تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814784883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از یک هزار مسلمان آفریقای مرکزی به چاد گریختند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پلیس آفریقای مرکزی: بیش از یک هزار مسلمان آفریقای مرکزی به چاد گریختند تهران -ایرنا- پلیس جمهوری آفریقای مرکزی روز شنبه گفت: نیروهای پاسدار صلح آفریقایی بیش از یک هزار مسلمان را برای گریز از حملات شبه نظامیان مسیحی در جمهوری آفریقای مرکزی کمک و آنها را تا ˈچاد ˈ در همسایگی این کشور همراهی کردند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانگوی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی، یک منبع پلیس با اشاره به اوضاع در شهرک ˈبوسانگوآˈ در شمال غربی جمهوری آفریقای مرکزی گفت: حتی یک مسلمان نیز در این شهرک باقی نمانده است و همه آنها روز پنجشنبه عازم چاد شده اند.
خشونت های گسترده میان مسیحیان و مسلمانان که از سپتامبر گذشته در ˈبوسانگوآˈ و ˈبوساˈ اوج گرفته، بخشی از ناآرامی های ملی به شمار می رود که بر اثر کودتای مارس 2013 شروع شد.
در درگیری های جمهوری آفریقای مرکزی، هزاران نفر کشته و حدود یک چهارم از جمعیت چهار میلیون و 600 هزار نفری این کشور آواره شده که بیشتر آنها مسلمان هستند.
مسلمانان حدود یک پنجم کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
حدود هشت هزار نیروی خارجی که دوهزار نفر آنان از فرانسه و بقیه آنها از نیروهای آفریقایی هستند، پس از گذشت یک سال از خشونت های فرقه ای برای خلع سلاح شبه نظامیان تلاش می کنند.
مترجمام**1486**5981
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن