تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه بنده اى بخواهد چيزى بخواند و يا كارى انجام دهد و بسم اللّه  الرحمن الرحيم بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814782338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پویایی و انسان سازی مسجد مهم ترین فلسفه تشکیل مسجد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین نکونام:
پویایی و انسان سازی مسجد مهم ترین فلسفه تشکیل مسجد است خبرگزاری رسا ـ جمعی از بزرگان و خانواده شهدا بخش میهه کوهرنگ، صبح امروز با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین نکونام، از سفر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به آن منطقه تشکر و قدردانی کردند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جمعی از بزرگان و خانواده شهدا بخش میهه کوهرنگ، صبح امروز با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین نکونام، از سفر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به آن منطقه و بازدید از مساجد و کمک به ساخت و ساز مساجد نیمه تمام آن بخش، تشکر و قدردانی کردند.
 
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مهم آن است که مسجد آباد باشد، تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که آبادانی مسجد به در و دیوار آن نیست؛ مسجد زمانی می تواند به آبادانی خود ببالد که در آن مسجد انسان آسمانی تربیت شود.
 
امام جمعه شهرکرد، تربیت جوانان انقلابی و متعهد را مهم ترین رسالت مسجد بیان کرد و گفت: اگر قرار است مسجد به در و دیوار مزین گردد اما نمازگزاری در آن رفت و آمد نداشته باشد، آن مسجد فایده ندارد و به یقین فلسفه وجودی مسجد نیز این نیست.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پویایی و انسان سازی مسجد را مهم ترین فلسفه تشکیل مسجد بیان کرد و ادامه داد: اگر پیامبر اکرم(ص) دستور به تخریب مسجد ضرار دادند به این خاطر بود که انسان با حضور در آن مسجد به فساد کشیده می شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام، مهم ترین فساد مسجد را تفرقه و اختلاف عنوان کرد و اظهار داشت: به یقین فساد مسجد، فساد اخلاقی نیست بلکه بالاترین فساد مسجد اختلاف است و اگر قرار است در مسجد تفرقه و اختلافات رشد کند، همان بهتر که تخریب شود.
 
این مقام مسؤول، دعوت به همدلی، همراهی و وحدت را مهم ترین دعوت باری تعالی بیان کرد و افزود: اگر توانستیم با همدلی و اتحاد، مساجد را خانه رشد و ترقی قرار دهیم، به یقین آن ها به جایگاه اصلی خود رسانده ایم که لازمه آن دل سوزی و دغدغه مند بودن اهالی مسجد است.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در ادامه به مشکل کمبود روحانی در استان اشاره کرد و گفت: این مشکل تنها به استان اختصاص ندارد بلکه همه کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند که تنها راه برطرف کردن آن، سوق دادن و تشویق جوانان و فرزندان به سمت حوزه های علمیه است.
 
رییس استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت های بالای استان تصریح کرد: خوشبختانه در استان جوانان مستعد و با استعدادی وجود دارد که باید از این ظرفیت خوب جهت نشر هر چه بیشتر معارف الهی استفاده کنیم که مهم ترین راه تحقق این مهم، سوق دادن جوانان به سمت حوزه های علمیه است که اگر این شد، به یقین کمبود روحانی نه تنها در استان بلکه در کشور نیز برطرف خواهد شد.
 
وی همچنین با بیان این که همه کمک های مالی به مساجد استان، لطف و عنایت رهبر معظم انقلاب به استان است، خاطرنشان کرد: همه کمک هایی که به مساجد استان، توسط رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، از سفر بنده به بخش میهه و دیدن مشکلات مساجد آن منطقه کلید می خورد که پس از سفر به آن بخش، نامه ای محضر معظم له نوشتم و ایشان دستور کمک به ساخت و ساز مساجد نیمه تمام استانی را صادر فرمودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پایان با تأکید بر این که بودجه اختصاصی از طرف رهبر معظم انقلاب، به تدریج و طی چند سال به استان تزریق می شود، تصریح کرد: مساجد نیمه تمام روستایی در اولویت این طرح هستند./9457/پ202/ب



۱۳۹۳/۱/۲۴






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن