تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815582421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیدار جنتی و خاتمی عید دیدنی بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دیدار جنتی و خاتمی عید دیدنی بود
کد خبر: ۳۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ - 12 April 2014


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمد خاتمی دیداری غیر رسمی و بدون حضور هیچ مقامی از وزارتخانه بوده است و دلیلی برای ایجاد جریانی در خصوص این دیدار نیست، چرا که تنها یک عید دیدنی انجام و نوروز تبریک گفته شده است.

به گزارش جمهوریت؛ حسین نوش آبادی، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص طرح سوال 12 نماینده از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی به دلیل دیدار با سید محمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات گفت: دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رییس جمهور سابق کشورمان دیداری غیر رسمی و بدون حضور هیچ مقامی از وزارتخانه بوده است .

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این دیدار یک عید دیدنی بوده است و تنها برای تبریک نوروز و سال نو انجام شده و آقای جنتی به عنوان یک شخصیت حقیقی با اقوام و دوستان خود دید و باز دید داشته اند.

نوش آبادی با بیان این که این مسئله جای انتقادی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد گفت: آیین نامه داخلی مجلس به صورت کاملا شفاف در خصوص حیطه مجاز سوال از وزرا توضیح داده است که سوال باید در خصوص یکی از وظایف قانونی وزیر باشد که به نظر نمیرسد این بازدید عدولی در این وظایف را ایجاد کرده باشد.

وی با تاکید بر این که این دیدار تداخلی در  وظایف و عملکرد وزارتخانه ایجاد نکرده است، گفت: نمایندگان مجلس بر اساس شان نمایندگی و کارکرد نظارتی خود حق سوال از وزرا را دارند اما به نظر می رسد با توجه به شرایط خاصی که در کشور داریم پرداختن به چنین موضوعاتی تنها باعث کدورت شده که بدون شک برای مردم نیز خوشایند نیست.

نوش آبادی حساسیت بر مسائل حاشیه ای را مانع از تمرکز مجلس و دولت بر کارکردهای اصلی این دو قوه  دانست و گفت: ممکن است جریان های سیاسی مختلف حساسیت های سیاسی مختلفی داشته باشند اما معتقدم این دیدار در کارکرد های وزارتخانه و وظایف وزیر مسئله ای نبست که باعث نگرانی نمایندگان محترم مجلس شود.

وی ادامه داد: سال جدید بر موضوعات فرهنگی و اقتصادی متمرکز شده و دولت و مجلس باید در کنار هم با مدیریت جهادی در این خصوص گام بردارند.

نماینده سابق مجلس با بیان این که وزارت فرهنگ و ارشاد در حال حاضر به دنبال حاشیه سازی و یا دامن زدن به آن نیست گفت: فرهنگ رکن اصلی و همراه برای تحقق اقتصاد مناسب در جامعه است و از این حیث باید بر مسائل اصلی تمرکز کنیم.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این دست از دید و بازدیدها عرف کلی جامعه است  و بدون شک  عملکرد وزارتخانه را تحت الشعاع قرار نخواهد داد.

در روز آغازین بعد از اتمام تعطیلات نوروزی سال 93 نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به جمع آوری امضا برای طرح سوال از وزیر ارشاد و انتقاد اعضای کمیسیون فرهنگی به این دیدار گفته است که علی جنتی مقام رسمی کشور هستند و حق ندارند با عوامل فتنه جلسه داشته باشند.
 

پژمان فر همچنین با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی وزیر ارشاد مبنی بر این  که این جلسه شخصی بوده است،تصریح کرد که شخصی و خصوصی نباید رسانه ای می شد. بنابراین باید آقای جنتی در رسانه ها در خصوص این جلسه توضیح داده و عذرخواهی کند.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم چنین با توجه به شخصیت حقوقی علی جنتی خواستار دقت وی در خصوص جلساتش با اصلاح طلبان افراطی شده است.

هم چنین سیدعلی طاهری، نماینده مردم گرگان و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حال جمع آوری امضا برای سوال از وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس است.

وی در این خصوص اظهار کرد: وزیر ارشاد دیداری با آقای خاتمی داشته که باید برای توضیح این دیدار به کمیسیون بیاید.

سید مرتضی حسینی عضو دیگر کمیسیون فرهنگی نیز با انتقاد از این دیدار تاکید کرده است که مگر جنتی به عنوان وزیر ارشاد شخصیتی حقیقی دارد که دیدارش با آقای خاتمی را یکی دیدار شخصی مطرح می‌کند؟ لازم است وزیر ارشاد در رفتارش تجدیدنظر کرده و سخنانی را نیز بر زبان نیاورد که به جایگاه این وزارتخانه لطمه وارد کند، البته او در این مدت عملکرد مطلوبی در حوزه فرهنگی کشور نداشته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر ارشاد در ماه‌های اخیر، از جمله اهانت روزنامه‌ها و نشریات به مقدسات دینی مسلمانان، گفت: ممکن است این موضوع در نهایت به استیضاح وی در مجلس منجر شود. می‌توان گفت که قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن