تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820449078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی کوبا و فرانسه برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اعلام آمادگی کوبا و فرانسه برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی مادرید- ایرنا- ˈبرونو رودریگزˈ و ˈلوران فابیوسˈ وزیران خارجه کوبا و فرانسه روز شنبه اعلام کردند که اراده دولت هایشان، گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است.


به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، رودریگز و فابیوس پس از اینکه وزیر فرانسوی به هاوانا پایتخت کوبا رسید، به همراه هیأت های همراه با هم دیدار کردند.
وزارت خارجه کوبا با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که در این دیدار، دو وزیر به بررسی روند روابط دوجانبه که به طور ˈمطلوبˈ در ˈمسیر مثبتیˈ پیشرفت می کنند، پرداختند.
** سفر تاریخی
این نخستین سفر رسمی یک مقام فرانسوی به خاک کوبا در سه دهه اخیر است و به این دلیل، از سوی دو طرف به عنوان ˈسفری تاریخیˈ قلمداد شده است. پاریس انتظار دارد با برقراری یک رابطه سازنده با هاوانا در تمام زمینه ها، روابط خود را تقویت کند.
فابیوس در این راستا قصد دارد یک ˈآژانس فرانسوی برای جهانی کردن شرکتهاˈ برای حمایت از شرکت های فرانسوی در ورود به بازار کوبا افتتاح کند.
براساس آمار رسمی، در حال حاضر 60 شرکت فرانسوی در کوبا حضور دارند.
** گفت وگو با اتحادیه اروپا
براساسا اطلاعیه وزارت امور خارجه کوبا، دو طرف بر اهمیت گفت وگوی سیاسی و همکاری بین اتحادیه اروپا و کوبا که باید در آینده ای نزدیک آغاز شود، تاکید کردند.
اتحادیه اروپا و کوبا در روزهای 29 و 30 آوریل(9 و 10 اردیبهشت) نخستین مذاکرات سیاسی و همکاری را در هاوانا برگزار می کنند.
در روز 10 فوریه (21 بهمن) وزیران خارجه اتحادیه اروپا، شرایط را برای مذاکره با دولت ˈرائول کاستروˈ درمورد گفت وگوی سیاسی و همکاری که اجازه عادی شدن روابط را بدهد و مشوق اصلاحات دموکراتیکی باشد توافق کردند و یک ماه بعد کوبا با آن موافقت کرد.
انتظار می رود با عادی شدن روابط ، سرمایه گذاری های اروپایی در زمینه های همچون کشاوزی و گردشگری در این کشور را تقویت کند.
اروپام **1234** 2023
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن