تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاستهای کلی سلامت نقطه عطفی در نظام سلامت کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: سیاستهای کلی سلامت نقطه عطفی در نظام سلامت کشور است ارومیه - ایرنا - نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب نقطه عطفی برای تحول در نظام سلامت کشور است.


محمد علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاستهای کلی ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری از مترقی ترین اسناد بالادستی کشور است.
وی اظهار کرد: این ابلاغیه دربرگیرنده تمامی آرمانها و ایده آل هایی است که حوزه سلامت سالها چشم انتظار آن بوده است.
وی اضافه کرد: برای پیاده کردن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در جامعه نیازمند دو عنصر عزم ملی و مدیریت مدبرانه و جهادی هستیم.
علیپور، ابلاغ سیاستهای کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب را شاه کلید حل مشکلاتی مانند منابع پایدار در حوزه سلامت، وضعیت پوشش بیمه ای و سیاستگذاری و اساس شواهد علمی دانست و گفت: از وزرات بهداشت انتظار می رود در طراحی یک نظام هماهنگ و جامع قدم بردارد و در این راستا از نیروهای جهادی معتقد به این ابلاغیه و مدیریت جهادی بهره بگیرد.
وی یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی هم انتظار می رود بسترهای قانونی لازم را برای حمایت از این سیاستها فراهم کند و همچنین نظارت مستمر بر اجرای دقیق آنها داشته باشد.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس اضافه کرد: طی سالهای اخیر نظام سلامت با چالشهای متعددی مواجه بوده چالشهایی که موجب شد تا مردم برخلاف مطالبه رهبر معظم انقلاب که فرمود ˈبیمار جز رنج بیماری نباید با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کندˈ، گرفتار مشکلات متعددی شوند.
علیپور همراهی با دولت و وزرات بهداشت را برای تحقق سیاستهای کلی سلامت ضروری خواند و گفت: نخبگان جامعه پزشکی، اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و تمام مردم باید عزم خود را جزم کنند تا این سیاست به طور کامل محقق شود.
وی با تاکید بر اجرایی شدن این سیاست گفت: بیش از 50 ماموریت در این سیاستهای ابلاغی در نظر گرفته شده است که برای هرکدام از آنها باید از مجلس و دولت کمک گرفته شود تا لوایح و دستورالعمل های مربوط به اجرایی شدن آنها تدوین شده و مردم آثار آن را در زندگی خود مشاهده کنند.
8135/581
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن