تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816196341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم هایی که همیشه در انتظار آمدن است...


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

به بهانه روز تکریم مادران و همسران شهدا چشم هایی که همیشه در انتظار آمدن است... ایلام-ایرنا- سینی قرآن و آب و گل های رز روی آن را بالای سر فرزند گرفت و او را از زیر قرآن گذراند تا کلام الله پشت و پنهاهش باشد و پشت پایش آب ریخت تا روشنی پیش پایش؛ پسرش را راهی جبهه کرد تا دشمنان بداند که ایران دیار مردان مرد است.


حالا سال های سال است که از آن روزگار می گذرد، گذر زمانه و غم فرزند جوان، مادر را قد خمیده تر کرده و چهره شاداب و خندانش را پژمرده و غمگین تر.
مادری که همیشه چشم به راهست، در انتظار روزی که دوباره فرزندش را ببیند، با هر صدای در انتظار ورود فرزند را می کشد و در میان خیل جوانان، مشتاق دیدن جمال پسرش است، اما این انتظار شاید هیچ وقت پایان نیابد!
شاید بی دلیل نباشد که امروز مصادف با سالروز وفات ام البنین(س) مادر ابوالفضل العباس(ع)، داغدیده بزرگ کربلا این روز را ˈروز تکریم مادران و همسران شهداˈ نامیده اند.
روزی که همه مادران با این عزیزان همدرد می شوند و به پاس همه صبوری و چشم انتظاری و غم دلشان برایشان آرزوی صبر بر سختی و دلتنگی می کنند.
کافی است عصر روز پنج شنبه یا جمعه ای از یادمان شهدا و محل گلزار آنان عبور کنی تا درد دل های مادران شهید را با تکه سنگ قبر فرزندان را بشنوی.
از چه که نمی گویند از درد فراغ و جدایی زودهنگام تا تنهایی و بی کسی خویش، از داغ دوری عزیز تا غم بزرگی که در حسرت آرزوهای بر باد رفته خود برای فرزندشان داشته اند.
براستی که باید در برابر مادران و همسران شهدا با وجود این همه صبر و استقامت سر فرود آورد و آنان را تحسین کرد که این چنین صبورانه بار سنگین جدایی عزیز و پاره تن را بر دوش می کشند.
یکی از همسران شهدا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود 32 است که همسرم شهید شده آن وقت 22 سال و یک دختر دو ساله و یک پسر سه ماهه داشتم.
ˈماه منیر ابراهیم زادهˈ افزود: با وجود تحمل همه حوادث روزگار و تنهایی ها فرزندانم امروز بزرگ شده و هر کدام تشکیل خانواده داده اند.
وی ادامه داد: خداوند به من و امثال من خیلی نظر لطف دارد و با دادن صبر به ما کمک می کند تا بتوانیم به زندگی خود ادامه دهیم.
این همسر شهید اضافه کرد: تمام دل خوشی من در دنیا بزرگ شدن و به ثمر نشستن یادگاران همسر شهیدم بود که خوشبختانه توانستم با یاری خداوند و تحمل سختی ها نتیجه شیرین صبر را بچشم.
یکی دیگر از مادران شهدا گفت: سال های سال است که در هر آیینی چه عزاداری و چه عروسی عکس کوچکی از شهیدم را با خود می برم تا همگان بدانند که من نیز با آرزوی یاد پسر شهیدم زنده ام.
مادر شهید ˈیارحسین کرمیˈ افزود: فرزندم را در راه امام حسین (ع) فدا کردم، مگر من از حضرت زهرا (س) که فرزند رشیدش را در راه اسلام داد، بهترم.
وی ادامه داد: داغ دوری و تحمل مصیبت مرگ فرزند بسیار سخت است اما اگر بدانی که این مرگ وصال عشق است و در راه ایمان و دین تحمل دوری عزیز برایت آسان می شود.
این مادر شهید افزود: خداوند را شاکرم که در این دنیا توانسته ام از این آزمون سربلند بیرون بیایم و هر لحظه که به یاد فرزند شهیدم می افتم با تاسی از بانوی بزرگ اسلام آن را فدایی امام حسین(ع) می خوانم.
وی گفت: آرزوی من این است که فرزندم ˈیارحسینˈ، به همراه حسین زهرا(س) در قیامت شفیع من شوند.
وی اظهار کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، مسوولان و مردم همواره قدرشناس شهدا و خانواده های آنان هستند.
وی افزود: نباید اجازه داده شود که با مرگ ما مادران داغ دیده، شهدا راه و یاد و آرمان آن عزیزان سفر کرده که ناکام از این دنیا رفتند، فراموش شود.
در روز وفات ام البنین (س) به پاس صبر و استقامت مادران و همسران شهدا برای سلامتی همه آنان صلوات.
7177/565
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن