تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815992113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جناب پاپ فرانسیس، سلام - هادی مولوی نیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جناب پاپ فرانسیس، سلام - هادی مولوی نیا سازمان ملل، دولت های مختلف، صدها سازمان حقوق بشری و رسانه ها، کشتار گسترده مسلمانان در آفریقای مرکزی توسط مسیحیان تندرو را جنایت بزرگ، هولناک و اسفبار خوانده اند و واژه ای دیگر نیافته اند تا عمق ماجرا را توصیف کنند.


تصاویر و فیلم های بسیاری از اعضای گروههای مختلف شبه نظامیان مسیحی تندرو در فضای مجازی قرار گرفته است و آنان شادمان و خرسند در حالی که برخی نشانه های مسیحیت و کلیسایی را با خود دارند، مردان، زنان و کودکان مسلمان را به گونه ای می کشند تا دیدنی تر باشد.
کشاندن بدن های برهنه مردان و کودکان زنده و کشته شده در خیابان و خاک، هجوم مردان مسلح و خنجر به دست به جمعیت فراریان و فرو کردن دشنه در سینه و سپس به آتش کشیدن و بریدن سر، فقط اندگی از این کشتار تندروهایی است که خود را پیروان حضرت عیسی مسیح (ع) معرفی می کنند.
ردیف پیکرهایی از کشته شدگان بی سر و پا و جنازه های سوخته همراه مثله کردن و چهره های خندان شبه نظامیان مقابل دوربین و نیروهای خارجی حاضر در محل های درگیری هم قابل مشاهده است.
در بین تمامی کشورهای آفریقایی، آفریقای مرکزی بیشترین زیان های دوران استعمار را از فرانسه مسیحی تجربه کرد تا سال 1960 که به استقلال رسید.
این جمهوری با حدود چهار میلیون و 500 هزار جمعیت که 30 درصد آن مسیحی و 15 درصد مسلمان و بقیه آنیمیست هستند، اکنون شاهد کشتار روزانه و خاموش مسلمانان است.
جمهوری آفریقای مرکزی از دیرباز شاهد گرایش مردم به اسلام و حضور چند صد ساله مسلمانان بوده است که در کنار پیروان دیگر ادیان زندگی می کرده اند و کلیساها و عبادتگاههای اسلامی همیشه نشانه صلح و آرامش بوده است.
اما شکل گیری گروههای تندرو زیر شعارهای افراطیون مسیحی، سکوت مهنادار کلیسا و تسلیح آنان توسط عواملی پنهان و آشکار، اکنون وضعیت را بگونه ای کرده که سازمان ملل شرایط را هولناک خوانده است.
سازمان ملل که اکنون پس از گذشت سال ها رسما تقصیر خود را در جریان کشتار 800 هزار توتسی در رواندا پذیرفته و اعلام کرده که می توانست مانع این نسل کشی شود، اما اقدانی نکرده است، دیگر درمانی برای قربانیان توتسی که بیشتر زن و کودک بودند و بازماندگان آنان نیست، ولی باز هم همین خطا در آفریقای مرکزی در حال تکرار است.
اکنون تکرار این واقعه در آفریقای مرکزی در ابعادی متفاوت یعنی پاکسازی دینی رخ می دهد، مانند آنچه که در میانمار اتفاق افتاد و نه سازمان ملل و نه برندگان انبوه جایزه صلح که برای یک موضوع ساده قضایی و بررسی اتهام در یک کشور، کمپین به راه می اندازند، اقدامی نمی کنند.
جناب پاپ فرانسیس، در قلب شهر رم به عنوان یکی از تاریخی ترین شهرهای جهان، واتیکان به عنوان کوچک ترین کشور جهان و رهبریت معنوی شما فعالیت می کند و افزون بر رهبری کاتولیک ها، به علت برخورداری از شبکه منسجم کلیسایی، اسقفی و مالی با دیگر دیگر شاخه های مسیحیت در سراسر جهان تاثیر معنوی و ارتباط دارید.
پاپ عزیز، کلیسای سن پیترو نماد اصلی کاتولیکی و کوچه های سرشار از آرامش کشور کوچک واتیکان نزدیک رودخانه رم، مقر اصلی زندگی چنابعالی است و هر سال میلیون ها گردشگر مسیحی و غیرمسیحی را به سوی خود می کشاند که فقط بیینده زیبایی بناها و صلیب های تاریخی هستند.
همزمان در همین مکان اسنادی وجود دارد که محققان و کارشناسان بسیاری از سراسر جهان بویژه تاریخ نگاران جنگ جهانی دوم خواستار خروج آن از آرشیو فوق سری واتیکان هستند و بر این باورند که مستندات زیادی از همکاری مسئولان وقت کلیسای کاتولیک با حکومت بنیتو موسولینی رهبر حزب فاشیست ایتالیا و متحد جنگی آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی وجود دارد. جنگی که بین کشورهای مسیحی رخ داد و مرگ میلیون ها نفر و یکسان شدن چندین کشور غربی با خاک را در پی داشت.
هر چند مجموعه مدیریت واتیکان تاکنون با خواسته رازگشایی پژوهشی موافقت نکرده، ولی اثبات وقایع تاریخی چندان نیاز به مدرک ندارد و می توان به شواهد، نشانه های همکاری، سکوت ها یا چشم فروبستن بر اقدامات و جنایات جنگی قضاوت کرد.
جناب فرانسیس، این موارد عنوان تاریخ دارد و می توان از آن تجربه آموخت تا نسل کشی ها تکرار نشود.
براساس همین دیدگاه تجربه آموزی، همزمان با برنامه ریزی گسترده واتیکان بر مسیحی سازی آفریقا، در منطقه ای از همین قاره، مسلمانان در برابر صدها دوربین خبری و دیدگان ناظران خارجی قتل عام می شوند، ولی انفعال سازمان ملل همچنان ادامه دارد و در این میان واتیکان نیز تاکنون نیازی برای اعلام موضوع احساس نکرده است.
این روند در حالی ادامه دارد که کشتار روزانه مسلمانان در آفریقای جنوبی به صورت عادت روزانه تندروهای مسیحی در آمده و از سرخط خبری نیز خارج شده است.
شاید سکوت کلیسای واتیکانی در باره صدها پرونده مربوط به تخلفات اخلاقی کشیشان در کشورهای مختلف جهان با موضوعه کودک آزاری و همچنین سوءاستفاده گسترده از میلیاردها دلار درآمد کلیسایی و مومنین کاتولیک سراسر جهان در بانک مرکزی واتیکان، بتواند توجیهی هر چند اندک و مصلحتی داشته باشد، اما مرکز مذهب کاتولیک باید به کشتار در آفریقای مرکزی نگاهی سیاسی یا دینی نداشته باشد و اندیشه انسانی را پاس بدارد، زیرا ادامه سکوت در برابر کشتار انسان ها در هر جای جهان و اکنون آفریقای جنوبی که بیشتر زن و کودک و حتی نوزاد هستند، نه تنها توجیه ندارد، بلکه در کیش شما گناه بزرگ است.
جناب پاپ ضمن اشاره دوباره به وضعیت کنونی در آفریقای مرکزی، تجربه های گذشته نسل کشی ها و مواضع کلیسایی همراه با تکرار سلام یعنی آرزوی سلامتی برای جنابعالی و پیروان دین حضرت عیسی مسیح (ع)، مسئولیت واتیکان، هزاران اسقف و کلیسا در سراسر جهان فراتر از بنای تاریخی و زیبای کلیسای سن پیترو، کوچه های پر آرامش واتیکای و حفاظت از پرونده های فوق محرمانه است.
هرچند مدت زیادی از آغاز قتل عام در آفریقای مرکزی می گذرد و واکنشی ابراز نشده، اما هنوز هم دیر نشده و دور از اظهارات ساده و چند جانبه، مواضع قاطع جنابعالی در محکومیت این اقدام، می تواند حداقل برای دسته ای ناآگاه از پیروان مسیحیت شریک در کشتارها تاثیر داشته باشد، نفرت جهانی علیه این اقدامات را برانگیزد و مانع تکرار این وقایع شود.
جناب پاپ، ادامه سکوت واتیکان، می تواند قضاوت تاریخی اروپا به علت روزهای سخت دوران تفتیش عقاید را تکرار کند که هنوز اسناد اقدامات سران وقت کلیسای کاتولیک و کشیشان عامل انکیزیسیون محرمانه است، ولی حقایق این دوران که محاکمه گالیله برای تکذیب حقیقت گردش زمین دور خورشید و اعدام جوردانو برونو به عنوان دو نمونه، به ضرب المثلی جهانی برای توصیف قوانین انکیزیسیون کلیسا تبدیل شده است.
کلیسای کاتولیک هرچند توانست گالیله را وادار کند از عقیده اش بازگردد، ولی نتیجه مقاومت جردانو برونو مجازات مرگ داشت.
براساس بررسی های تاریخی، یهودیان از گروه پرشمار قربانیان کلیسای کاتولیک بودند که به ویژه در اسپانیا زنده زنده سوزانده شدند و سبب مهاجرت بازماندگان از این کشور شد. هر چند سال بعد خوان کارلوس اول پادشاه اسپانیا سال ۱۹۹۲ از مهاجرت کرده ها خواست به وطن بازگردند، اما بسیاری آن را رد کردند.
از دیگر قربانیان تفتیش عقاید کلیسای کاتولیک می توان به مسلمانان، والدوسیان، فراتیچلی ها، شوالیه های هیکل، پروتستان ها و همچنین چهره های برجسته مختلفی از جمله ژاندارک بانوی مبارز و قهرمان ملی فرانسه، یان هوس، جیرولامو و ساوونارولا اشاره کرد.
اول**1516
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن