تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820469821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بافت فرسوده شهر دوگنبدان تهدیدی برای ساکنان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بافت فرسوده شهر دوگنبدان تهدیدی برای ساکنان گچساران- ایرنا - بافت فرسوده شهر دوگنبدان تهدیدی برای زندگی ساکنان مناطق مسکونی همجوار آن است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، وجود واحدهای مسکونی غیرمقاوم، معابر تنگ که امکان خدمات رسانی را به ویژه در زمان بحران غیر ممکن ساخته است جان بیش از هفت هزار نفر از ساکنین مناطق بافت فرسوده شهر دوگنبدان را تهدید می کند.
واحدهای مسکونی قدیمی، وجود جدول گذاری نا مناسب، شبکه آبرسانی فرسوده و نبود کمترین امکانات زندگی جلوه ای دیگر ازسیمای نازیبایی این بخش از شهر نفتخیز و صنعتی دوگنبدان است.
یکی از ساکنان محله لبنان شهر دوگنبدان گفت: وجود معابر باریک با شیب تند در این محله قدیمی تردد خودرو در کوچه ها ی این محدوده را غیرممکن کرده است.
صدیقه علی نژاد افزود: فاصله نزدیک ترین محل پیاده شدن از تاکسی تا واحدهای مسکونی حداقل یک کیلومتر است و این مساله برای سالخوردگان یا زمان جابه جایی بیماران ساکن این مناطق دشوارتر است.
یکی از ساکنان کوی رادک در بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت: خودروهای جمع آوری زباله نمی توانند در کوچه های بافت فرسوده تردد کنند و به همین دلیل گاری های دستی زباله ها را جمع آوری می کند که بوی نامطبوع زباله ها هنگام تردد در کوچه های این منطقه آزاردهنده و تهدید کننده سلامت مردم است.
کاووس داوودی افزود: در صورت بروز زلزله و یا آتش سوزی در این مناطق امکان وقوع فاجعه انسانی به دلیل غیرمقاوم بودن واحدهای مسکونی و نبود امکان ورود امدادگران به منطقه دور از انتظار نیست.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار به اجرای طرح نوسازی بافت فرسوه شهر دوگنبدان در سال گذشته گفت:اجرای این طرح علاوه بر تامین اعتبارات لازم نیازمند نگرش فرابخشی متولیان، دستگاه های اجرایی استانی، شهرستانی و مشارکت مردم است.
تاجگردون با اشاره به تخریب بخشی از بافت فرسوده دوگنبدان در مناطق پل برجستانی و محله سادات، اظهار کرد: بهره مندی از اعتبارات بوستان های تفریحی و زمین های ورزشی مناسب ترین راهکار برای شتاب بخشی به این طرح است
رییس اداره بافت فرسوده شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 92 درصد منازل بافت فرسوده شهر دوگنبدان دارای پی نامتعارف است.
سید جهانبخش احمدی افزود: بیش از 167 هکتار از مساحت گچساران بافت فرسوده شهری بوده و یک هزار و 300 خانوار با جمعیتی افزون بر هفت هزار و 500 نفر در این مناطق ساکن هستند.
احمدی تصریح کرد: مصالح 77 درصد از این بافت از گچ و سنگ، 9 درصد آجر و سیمان، هفت درصد سنگ و سیمان و شش درصد بلوک و سیمان است.
رییس اداره بافت فرسوده شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ترمیم بافت فرسوده شهری مرکز شهرستان گچساران نیازمند کار پیوسته و هماهنگ است.
احمدی جذب نشدن اعتبارات را مشکل مهم بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر کرد .
فرماندار گچساران گفت: بخش عمده ای از بافت فرسوده شهردوگنبدان دارای اسناد مالکیت مشکل دار است که رفع این مشکلات مستلزم همکاری جدی متولیان امر خواهد بود.
عبدالرحیم رحیمی افزود: ضعف بینه مالی ساکنین بافت های فرسوده یکی از موانع نوسازی این مناطق مسکونی است.
8143/566
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن