تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820544450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل نسبت به تغییرات محیط زیست هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان ملل نسبت به تغییرات محیط زیست هشدار داد تهران- ایرنا- کارشناسان سازمان ملل در گزارش اخیر خود نسبت به پیامدهای تغییرات آب و هوایی مانند خشکسالی، سیل، شیوع بیماری ها، مهاجرت انبوه، کمبود مواد غذایی و بروز درگیری های گسترده در مناطق مختلف جهان، هشدار دادند.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده اند تغییرات آب و هوایی در دهه های گذشته تاثیرات جدی بر تمامی نقاط جهان داشته و محیط زیست را به شدت دگرگون کرده است.
این تحقیقات بیانگر آن است که تغییرات آب و هوایی بویژه تاثیر جدی بر الگوی بارش ها داشته که این پدیده میزان ذخایر و منابع آبی نقاط مختلف جهان را بشدت متحول کرده است.
بنا بر این گزارش، تغییرات آب وهوایی همچنین تاثیر منفی بر رشد گیاهان و بویژه غلاتی مانند گندم و ذرت داشته است.
پژوهش های به عمل آمده نشان می دهد بر اثر تغییرات محیط زیست، انتظار می رود دمای کره زمین نسبت به دوره پیش از انقلاب صنعتی4 درجه افزایش یابد.
این کارشناسان همچنین معتقدند با افزایش دمای کره زمین، منابع طبیعی و بویژه منابع غذایی جهان با محدودیت مواجه خواهد شد.
این گزارش می افزاید: تغییرات آب و هوایی کره زمین موجب بروز ناامنی و بی ثباتی اقتصادی بویژه در کشورهای توسعه نیافته خواهد شد.
براین اساس، انتظار می رود از یک سو منابع غذایی در اقیانوس ها کاهش یابد و از سوی دیگر رشد غلاتی مانند گندم، ذرت و برنج محدود شود.
بر اساس پیش بینی کارشناسان، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین پس از سال 2050 میلادی بیشتر از دیگر نقاط جهان با پیامدها و مشکلات ناشی از تغییرات آب وهوایی دست به گریبان خواهند بود که این پدیده می تواند به نوبه خود درگیری های قومی ومرزی در این مناطق را تشدید کرده، بر بی ثباتی و نا امنی در این مناطق دامن بزند و همچنین وضعیت بهداشتی در این کشورها را با مخاطرات جدی مواجه کند.
پس از انقلاب صنعتی در اروپا که موجب گسترش وابستگی تمدن کنونی به ماشین آلات شد، انتشار آلاینده های گوناگون در سطح جهان به صورت یک معضل جدی مطرح گردید. انتشار گازهای گلخانه ای و بالارفتن سطح دی اکسیدکربن در جو زمین، پدیده افزایش دمای کره زمین را به دنبال داشته است و از سوی دیگر، ورود پسماندهای شیمیایی کارخانجات به محیط زیست تاثیرات منفی بر کشاورزی و بهداشت را در پی دارد.
این تغییرات موجب شده است توانایی محیط زیست در بازسازی خود و حفظ منابع آبی و کشاورزی بشدت محدود شود. از دید کارشناسان، تخریب محیط زیست می تواند بی ثباتی و ناامنی جهانی را از جوانب مختلف به دنبال داشته باشد.
اروپام1583**1485** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن