرف شدن این رخنه توزیع كرد.






مشخص نیست كه چه تعداد دستگاه اندروید دارای نسخه 4.1.1 می باشند اما با توجه به داشبورد توزیع اندروید گوگل، 35 درصد از دستگاه‌های اندروید دارای نسخه 4.1.x هستند به عبارت دیگر در حال حاضر بیش از یک سوم از دستگاه‌های اندروید در حال اجرای نسخه 4.1.x می باشند.

در حال حاضر مجرمان سایبری در حال سوء استفاده از رخنه Heartbleed می‌باشند. این رخنه بازتاب جهانی گسترده‌ای داشته است. مجرمان سایبری دریافتند كه این رخنه بیشتر از آن كه یک مشكل جذاب باشد، یک موضوع جذاب برای جریانات رسانه‌ای است. بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار پیام‌های هرزنامه‌ای درباره رخنه Heartbleed خواهیم بود كه به عنوان مكانیزمی برای توزیع سایر كدهای خرابكار و بدافزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/

همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
















تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن