تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805791700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاخیر بروز نشانه های فصل بهار در کوهرنگ/ عقب بودن یک ماهه منطقه از بهار


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > چهارمحال و بختیاری گزارش مهر/
تاخیر بروز نشانه های فصل بهار در کوهرنگ/ عقب بودن یک ماهه منطقه از بهار
شهرکرد - خبرگزاری مهر: شهرستان کوهرنگ پر برف ترین منطقه کشور است که زمستان در این منطقه طولانی تر از سایر مناطقه دیگر کشور است و هم اکنون برفها در حال آب شدن و نشانه های فصل بهار در این منطقه تازه در حال بروز است به طوری که فصل بهار از ماه اردیبهشت در این منطقه آغاز می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختیاری که در بخش مرکزی کوههای زاگرس واقع است ازشمال و شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان و از جنوب به کهکیلویه و بویر احمد و از شمال غرب به استان لرستان محدود است و به علت ماهیت کوهستانی مرتفع وقرار داشتن درمسیر بادهای مدیترانه ای، دارای بارشهای نسبتا زیادی است که ریزشهای جوی وبرف و باران منشا سرشاخه های رودخانه های کارون وزاینده رود هستند. منطقه چهارمحال بختیاری با اقلیم متنوع دارای جاذبه های گردشگری است و شهرستان کوهرنگ ازجمله شهرستانهای چهارمحال بختیاری است که با وجود مناطق بکر طبیعی ونعمت های خدادادی فراوان یکی از مناطق زیبای کشور است.
 
این شهرستان هم اکنون در حال تبدیل به یکی از زیباترین مناطق گردشگری کشور است. آب شدن برفها وخروشان شدن آب در رودخانه های این شهرستان یکی از صدها زیبایی است که  هم اکنون در حال بروز در منطقه است. این منطقه پر بارش ترین منطقه کشور از نوع بارش برف است و برف در ارتفاعات این منطقه از جمله قله زردکوه تا پایان تابستان نیز می ماند و به علت سرد بودن هوای منطقه در تابستان نیز برف آب نمی شود. شهرستان کوهرنگ پر برف ترین منطقه کشور است که زمستان در این منطقه طولانی تر از سایر مناطقه دیگر کشور است.

سردی هوا در شهرستان کوهرنگ سبز شدن درختان منطقه و باز شدن شکوفه ها را به تاخیر می اندازد و وسبز شدن درختان از اواخر فروردین و ابتدای اردیبهشت آغاز می شود و چهره فصل بهار از اول اردیبهشت در این منطقه  دیده می شود. هم اکنون برفها در حال آب شدن هستند و چشمه ها پر آب تر و رودخانه ها خروشان تر از قبل هستند به طوری که هنگامی که در جاده ها منطقه تردد می کنیم آبشارهای فصلی و چشمه های فصلی در کنار جاده ها مشاهده می شود. هم چنین در بسیاری از جاده ها آب برفهای آب شدن جوی های کوچکی ایجاد کرده است. هم اکنون رنگ سفید منطقه در حال تبدیل شدن به سبز است و سبزی بهار در حال پهن کردن جامه خود در منطقه است. مهمترین رویداد منطقه در فصل بهار بازشدن لاله های واژگون است شهردارچلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در  گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار گردشگری در این شهرستان اذعان داشت: ورود مسافران در همه سال بسیار قابل توجه است اما ورود مسافر از اول اردیبهشت ماه به منطقه بیشتر می شود. رشید اسدالهی عنوان کرد: از اول اردیبهشت هوا بسیار خوب می شود و سردی هوا دیگر در منطقه وجود ندارد و زیبایی های منطقه در این ماه به اوج خود می رسد. وی با اشاره به باز شدن لاله های واژگون در ماه اردیبهشت در منطقه، گفت: مهمترین رویداد منطقه در فصل بهار بازشدن لاله های واژگون در منطقه است که هزاران مسافر را به شهرستان می کشاند. وی عنوان کرد: هم اکنون شهر چلگرد در آمادگی کامل برای پذیرایی مسافران در فصل بهار است. روزهای خوب برای هتلداران کوهرنگ از ابتدای ماه اردیبهشت آغاز می شود مدیر اتحادیه هتلداران چهارمحال و بختیاری و  مدیر یکی از هتلهای شهرستان کوهرنگ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ یک ماه از فصل بهار عقب است و زیبایی فصل بهار از اول اردیبهشت در این منطقه آغاز می شود. فریدون رئیسی دهکردی عنوان کرد: ماه فروردین در این شهرستان به واسطه شرایط آب و هوایی نمی توان جز فصل بهار دانست بلکه باید این ماه را جز فصل زمستان بیان کرد چرا که ویژگی های فصل بهار بر خلاف سایر مناطق کشور از ماه اردیبهشت در این منطقه آغاز می شود.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی در منطه در ایام نوروز مطلوب نبود وسردی هوا و بارش برف و باران موجب شد مسافر محدودی وارد منطقه شوند. وی یادآور شد: روزهای خوب برای هتلداران از ابتدای ماه اردیبهشت آغاز می شود زیرا که ورود مسافر و گردشگر برای مشاهده جاذبه های گردشگری منطقه افزایش پیدا می کند. مدیر هتل کوهرنگ اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ چاذبه های گردشگری بسیاری دارد و نزدیک بودن بیشتر جاذبه های گردشگری به یکدیگر یکی از ویژگی های اصلی منطقه است که مسافران به راحتی می توانند این جاذبه های گردشگری را در مدت زمان کم مشاهده کنند. رئیسی با بیان اینکه شهرستان سه هتل مجهز دارد، تصریح کرد: نزدیکی جاذبه های گردشگری به هتلهای شهر چلگرد نیز از امتیازهای مهم منطقه است. ........................ گزارش از بهاره صمیمی


۱۳۹۳/۱/۲۴ - ۰۶:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن