تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820471554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار کتاب رايحه رضوي با مقدمه وزير ارشاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۳ (۱۲:۳۸ب.ظ)
انتشار کتاب رايحه رضوي با مقدمه وزير ارشاد کتاب رايحه رضوي با مقدمه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، که حاصل مصاحبه با ميهمانان خارجي جشنواره بين المللي امام رضا(ع) است، به زودي در اختيار علاقمندان قرار مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج از واحد خبر و اطلاع رساني بنياد بين المللي امام رضا(ع)، علي جنتي در مقدمه اين کتاب آورده است:«کتاب حاضر دربرگيرنده اظهار ارادت و نظرات تنها تعدادي از نخبگان جهان اسلام است که تحت تأثير جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) مراتب اخلاص و ارادت خالصانه خويش را به آستان حضرت ثامن‌الحجج(ع) ابراز داشته‌ و از گستره و تنوع جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) و نحوه برگزاري آن اظهار شگفتي کرده‌اند».
کتاب رايحه رضوي به قلم صديقه رضواني نيا، که در بردارنده گفت و گو با نخبگان جهان اسلام که در جشنواره بين المللي امام رضا(ع) به عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوي مورد تجليل قرار گرفتند، مي باشد، به زودي از سوي بنياد بين المللي امام رضا(ع)، در اختيار علاقمندان قرار مي گيرد.
مقدمه دکتر«علي جنتي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بر کتاب رايحه رضوي، به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«سلام بر او که با نفس بهاري‌اش، گل‏هاي لبخند در گلزار حرمش مي‏شکفد و سلام بر او که با استشمام رايحه روح بخش او پرنده‏هاي مناجات در آسمان اجابت پر مي‏گشايند و غنچه‏هاي راز و نياز به دعاي او دريچه اجابت مي‏گشايند.
سلام و ارادت به محضر مولايمان، علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) که عاشقان، ارادتمندان و انديشه‌ورزان مسلمان در گوشه و کنار جهان از رايحه نسيم برخاسته از روضه رضوانش سرشار و مدهوشند، و با حضرتش چنان پيوند خورده‌اند که رو به قبله رضوي براي رضاي او و معرفي کرامات و برکاتش سر از پا نمي‌شناسند و هر گاه ميهمان جشنواره فرهنگي‌هنري امام رضا(ع) بوده‌اند پس از بازگشت در گوشه و کنار جهان مروج و مبلغ طريق تابناک و معارف ملکوتي‌اش شده‌اند.
***
امام بزرگوار ؛ هر چند شما را امام غريب ناميده‌اند اما خوب مي‌دانيد که امروز در هيچ جاي جهان غريب نيستيد و جهاني در تسخير اراده شماست.
چقدر زيباست شور و شوق و ارادتي که از هزاران کيلومتر دورتر برقرار مي‌شود و عاشق را از خود فارغ و در حريم آستان شما قرار مي‌دهد.
عشق يعني خود نبودن او شدن / در حـريم ايمنش آهـو شدن

حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليه آلاف التحية و الثناء خود شاهداست که عده‌اي از شيفتگان دلباخته سالهاست که براي معرفي و تبليغ معارف اسلام ناب محمدي وسيره اهل بيت عصمت و طهارت ميکوشند و با استمداد از انفاس قدسي آن حضرت توفيقات زيادي کسب کرده‌اند. جشنواره‌اي که امروز به مدد عنايت و امدادهاي بي‌کران ان امام همام شکل گرفته، چون رودي خروشان سرزمين ايران را در نورديده و به شرق وغرب و شمال و جنوب جهان راه يافته و بذر ارادت و عاشقي رادر هر کوي وبرزن بارور ساخته است. امروز جوانه‌اي که از اين بذر پاک بيرون آمده به نهالي تبديل شده و پس از يک‌دهه به بار نشسته است.
از اين که در جشنواره بين‌المللي امام رضا(ع) افتخار خدمت آن حضرت رايافته و به مدد عنايات پيوسته و مداوم آن حضرت به موفقيت هاي بزرگي، به ويژه در صحنه بين‌المللي دست يافته‌ايم بسيار خشنوديم؛ دستاورد‌هايي که حتي شمارش فهرست آنها در اين مجال ممکن نيست و منجر به شناسايي و معرفي بسياري از نخبگان فعال جهان اسلام شده و زمينه آشنايي آنها با توانمندي‌هاي علمي و فرهنگي جمهوري اسلامي و فرهنگ و معارف اهل بيت(ع) به ويژه فرهنگ رضوي را فراهم ساخته است.
امروز ديپلماسي فرهنگي و معنوي جمهوري اسلامي بسيار قوي‌تر و با نفوذتر از ديپلماسي سياسي شکل گرفته است زيرا از منبع لايزال نور و معنويت آستان رضوي و برکات وجودي آن حضرت نشات مي‌گيرد.
***

نسيم فرح‌بخشي که از خاک پاک خراسان و از جوار مضجع نوراني و آستان مقدس علي‌بن‌موسي‌الرضا(ع) مي‌وزد طراوت و تازگي به همراه مي‌آورد علاوه بر سرزمين ايران،‌ مشام دوستداران اهل‌بيت(ع) و عاشقان آستان حضرتش را در گوشه و کنار جهان آکنده از عطر عاشقي و رايحه رضوي ساخته است تا سرشاراز شوق و ارادت شوند و با بدايعي از فرهنگ و ادب و هنر، ارادت و اعتقاد خويش را به اين آستان مقدس به نمايش گذارند. نسيمي که مرزهاي جغرافيايي نمي‌شناسد و عطر و طراوتش جاوداني است. منشا ملکوتي دارد و همه ارادتمندان و عاشقان را به سوي کانون نورو هشتمين ستاره آسمان ولايت فرامي‌خواهد.

کتاب حاضر دربرگيرنده اظهار ارادت و نظرات تنها تعدادي از نخبگان جهان اسلام است که تحت تأثير جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) مراتب اخلاص و ارادت خالصانه خويش را به آستان حضرت ثامن‌الحجج(ع) ابراز داشته‌ و از گستره و تنوع جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) و نحوه برگزاري آن اظهار شگفتي کرده‌اند. اين تنها نمونه‌اي از هزاران عاشق دلباخته است که در بستر اين رويداد فرهنگي معنوي باليده‌اند و سفيران فرهنگي نظام جمهوري اسلامي در اقصي نقاط جهان شده‌اند. باشد که اين نسيم روح ‌نواز همچنان بوزد و اين رودخانه خروشان همچنان در پهنه زمين جاري بماند و بذرهاي ارادت و عاشقي را بارور کند.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن