تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798495478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل درپی افزایش آلایندهای جوی به کشورهای جهان هشدار زیست محیطی داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان ملل درپی افزایش آلایندهای جوی به کشورهای جهان هشدار زیست محیطی داد تهران – ایرنا – نشست تخصصی سازمان ملل متحد به کشورهای جهان هشدار داد که آلاینده های جوی، برخلاف برنامه های اعلام شده، در حال افزایش است و این امر به پیشرفت گرمایش زمین کمک خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برای جلوگیری از افزایش بیش از دو درجه دمای هوا تا سال 2050 باید بین 40 تا 70 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای، مانند دی اکسیدکربن، کاسته شود؛ حال آنکه بر اساس آمار سازمان ملل، بین سال های 2000 تا 2010، سالانه 2.2 درصد (حدود یک گیگاتن) به حجم انتشار گازهای گلخانه ای افزوده شده است.
اوتمار ادنهوفر، یکی از سه مدیرکارگروه موسوم به ˈنشست میان دولتی برای تغییرهای جویˈ (IPCC) است. وی می گوید: پیام آمارهای علمی موجود کاملا روشن است: ما ناچاریم از شیوه های سنتی کسب و کار فاصله بگیریم.نشست یادشده، به مدت یک هفته در برلین برگزار شد.
سال آینده قرار است نمایندگان دولت های جهان برای امضای پیمان آب و هوایی جدید گردهم آیند. گزارش 33 صفحه ای کارگره IPCC، قرار است به عنوان بنیان علمی برای تصمیم گیری های دولتی سال آینده عمل کند. در این گزارش توصیه نشده است که کدام کشورها باید چه تعهدهایی داشته باشند.
پیش نویس این گزارش نشان می دهد که نیاز بیشتر به انرژی (ناشی از افزایش جمعیت) و نیز رشد اقتصادی قدرت های نوظهور، به ویژه چین، مهمترین دلیل های افزایش انتشار گازهای گلخانه ای هستند.
در نمودارهای آماری نشست IPCC، کشورهای جهان به چهار دسته ˈکم درآمدˈ، ˈمتوسط رو پایینˈ، ˈمتوسط رو به بالاˈ و ˈپردرآمدˈ تقسیم شده اند. گفته می شود نمایندگان بسیاری از کشورهای درحال توسعه، به این دسته بندی اعتراض داشتند.
با احتساب همه گازهای کربنی تولید شده از زمان انقلاب صنعتی در قرن 18 تاکنون، آمریکا بزرگترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای بوده است؛ هرچند در زمان حاضر، چین از نظر تولید گازهای آلاینده از آمریکا پیشی گرفته و به سرعت در حال افزایش فاصله خود از این کشور است. انتظار می رود تا یک دهه آینده، مجموع تولید گازهای آلاینده چین در تاریخ نیز از گازهای تولید شده توسط آمریکا فراتر برود.
با این حال، با اعتراض شماری از کشورها، ریز آمارهای مربوط به تولید گازهای آلاینده توسط کشورهای جهان، از گزارش 33 صفحه ای سازمان ملل حذف شده است.
ˈاسوالدو لوکانˈ، یکی از دانشمندانی که در تهیه پیش نویس گزارش دخیل بود، می گوید ˈچین، هندوستان، برزیل و عربستان سعودیˈ از کشورهایی هستند که با انتشار ریز آمار در گزارش مخالفت کردند.
از زمانی که میانگین دمای جهان در قرن نوزدهم اندازه گیری شد، تا امروز، دمای جهان 0.8 درجه سانتیگراد (هشت دهم درجه) افزایش یافته است. IPCC تاکید می کند که برای دست یابی به هدف تعیین شده مبنی بر جلوگیری از افزایش دمای جهان به بیش از دو درجه سانتیگراد تا سال 2100، کشورهای جهان باید روی گذار از ذغالسنگ و نفت به انرژی های پاک مانند انرژی های خورشیدی و بادی کار کنند.
نشست سازمان ملل متحد همچنین به کشورهای جهان سفارش می کنند که از فن آوری های نوین برای جذب گازهای کربنی در جو زمین استفاده کنند. یکی از این فن آوری ها ˈزیست انرژی با جذب و ذخیره کربنˈ نام دارد. در این شیوه، گیاهانی کشت می شوند که میزان زیادی دی اکسید کربن را جذب می کنند. سپس این گیاهان برای تامین انرژی سوزانده می شوند و دی اکسید کربن منتشر شده از آن جذب می شود. درنهایت، دی اکسید کربن یادشده، در ژرفای زمین دفن می شود.
لئون کلارک، دانشمند آمریکایی، با اشاره به روش زیست انرژی با جذب و ذخیره کربن، می گوید: ما این فن آوری را داریم، اما واقعا نمی دانیم که برای بهره برداری کلان از این فن آوری به چه میزان منابع اقتصادی و سیاسی نیاز داریم.
مترجمام**9163**5981
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن