تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798363455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولتی که ادعای حمایت از تولید دارد خود کالای خارجی به کار میبرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولتی که ادعای حمایت از تولید دارد خود کالای خارجی به کار میبرد
امیدواریم دولت در این مرحله که مرتب مردم را به انصراف از دریافت یارانه تشویق می کند، بخشی از اعتبارات این طرح را به حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی که در مرحله اول برای دریافت بسته های حمایتی دولت از قلم افتاده بودند اختصاص دهد تا شاهد پیشرفت و توسعه تولید و صنعت در سال 93 باشیم.
کد خبر: ۳۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ - 12 April 2014



دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!
هدف از هدفمند کردن یارانه ها در ابتدا راهی برای حمایت از تولید و صنعتی کردن کشور بود ایراد این سخن در زمان دولت قبل بارها از زبان رئیس دولت به گوش می رسید به گونه ای که احمدی نژاد بارها عنوان کرده بود که ایران را به لحاض صنعتی تبدیل به کشوری پیشرفته تر از ژاپن خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، اما این وعده دولت در آن زمان نه تنها محقق نشد بلکه به نظر می رسد اجاری ناقص هدفمندی خسارات جبران ناپذیری نیز به صنعت کشور زد، به تعطیلی کشیده شدن بسیاری از کارخانه جات و بخشهای صنعتی خود گواه این مدعا است، اکنون بعد از گذشت بیش از چهار سال از آغاز اجرای این طرح بار دیگر دولت جدید با همین شعار وار میدان شده و با طراحی سیستم جدید در اجرای هدفمندی یارانه ها قصد حمایت از تولید را دارد

موید حسینی صدر در خصوص این موضوع و همچنین درباره وضعیت تولید و صنعت در سال 93 با تاکید بر اینکه این موضوع با اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و عملکرد دولت در این فاز، ارتباط مستقیمی دارد، گفت: در صورت توجه و حمایت ویژه از بخش صنعت در هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت می توان به پیشرفت و توسعه این بخش مهم اقتصادی امیدوار بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلف وعده دولت دهم در اجرای مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها و محروم شدن بخش های تولیدی و صنعتی از بسته های حمایتی دولت، افزود: در فاز اول هدفمندی یارانه ها به علت غفلت دولت از بخش های تولیدی و صنعتی به این واحدها ضرر و هجمه بزرگی وارد  و این عامل باعث درجا زدن و عقب ماندن صنعت از مسیر توسعه شد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه وضعیت بخش های تولیدی و صنعتی علاوه بر ضربه دیدن از هدفمند شدن یارانه ها، با اعمال تحریم های اقتصادی فلج شد، تصریح کرد: با حمایت از تولید ملی باید منتظر اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها و نحوه عملکرد دولت در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم تا بتوان درباره توسعه این بخش ها قضاوت بهتری کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در حال حاضر ضریب امنیت و ثبات برای سرمایه گذاری در بخش صنعت رضایت بخش نیست، گفت: نادیده گرفتن تولیدات داخلی حتی از سوی دستگاه های دولتی از آسیب ها و معضلات بزرگ بخش تولید و صنعت است.

حسینی صدر با بیان اینکه دستگاه های دولتی  ترجیح می دهند از کالاهای مشابه خارجی استفاده کنند و از تولید ملی حمایت لازم را ندارند، ادامه داد: مشکلات زیادی سر راه توسعه صنعت وجود دارد که رفع این مشکلات به تغییر رویکردها و بازنگری در درک جایگاه صنعت در توسعه اقتصادی کشور نیازمند است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آغاز ثبت نام خانوارها برای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و کلید خوردن فاز دوم این طرح بزرگ اقتصادی، افزود: امیدواریم دولت در این مرحله که مرتب مردم را به انصراف از دریافت یارانه تشویق می کند، بخشی از اعتبارات  این طرح را به حمایت از واحدهای  تولیدی و صنعتی که در مرحله اول برای دریافت بسته های حمایتی دولت از قلم افتاده بودند اختصاص دهد تا شاهد پیشرفت و توسعه تولید و صنعت در سال 93 باشیم.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس  در خصوص تاثیرات  بحث مذاکرات هسته ای و تحریم ها بر حوزه تولید و صنعت با قبول اثرگذاری این موارد بر وضعیت بخش های تولیدی و صنعتی، تصریح کرد: همانطور که رهبری تاکید دارند ما باید  با باور توانایی های بومی و تکیه بر داشته ها و ظرفیت های  داخلی خود و استفاده درست و بهینه از ظرفیت های داخلی و حمایت از تولید داخل ، برای توسعه صنایع و تولید کشور تلاش کنیم.

با توجه بهاین مطالب دو نکته است که قبل از اجرای یارانه ها باید مشخص شود موضوع اول این است که دولت باید به صراحت اعلام کند که مبالغ مازاد از انصراف افراد یارانه بگیر و همچنین منابع حاصل از آن صرف چه مواردی خواهد شد و از سوی دیگر مجلس در صورت انجام نشدن تعهدات دولت چه راهکاری را در پیش خواد گرفت و آیا از ابزارهای نظارتی خود برای کنترل دولت استفاده خواهدکرد یا نه؟












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن